Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Pablo -  10 gru 2012, 21:04
 małopolskie
#88597
To ból silnika BGU. Problem od dawna znany na forach, lecz bez rozwiązania.
U mnie ni epomogło czyszczenie, ani adaptacja przepustnicy i EGRa, przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
By kebes -  28 gru 2012, 17:27
 -------
#89620
marek pisze:Proszę o pomoc, bo mechanicy rozkładają rece. Problem tkwi w tym, że jak wyrzycę na luz ,to obrtoty silnika wzrastają chwilowo do ok. 2000, i opadają do normalnych, ok 700 i są stabilne. Gdzie szkac przyczyny, może ktoś pomoże. dodam że silnik BGU ,102km.
Kolego lepiej daj sobie spokój z szukaniem przyczyny. Ja tak zrobiłem już dawno bo wydałem już na naprawy dużo kasy, straciłem nerwów, prawie nawet auto sprzedałem z tego powodu. Ale w końcu doszedłem do wniosku, że da się z tym problemem jeździć i nie ma się co spinać :D

Tu masz mój problem: http://www.vwgolfv.plwww.vwgolfv.pl/vie ... f=2&t=5664" onclick="window.open(this.href);return false;
By thyforhtian -  08 paź 2013, 20:25
 -------
#107716
Witam,
mam taki problem:
Czasami, zwykle na światłach w korku, przy ruszaniu, kiedy puszcze jeszcze gaz (obroty pójdą do góry i szybko spadają) silnik gaśnie, tak jakby nie był w stanie podtrzymać obrotów. Czasem podtrzyma, wtedy obroty skoczą jakby z ok 500 do ponad 1000 i wracają do normy (ok 680) wtedy już jest ok. Niedawno go zagazowałem i myślałem że to przez LPG jednak na benzynie także obroty spadają, z tym, że kiedy jadę na benzynie to w zasadzie przy każdej takiej sytuacji jest w stanie podbić te obroty i zapobiec zgaśnięciu. Na gazie zwykle zgaśnie i potem odpali bez najmniejszego problemu.
Mam nadzieję, że za bardzo nie zamotałem ;)
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 paź 2013, 20:57
 śląskie
#107721
TTTM
Tn typ tak ma. Wada z fabryki.
Problemem jest zbyt niskie obroty na biegu jałowym.
Podobno do zrobienia w aso, wgranie innego oprogramowania w ecu silnika.

Tylko dziwne że na gazie gaśnie.... Może sa ustawione jakieś minimalne obroty w sterowniku gazowym deo przełanczania na PB.?
Ja zakładałem też gaz i u mnie po regulacji po korektach ecu na wolnych silnik chodzi lepiej na LPG niż na PB :lol: mniej mu się zdaży wpaśc w zatrzęsienie.

Niech gazownik wystroi instalacje na AFR lub na korekty w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wolnych to problem powinien zniknąć.
#107722
dexter23pl pisze:TTTM
Tn typ tak ma. Wada z fabryki.
Problemem jest zbyt niskie obroty na biegu jałowym.
Podobno do zrobienia w aso, wgranie innego oprogramowania w ecu silnika.

Tylko dziwne że na gazie gaśnie.... Może sa ustawione jakieś minimalne obroty w sterowniku gazowym deo przełanczania na PB.?
Ja zakładałem też gaz i u mnie po regulacji po korektach ecu na wolnych silnik chodzi lepiej na LPG niż na PB :lol: mniej mu się zdaży wpaśc w zatrzęsienie.

Niech gazownik wystroi instalacje na AFR lub na korekty w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wolnych to problem powinien zniknąć.
TTTM... no to ładnie ;)

Miałem niedawno wgrywane nowe oprogramowanie jednak przy obrotach chyba nic nie było zmieniane. Czy u Ciebie obroty także oscylują w okolicy 680RPM? Czy coś podnosiłeś?
Tylko dlaczego często zwolni w okolicach 900 i potem spokojnie zejdzie to tych 680 a czasem poleci i klops?

Co do mniejszego trzęsienia przy niskich obrotach na gazie to fakt, u mnie to samo.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 paź 2013, 21:26
 śląskie
#107725
u mnie schodzi nawet ok, jeszcze nigdy na lpg czy pb mi nie zgasł. No chyba że w zimę jak był zimny i dopiero co się przełonczył na gaz (20C ustawione) i dałem mu w podłogę to jak dałem na luz to zgasł bo go zalało, normalny objaw, a tak to nigdy,
może zasyfiona przepustnica?

tu masz fajne tematy
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=2 ... wa+pytanka" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=2 ... wa+pytanka" onclick="window.open(this.href);return false;
By martin88 -  21 paź 2013, 12:06
 -------
#108959
Mam pewien następujący problem. Kiedy występują przymrozki (tak jak teraz, gdy zbliża się zima) zbiera mi się "majonez" pod korkiem oraz czasami "kuleczki na bagnecie" Problem nie występuje latem oraz wiosną. Od razu zaznaczam, że z reguły jeżdżę w dalsze trasy (do pracy 50 km autostradą).
Co tam w silniku:
Ubywa trochę płynu chłodniczego (ok 1l /15 tys), ale nie przybywa oleju (wręcz przeciwnie, ubywa ok 1l / 10 tys.).
Lany Olej: 8100 X-clean+ 5W-30 (wcześniej Mobil 1)
Instalacja LPG

Poza tym silnik działa ok. Oczywiście występują typowe problemy dla tej wersji, jak na przykład "wiszenie" obrotów.

Jeden z mechaników stwierdził, że trzeba by "wszelkie uszczelki w silniku powymieniać" :/

Co wy na to? Macie podobny problem?
#108962
Typowe.
najlepiej było by sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego podczas jazdy pod komputerem. Bo to co pokazuje na liczniku bardzo czasem mija się z prawdą.

Co do ubywania płynu to pewnie sączy się gdzieś na podłączeniu parownika do obiegu.

Najlepiej było by zrobić test na obecność splin w płynie lub płynu w spalinach aby mieć pewność.
choć jeśli olej miesza się z płynem to nic to nie wykaże.

U mnie też robi się masło jak się zaczyna robić zimniej na dworze. Ten typ tak ma.
By kebes -  21 paź 2013, 23:30
 -------
#109078
Potwierdzam. Ten typ tak ma. Jesień, zima, wiosna - majonez. Chyba że go prześmigam na dłuższej trasie. Swoją drogą to dość specyficzny silnik nam VW zaserwował. Dużo jego dolegliwości tłumaczy się 'ten typ tak ma'. Mi też się wieszają obroty.
#109166
No dobrze, powiedzmy, że zbieranie się majonezu pod korkiem to "normalne" w tych silnikach, chociaż słabo to wygląda, skoro przeganiam silnik na dalszych trasach w sumie codziennie. W zeszłym roku zimą to raz na tydzień musiałem ściągać ten majonez, ze względu na jego ilość.

A jak u Was z bagnetem? Też czasami zbierają się Wam na nim "kuleczki"?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23