Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#257145
Witam, nie chce zakładać nowego tematu, wiec napiszę w tym.
Posiadam Golfa V (1K1) 1.6 102 KM [BSE-] rocznik: 2007
Mam problem z silnikiem. Kupiłem go z instalacją OMVL, ale wymieniłem na STAG ponieważ nikt nie miał oprogramowania do tego.
Wcześniej wymieniłem świece, jedna była spalona. Ostatnio jak wracałem nim z Niemiec to w pewnym momencie wyłączyła się kontrola trakcji i migała kontrolka z silnikiem, i jak miałem wciśnięty pedał gazu to tak przerywało. Zajechałem na stację w PL i zatankowałem GAZ to potem 140 km/h jechał, wcześniej ledwo 110-120 km/h. Ale po jakimś czasie to samo było. I więcej pali teraz, jakby tego mało było żre olej, jak wyjechałem miałem full, a po przejechaniu połowy trasy jakieś 600 km wyskoczyła ikonka niski stan oleju, wlałem litr oleju, ale to chyba za mało.
Byłem u mechanika, podłączył się pod komputer i coś tam na jednym tłoku nie tak było. Mówił że trzeba silnik rozebrać kupić nowe pierścienie, uszczelki i wypolerować głowice to wszystko to bardzo duży koszt za pewne, bo usłyszałem że ta zabawa od 2 tys. zł się zaczyna, a nie wiadomo co będzie jak się silnik rozkręci.
Nie wiem co robić. Sprzedać go? hmm ciężko będzie bo wystarczy że ktoś się nim przejedzie i od razu powie że coś nie tak raz że zmulony jest dwa że jak dochodzi do 2,5 tys. obrotów to taki dziwny dźwięk się wydobywa.

Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
Jeszcze jak podniose maske to słychać takie jakby syczenie jakby powietrze gdzies uciekało.
#257783
u mnie(bse 1.6 benzyna 9 lat) przez dłuugi czas obroty na drugim biegu dostawały aż "kopa" dopiero po dłuższej chwili od naciśnięcia pedału gazu; długo żyłem w niewiedzy, do czasu, aż padło mi ładowanie akumulatora; po wymianie stabilizatora napięcia, problem z zawieszaniem się obrotów na drugim biegu znikł jak ręką odjął.. niestety, nie umiem sobie wytłumaczyć, jaki to ma ze sobą związek, ale jak się przekonałem - jednak ma..
#258802
Witajcie, od 2 miesięcy mam problem z silnikiem 1.6 bse. Objawy braku możliwości odpalenia auta zaczęły się od zimnego silnika, dopiero za 3-5 razem odpalił, po jakimś czasie zaczął mieć problemy z odpaleniem na ciepłym, średnio po 10-15 minutach postoju. Bardzo dziwi mnie, iż odstępy czasu są w miarę równe. Byłem już u 3 mechaników-elektroników i żaden nie wie co jest tego przyczyną. Świece, kable, cewki, czujnik wału, egr sprawdzone/wymienione. Dodatkowo zauważyłem ostatnio dziwne szarpnięcia przy 3 tyś obrotów jak przyspieszam, najbardziej odczuwalne od 3-5 biegu. Proszę o jakieś rady, niestety trafiam na dennych mechaników, którym muszę mówić co mają robić albo najlepiej za nich to robić. Na co zwrócić uwagę?

Wysłane z mojego SM-N935K przy użyciu Tapatalka

#258810
szynowak pisze:
13 lis 2017, 10:51
Zero błędów, pompa paliwa ok, filtr czyszczony. Jeszcze wspomnę, że mam lpg. Przez kilka dni jeździłem na benzynie i to samo było...

Wysłane z mojego SM-N935K przy użyciu Tapatalka
filtry lpg zmieniałeś ? może zatankowałeś jakiś brudny lpg i Ci szarpie, albo trzeba doregulować instalacje ?

gdzieś czytałem, że jeżeli nie odpala to może być immobilizer, nie kontaktuje z kluczykiem, masz jakiś zapasowy kluczyk ? u mnie też kilka razy nie chciał odpalić, ale po ponowieniu próby zawsze załapywał, miałem tylko ze 4 takie przypadki w ciągu 3 lat.
#260185
Witam,
Po calym roku znow moj grat (plus) fiksuje.Czesto (im zimniej rano tym gorzej) zaraz po uruchomieniu silnika dusi sie. A jesli nie i gdy dodam gazu - zaczyna sie dusic. Gdy chwile pochodzi problem mija. Nieszczelności w dolocie powietrza nie ma, przepustnica wyczyszczona, zaadoptowana.

Co zaobserwowalem:

1)auto ogolnie chodzi dobrze ale dziwnie troche pracuje silnik tzn niby ok, ale jak sie przygazuje i pusci - obroty spadaja czasem w sposob "szarpany".. Potrafia wtedy spasc ponizej 600rpms az oswietlenie lekko przygasa (pewnie regulator nie wyrabia przy tak niskich obrotach)..
2) brak jakichkolwiek błędów w ECU
3) Short trim fuel trim na kanale 033 skacze pomiedzy -10% a -15% (czyli sterownik obcina dawke paliwa). Long trim fuel trim = 0%
4) Po rozgrzaniu katalizatora przeprowadzilem test obu sond lambda na nastawach podstawowych (chyba kanaly 034 i 036 jesli dobrze pamietam) - hamulec, pedal gazu, auto zaczelo podnosic sobie obroty do 2000 i po kilkunastu sekundach test zakonczyl sie B1 S1 NOT OK - czyli sonda przed katalizatorem test failed
5) czasem na jalowych obrotach odczuc mozna minimalne drgniecie silnika (nierownomierną pracę) jakby paliwo nie doszlo ale to jest bardzo delikatne szarpniecie. Z przyspieszaniem w trasie nie ma problemow.. Zdarzaja sie pojedyncze wypadania zaplonow na wszystkich cylindrach (to one sa chyba odczuwane jako male czarpniecie na jalowych obrotach)

Moze byc tak ze sterownik koryguje dawki paliwa bo sonda lambda zle podaje sklad spalin (auto ma przejechane ok 150 tysiecy km) - czy duszenie zaraz po starcie na zimnym silniku moze byc wynikiem zlego sygnalu z lambda ? Czy lambda nie pracuje dopiero po nagrzaniu sie ?

Drugi podejrzany - regulator cisnienia paliwa ktory jest we filtrze paliwa. Przy niskich temperaturach, gdy powietrze jest gestsze, trzeba wtryskiwac wieksze dawki plaliwa a np regulator tyle nie wyciaga albo daje za duzo i silnik sie dusi?

Jako że nie drogi - wymieniłem czujnik temperatury cieczy ECT1, bez zmian. Podmieniłem też MAF (zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego) - bez zmian.
#260921
Witajcie mam golfa V 1.6 fsi z 2005roku. Mam z nim taki problem że padło mi sprzęgło mechanik je wymienił ale po wymianie pojawił się kolejny problem mianowicie na zagrzanym silniku jak go zgasilem i zaraz chciałem go odpalić to odpalił ale momentalnie spadły obroty i zgasł i tak za każdym razem gdy silnik jest ciepły . Jeśli mu dodam trochę gazu to zalapie ale jeśli nie to gaśnie , na zimnym silniku wszystko jest ok dzieje sie tak tylko na ciepłym co to może być, ? Doradzicie coś ? Przepustnica oczyszczona świece wymienione moduł cewki wymieniony filtr paliwa nowy czujniki ponoć w porządku. Co może być przyczyną?
Nie wiem co jest grane
#260925
tad pisze:
16 gru 2017, 22:32
Witam,
Po calym roku znow moj grat (plus) fiksuje.Czesto (im zimniej rano tym gorzej) zaraz po uruchomieniu silnika dusi sie. A jesli nie i gdy dodam gazu - zaczyna sie dusic. Gdy chwile pochodzi problem mija. Nieszczelności w dolocie powietrza nie ma, przepustnica wyczyszczona, zaadoptowana.

Co zaobserwowalem:

1)auto ogolnie chodzi dobrze ale dziwnie troche pracuje silnik tzn niby ok, ale jak sie przygazuje i pusci - obroty spadaja czasem w sposob "szarpany".. Potrafia wtedy spasc ponizej 600rpms az oswietlenie lekko przygasa (pewnie regulator nie wyrabia przy tak niskich obrotach)..
2) brak jakichkolwiek błędów w ECU
3) Short trim fuel trim na kanale 033 skacze pomiedzy -10% a -15% (czyli sterownik obcina dawke paliwa). Long trim fuel trim = 0%
4) Po rozgrzaniu katalizatora przeprowadzilem test obu sond lambda na nastawach podstawowych (chyba kanaly 034 i 036 jesli dobrze pamietam) - hamulec, pedal gazu, auto zaczelo podnosic sobie obroty do 2000 i po kilkunastu sekundach test zakonczyl sie B1 S1 NOT OK - czyli sonda przed katalizatorem test failed
5) czasem na jalowych obrotach odczuc mozna minimalne drgniecie silnika (nierownomierną pracę) jakby paliwo nie doszlo ale to jest bardzo delikatne szarpniecie. Z przyspieszaniem w trasie nie ma problemow.. Zdarzaja sie pojedyncze wypadania zaplonow na wszystkich cylindrach (to one sa chyba odczuwane jako male czarpniecie na jalowych obrotach)

Moze byc tak ze sterownik koryguje dawki paliwa bo sonda lambda zle podaje sklad spalin (auto ma przejechane ok 150 tysiecy km) - czy duszenie zaraz po starcie na zimnym silniku moze byc wynikiem zlego sygnalu z lambda ? Czy lambda nie pracuje dopiero po nagrzaniu sie ?

Drugi podejrzany - regulator cisnienia paliwa ktory jest we filtrze paliwa. Przy niskich temperaturach, gdy powietrze jest gestsze, trzeba wtryskiwac wieksze dawki plaliwa a np regulator tyle nie wyciaga albo daje za duzo i silnik sie dusi?

Jako że nie drogi - wymieniłem czujnik temperatury cieczy ECT1, bez zmian. Podmieniłem też MAF (zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego) - bez zmian.
Widzę, że nikt Tobie nie udzielił wsparcia. Dałeś radę z tym problemem? :cray2:
#262300
I tak i nie :wacko:
Codzienne usterki zniknęły po wymianie filtra paliwa (zintegrowany z regulatorem ciśnienia paliwa).
natomiast dalej losowo w mrozy - raz pracuje katalogowo po uruchomieniu a raz brakuje mu ssania i auto przez pewien czas dusi sie az nie podniosą się obroty...
Czujnik temp ok, MAP ok, nieszczelności brak. Komputer miliczy - wszystko w granicach możliwości sterownika.

Czy klapki zmiennego dolotu powietrza które np zacinaja się moga powodować brak ssania?
#262346
Witam
Mam taki objaw jak u kolegi
Dzieje się to na zimnym slniku.Falowanie występuje około 15 s następnie obroty się stabilizują i jest wszystko ok.Problem występuje w okresie zimowym.W okresie letnim usterka znika Auto pali bez żadnych problemów
Wykluczam nieszczelności układu dolotowego.Może taki objaw daje cewka zapłonowa.Wygląda to mniej więcej tak
https://www.youtube.com/watch?v=Maxkwe1kkvY
Może orientuje się kolega do czego służy ten zawór 037906283C
#263103
Witam, nie chce zakładać nowego tematu, wiec napiszę w tym.
Posiadam Golfa V (1K1) 1.6 102 KM [BSE-] rocznik: 2007
Mam problem z silnikiem. Kupiłem go z instalacją OMVL, ale wymieniłem na STAG ponieważ nikt nie miał oprogramowania do tego.
Wcześniej wymieniłem świece, jedna była spalona. Ostatnio jak wracałem nim z Niemiec to w pewnym momencie wyłączyła się kontrola trakcji i migała kontrolka z silnikiem, i jak miałem wciśnięty pedał gazu to tak przerywało. Zajechałem na stację w PL i zatankowałem GAZ to potem 140 km/h jechał, wcześniej ledwo 110-120 km/h. Ale po jakimś czasie to samo było. I więcej pali teraz, jakby tego mało było żre olej, jak wyjechałem miałem full, a po przejechaniu połowy trasy jakieś 600 km wyskoczyła ikonka niski stan oleju, wlałem litr oleju, ale to chyba za mało.
Byłem u mechanika, podłączył się pod komputer i coś tam na jednym tłoku nie tak było. Mówił że trzeba silnik rozebrać kupić nowe pierścienie, uszczelki i wypolerować głowice to wszystko to bardzo duży koszt za pewne, bo usłyszałem że ta zabawa od 2 tys. zł się zaczyna, a nie wiadomo co będzie jak się silnik rozkręci.
Nie wiem co robić. Sprzedać go? hmm ciężko będzie bo wystarczy że ktoś się nim przejedzie i od razu powie że coś nie tak raz że zmulony jest dwa że jak dochodzi do 2,5 tys. obrotów to taki dziwny dźwięk się wydobywa.

U znajomego mechanika zostawiłem samochód i mi to zrobił. Okazało się, że na 3 tłoku dostawał się płyn chłodniczy, kiedyś jak wymieniałem świece to ta na 3 była spalona, z tego, co mówił to ktoś kiedyś coś majstrował, widziałem jak rozkręcali. Tak jakby ktoś otworzył popatrzył i zamknął haha

Oryginalnie były założone 3-częściowe pierścienie teraz są 2- częściowe. Wyczytałem, że to była jakaś wada fabryczna i po 2008 roku zakładali 2-częściowe. Po naprawie wszystko chodzi dobrze, tylko wkurzony jestem, że nie wymienił mi popychaczy, bo stukają. Po 2000 km mam wymienić olej i filtr, tylko nie wiem, jaki zalać teraz? Mam obecnie jakiś 5W-40 a przed tym wszystkim gość, co mi zakładał instalację zalecił olej LIQUI MOLY MoS2 LEICHTLAUF 10W40 5L i taki kupiłem i nie wiem, co teraz?

Mam jeszcze taki problem z wentylatorem czasami wyłączę samochód a wentylator dalej chodzi, wcześniej tak nie było. Możliwe, że jakiś czujnik poszedł?

Chciałem zapytać czy w tym aucie można zrobić chiptuning? Ile to kosztuje i czy się opłaca, bo mi się wydaje, że nie mam 102 Km tylko mniej tak jakby był jakiś ogranicznik.

Czy istnieje jakaś pokrywa tak na ten silnik, bo widzę że są tam takie miejsca żeby ja przykręcić.

Remont silnika: (Głowica: nowe prowadnice, regeneracja gniazd i zaworów, szlif głowicy, sprawdzenie szczelności; Blok: szlif bloku, nowe panewki, nowe sprzęgło) [Przewody zapłonowe - 155 zł, Termostat - 35 zł, Uszczelka podstawy filtra - 20 zł, Świece zapłonowe - 60 zł, Uszczelka głowicy - 100 zł, Pasek rozrządu - 50 zł, Sprzęgło - 350 zł, Pierścienie - 180 zł, Panewki główne - 120 zł, Panewki korbowe - 80 zł, Remont głowicy + szlif bloku - 400 zł, Transport części - 50 zł, Silicon - 10
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 23