Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#208285
Dexter23pl pisze:Jeśli na PB jeździ źle to tym bardziej będzie problem na LPG.
ale właśnie na PB przyspieszał, miał lekką zamułkę ale szedł - może przez temp. oleju. jak przeszedł na LPG to mimo redukcji z 3 na 2 to nie dało rady przyspieszyć i kontrolka silnika migała a potem też od kontroli trakcji się paliła. jak podepnę pod komputer to pewnie będzie wiadomo co i jak.
#208446
Kod: Zaznacz cały
2 Faults Found:
16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %
jakieś pomysły ? chyba zbyt uboga mieszanka
#208951
Dexter23pl pisze:Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
co może być przyczyną ? odpala ok, na benzynie działa ok, teraz w trakcie przełączenia i przyspieszania na lpg szarpie ale np. jak pojeżdżę na benzynie, nagrzeje to potem już błędów nie pokazuje i jest ok.

doszły nowe błędy
Kod: Zaznacz cały
 16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %

16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    Temperature: 72.0°C
                    Lambda: -21.1 %

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 009 -  - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
#208955
carolsz pisze:
Dexter23pl pisze:Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
co może być przyczyną ? odpala ok, na benzynie działa ok, teraz w trakcie przełączenia i przyspieszania na lpg szarpie ale np. jak pojeżdżę na benzynie, nagrzeje to potem już błędów nie pokazuje i jest ok.

doszły nowe błędy
Kod: Zaznacz cały
 16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %

16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    Temperature: 72.0°C
                    Lambda: -21.1 %

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 009 -  - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
na początek sprawdź kolektor ssący http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=206137#p206137
By tad -  07 sty 2016, 10:05
 dolnośląskie
#209046
Witam,
Odkąd zaczęły się mrozy, auto dziwnie pracuje zaraz po uruchomieniu (stoi pod chmurką). Normalnie przed mrozami pracowało idealnie. We wtorek zgasiłem po przyjeździe (następnie przez noc ok -10 stopni) i dzisiejsza noc ok -5 stopnie. Po odpaleniu auto zaczęło nierówno pracować jakby dusić się, ledwie chodzić, dopiero po lekkim przygazowaniu zaczęło pracować normalnie. Po zgaszeniu i odpaleniu było już super, praca wzorowa.

Nie miałem czasu jeszcze odczytać pamięci błędów, ale zdaje sobie sprawę że tam może nic nie być. Po pracy to zrobię.

Te problemy zaczęły się z mrozami, ale aż tak źle nie chodził a dziś był przecież mniejszy dużo mróz. Co to może być?
By tad -  10 sty 2016, 10:42
 dolnośląskie
#209576
Witam,
Czy ten model posiada w ogóle MAF? Obejrzałem cały układ od filtra do przepustnicy i nic nie widze. Jest MAP na kolektorze dolotowym tylko.
Co ciekawe VCDS odczytuje mi wskazania zarówno MAP (G71) oraz MAF (G70). I bynajmniej jedne sa w mbarach a drugie w g/s.

Ogólna Dokumentacja ross-tech mówi wyraźnie np dla grupy 2 że wyniki są albo dla aut z map albo z maf (moje wyniki sugerują stan faktyczny - z map):

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html

Skąd sterownik bierze zatem odczyt z MAF'a ? Oblicza na podstawie innych sygnałów?
#215423
Po wyczyszczeniu przepustnicy i adaptacji auto odpalalo i chodzlio super przez miesiac. Dzisiaj przy +2 stopniach mialem podobna sytuacje - odpalilo i lekko sie chwile dusilo po czym praca jalowa sie ustabilizowala bez ingerencji pedalem gazu. Auto poza tym zawsze chodzi dobrze (czasem na jałowych obrotach np. na światłach odczuć krótkie ledwo oddczuwalne czknięcie obrotów)

Porównałem zachowanie parametrów odczytanych VCDS'em przy sytuacji duszenia i przy "normalnym" odpaleniu i tak:

1) MAP sensor G71. Normalna praca - stopniowo spada z atmosferycznego do np. 350mbar. Duszenie - spada,rosnie,spada,rosnie, w końcu się stabilizuje.

2) Throttle Valve Angle. Normalna praca - stopniwo spada. Duszenie - skacze w dół, w górę aż się stabilizuje - PO WYCZYSZCZENIU PRZEPUSTNICY I ADAPTACJI TEN PROBLEM JUZ NIE WYSTEPUJE TERAZ NAWET GDY SIE DUSI.

3) Injection time. Normalnie - stopniowo spada. Duszenie - rośnie, spada, rośnie, w końcu stopniowo spada do stabilnej wartości.

4) Czujnik temperatury cieczy w obu przypadkach zdaje się pracować poprawnie

Nie sądze, żeby mi się przepustnica zabrudziła przez miesiąc ? Czy stan odmy (usuwałem przy czysczeniu przepustnicy majonez) może na to wpłynąć ?

Czy jedynym powodem falowania ciśnienia w dolocie może być lewe powietrze pomiędzy kolektorem dolotowym a silnikiem?

zalaczam 6 mega filmik z takiego dzisiejszego duszenia (temperatura na zewntarz +2 stopnie)
http://www.fileshark.pl/pobierz/1065455 ... otok-1-mp4

Oraz zrzut logów w Excelu:
http://www.fileshark.pl/pobierz/1065455 ... -notok-xls
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23