Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#282135
Witam, mój golf V 1.6 BSE 102km. Od jakiegoś czasu objawy takie, ze jak odpale na zimnym silniku to na wolnych obrotach zaczyna delikatnie falować, schodzić do 800 i tak delikatnie skacze 800-900. jak dodaje gazu to już ok. po rozgrzaniu problem mija. Mechanik jak mi robił generalny remont silnika to wspomniał, że przepustnica to wymiany bo robił adaptację ale nic to nie dało. Po takich objawach na zimnym silniku też sądzicie , że to może być kwestia przepustnicy? Świece wymienione mam.
#282149
Misiek86 pisze:
16 cze 2020, 15:16
Witam, mój golf V 1.6 BSE 102km. Od jakiegoś czasu objawy takie, ze jak odpale na zimnym silniku to na wolnych obrotach zaczyna delikatnie falować, schodzić do 800 i tak delikatnie skacze 800-900. jak dodaje gazu to już ok. po rozgrzaniu problem mija. Mechanik jak mi robił generalny remont silnika to wspomniał, że przepustnica to wymiany bo robił adaptację ale nic to nie dało. Po takich objawach na zimnym silniku też sądzicie , że to może być kwestia przepustnicy? Świece wymienione mam.
Filtr paliwa był zmieniany? U mnie na zimnym dławił się i falowały obroty do momentu prze-gazowania. Po wymianie jak ręką odjął.
#282404
Siemka, w zimę miałem spokój z zawieszającymi się obrotwami aktualnie jak jest ciepło to blokuja mi sje obroty podczas gdy dodam gazu do 2k spadają obroty i blokuja się w granicach 1,6~. Czytałem że może to być wina czujnika temperatury plynu ale na zegarach pokazuje mi 90* na dodatek gdy spadają obroty niezależnie czy zimny czy ciepły obroty tak na chwilkę zatrzymują się w okolicy 1,2
#283042
Adrianekk pisze:
02 lip 2020, 17:07
Siemka, w zimę miałem spokój z zawieszającymi się obrotwami aktualnie jak jest ciepło to blokuja mi sje obroty podczas gdy dodam gazu do 2k spadają obroty i blokuja się w granicach 1,6~. Czytałem że może to być wina czujnika temperatury plynu ale na zegarach pokazuje mi 90* na dodatek gdy spadają obroty niezależnie czy zimny czy ciepły obroty tak na chwilkę zatrzymują się w okolicy 1,2
przepływomierz sprawdzony nie zawiesza się?
#283427
Witam. U mnie auto dostawało drgawek przy odpalonym silniku na postoju nie równo pracował silnik, a w czasie jazdy podczas przyspieszania auto czasem potrafiło szarpnąć. Szukałem wszędzie myśląc że winny może być układ paliwowy np. Pompa paliwa, filtr, wtryski a okazało się że winne były kable WN. Na pierwszym cylindrze fajka była nie dociśnietą i strzelała iskrą. Po odpowiednim jej wpięciu auto od razu zaczęło lepiej pracować. Teraz już nie szarpie ale jeszcze delikatnie czuć drżenie raz po raz na wolnych obrotach. Przejrzałem jeszcze raz kable zapłonowe tym razem po ciemku i zauważyłem że kabel od drugiej świecy mniej więcej na środku jego długość raz po raz delikatnie błyska. Myślę że to jest główną przyczyna tak więc niedługo kupię nowe kable np firmy beru i zobaczę na ile to się poprawi. Tak więc jeśli wypadanie zapłonów lub jakieś niedomagania to warto najpierw przejrzeć świece, kable i sprawdzić cewkę a dopiero później szukać gdzie indziej.
#285950
Niby najlepszy silnik vw 1.6bse bo podobno najmniej awaryjny a już fortune na niego wydałem. Rada dla tych którzy zamierzają kupić auto z tym silnikiem, dokładnie sprawdźcie czy auto miało zmieniany olej co roku, czy co dwa w systemie longlife. Jeśli longlife to nie bierzcie tego auta. Przy przebiegu powyżej 130 tyś przez kilka lat jest tyle nagaru w silniku że pierścienie stają dęba. Ja tak miałem i sporo kosztował mnie ten samochód zanim doszedłem co z nim jest nie tak. Niby serwisowany w Niemczech ale co dwa lata a to zabójstwo dla tego silnika.
#286213
Czy po kodzie błędu da się stwierdzić że to problem z nieszczelnością dolotu?
Kod: Zaznacz cały
16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 006 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 2080 /min
                    Ilość powietrza/Obr.: 381.5 mg/suw
                    Bity binarnie: 00001000
                    Lambda: 6.6 %
                    Obroty silnika: 2208 /min
                    Ilość powietrza/Obr.: 92.7 mg/suw
                    Bity binarnie: 00100000
                    Lambda: 0.0 %
#286221
@Dexter23pl spójrz na ilości mas powietrza czytanych przez mapsensor, przy 2000rpm jest prawie 400 mg/suw a przy 2200 rpm jest niespełna 100 mg/suw. Jeśli zasysa lewe powietrze to mapsensor będzie zaniżał wskazania a co za tym idzie będzie okrojona dawka paliwa. Prawdą jest że sam błąd to za mało, może log dynamiczny wskazań mapsensora da podpowiedź

Dodano po 4 minutach 25 sekundach:
Z tym że w tym przypadku podczas wypadania zapłonów celowo ograniczana jest dawka paliwa i powietrza
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23