Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#287334
Hej!
witam na forum :)

Już kontaktowałem się z dexter (DZIEKI ZIOM!) i chciałbym tez opisać swój problem i rozwiązania jakie miałem w tym silniku ​:)
Czyli tzw magiczny TTTM.

Mam octavie 2 2012r. wersja przedlift.
1.6mpi BSE.
Może komuś pomogę, może nie, przeczytałem cały temat od deski do deski :)

Z tego co widziałem jedna osoba miała problem z "prychaniem"silnika.
Dokładnie tak samo miałem jak mechanik miał wymienić uszczelki kolektora ssącego, ale tego nie zrobił (mimo że na kartce mu to napisałem). Robiłem uszczelke pokrywy zaworów, i po ściągnięciu założyli stare "bo rzekomo wyglądały jak nowe".

PRZY KAŻDYM DEMONTAŻU KOLEKTORA SSĄCEGO POWINNO SIĘ WYMIENIĆ USZCZELKI.
Rozmawiałem z jednym fachowcem, i powiedział że przy KAŻDYM rozebraniu, po prostu trzeba, gdyż jest to dość upierdl;iwa sprawa w tym plastiku i uszczelki po włożeniu drugi raz już nigdy nie będą tak trzymać, jak nowe / założone.
W moim przypadku objawy ustąpiły całkowicie.
Nic nie prycha.

Druga sprawa, jeśli jedziesz i pojawia się ESP + check etc. dodajesz gazu i auto jedzie tylko jak dasz gaz do połowy (a jak dajesz w deche to się krztusi i nie ma mocy) to na 99% winna jest CEWKA ZAPLONOWA + PRZEWODY + ŚWIECE. Check będzie migać. U mnie ewidentnie była to cewka, ale wymieniłem komplet. Nie była z zewnątrz uszkodzona, ale po zmianie samej cewki i po 10sec silnik zaczął chodzić ok :) - przebieg oryginalnej cewki u mnie to ok. 150tyś
Cewki, które szły na pierwszy montaż w większości tych silników to TEMIC - logo z piorunkiem (można je dostać za ok. 190zł na allegro- nowe). Były z tego co wiem najbardziej pancerne.

Nie bierzcie przewodów z NGK, rozleciały się po 1000km a tanie nie były. Podobno strasznie spada kontrola jakości tej firmy.

Mi ostatnio pojawiło się coś takiego że auto zaczęło jakby na jałowym "bardziej szarpać" niż wcześniej (co jakiś cykl raz przerwał) teraz jest jakby częściej ten efekt. Nie ukrywam, że jest to irytujące.
Podmieniłem cewkę, podmieniłem kable i nowe świecie, dalej to samo. Psikałem w uszczelki kolektora ssącego, nic nie zasysa, wszystko ok. Mimo wilgoci - spryskałem wodą świece, kable i cewke i nie widzę nigdzie bicia, (psikałem woda w ciemną wampirową noc podczas braku pełni księżyca) i wszystko wydaje się ok.

Co ciekawe, moc auto ma, zbiera się bez najmniejszych problemów. ZADNYCH BŁĘDÓW! Na gazie i na pb są te drgania wyczuwalne. Ale jakby cała reszta jest ok :) Czasami w vcds na pojedynczych cylindrach coś tam wyskoczy (u mnie grupa 15/16) ale to są pojedyncze odskoki.
Jest to tylko irytujące pod domem i na skrzyżowaniu, w trasie auto smiga.
Filtr paliwa wymieniłem (w moim aucie jest 4BAR) poprzedni mechanik założył 3bary filtr z regulatorem i auto po miesiącu nie chciało jeździć - też na to zwróćcie uwagę :)

Macie pomysł? Jak u was te drgania wyglądają? są słabe, czy mocno wyczuwalne? :) Jak lekkie to olewam, ale u mnie są trochę "mocniejsze" niż ostatnio. I nie ważne czy silnik jest nagrzany, czy zimny - są po prostu takie same :)

EDIT - zapomniałem napisać, tak podniosłem sobie trochę obroty w VCDS. jak włączam Klimę jest oczywiście lepiej, ale te odskoki są dalej wyczuwalne.
Wcześniej na klimie było duuuzo lepiej.



EDIT 2:

W vcds sprawdziłem jedną cewkę, jej V skakały niemiłosiernie.
W rocznej NGK na 3 cylindrach mam 500V i ani drgnie, natomiast na jednym cylindrze jest 440V.
Zamówiłem nową cewkę, sprawdzę czy się poprawi.
#287346
Z tym napięciem na swiecy V to nie wiem jak to jest ale u mnie te wartości są dość znaczenie różniące się pomiędzy cylindrami.
Sprawdzałem w kilku autach z tym silnikiem i tam różnice były ale parę % .
To V to chyba nie jest napiecie na swiecy a to co czyta czujnik stukowy napięcie generujace na nim podczas pracy silnika.
Z cewki wn raczej czytac nie może bo tam jest jedynie zasilanje 2 przewody i dwa przewody sygnałowe wyzwalania impulsu podzielone na 2.
U mnie na wolnych obr silnik pracuje lepiej na lpg niz pb. Myślałem kiedyś nad tym aby wymienić wtryskiwacze pb ale mija juz chyba 5 rok i chyba ten zabieg nie doczeka sie realizacji. :tooth:
#287402
Ja jutro zmiennie cewkę na nową.

Zakupiłem oryginał (Temic - VW/audi)
Sprawdzę czy coś się zmieni.
U mnie wygląda to tak, że rano trochę bardziej dziś telepał, potem jak się rozgrzeje jest trochę lepiej - trzęsie ale jakby mniej - nie ważne czy lpg czy pb.
Tylkio tak jak wspominałem - jeszcze jakiś czas temu czuć było takie własnie szarpanie/nierówna praca ale była jkaby mniejsza i to tylko o to chodzi :)
Bo to, że ten silnik tak ma to już wszyscy tu wiedzą :D
W nocy szperałem, nie widziałem żadnej przeskakującej iskry - pryskałem lekko wodą - także idealnie.

dam znać jak cos się więcej dowiem :)
#287644
A wiec u mnie w 1.6 wymieniłem części, które powodowały problemy z silnikiem:
- cewka
- kable
- świece
- kompletny rozrząd
- naped alternatora
- uszczelki nowe kolektora ssącego
- nowe filtry paliwa, powietrza, oleju plus nowy olej
- regulator napięcia w alternatorze
- została wymiana łożyska w sprzegle gdyż szumi i jest do wymiany.
#289647
hej

Dalej mam problem z 1.6mpi
Dwóch mechaników odwiedził
Jeden mowi, ze te silniki tak mają, inny że musi to na spokojnie ogarnąć, bo to nie taka prosta sprawa
Przypomnę z czym mam problem.

1.6mpi
Włączam silnik, na ssaniu chodzi bajka..
Po 10-15 sec schodzi z ssania i zaczyna się taniec brzucha - telepie, czuć to w kabinie.
Nie słychać żeby coś zassysało (mechanik sprawdzał i mówił ze szczelny i to nie uszczelki kolektora, psikał wszędzie i mówi ze jeśli chodzi o szczelność to jest bdb)
No i telepie telepie, łapie normalną temperaturę, i zaczyna coraz mniej telepać, coraz mniej aż się uspokoaja i jak jezdze już jest ok.
Przy odpalaniu oboroty są w porządku, nic nie faluje. trochę pierdzi w wydechu, nic pozatym.
Jak mu depne nawet na zimnym, to moc ma, nic się nie krztusi i zbiera się ok także z silnikiem to nic nie jest.
Czy tego typu objawy mogą być przez czujnik temperatury?
To jeszcze nie było zmienianie.
Cewke podmieniałem na nową, swiece i przewody także.
czekam na jakiekolwiek pomysły... Dzięki!
#289648
amok-fb pisze:
15 paź 2022, 19:29
hej

Dalej mam problem z 1.6mpi
Dwóch mechaników odwiedził
Jeden mowi, ze te silniki tak mają, inny że musi to na spokojnie ogarnąć, bo to nie taka prosta sprawa
Przypomnę z czym mam problem.

1.6mpi
Włączam silnik, na ssaniu chodzi bajka..
Po 10-15 sec schodzi z ssania i zaczyna się taniec brzucha - telepie, czuć to w kabinie.
Nie słychać żeby coś zassysało (mechanik sprawdzał i mówił ze szczelny i to nie uszczelki kolektora, psikał wszędzie i mówi ze jeśli chodzi o szczelność to jest bdb)
No i telepie telepie, łapie normalną temperaturę, i zaczyna coraz mniej telepać, coraz mniej aż się uspokoaja i jak jezdze już jest ok.
Przy odpalaniu oboroty są w porządku, nic nie faluje. trochę pierdzi w wydechu, nic pozatym.
Jak mu depne nawet na zimnym, to moc ma, nic się nie krztusi i zbiera się ok także z silnikiem to nic nie jest.
Czy tego typu objawy mogą być przez czujnik temperatury?
To jeszcze nie było zmienianie.
Cewke podmieniałem na nową, swiece i przewody także.
czekam na jakiekolwiek pomysły... Dzięki!
Jakiej firmy przewody, świece i cewka? podaj dokładnie modele. U mnie czasem szarpnie, ale odkąd mam gaz działa zdecydowanie lepiej. Dużo poprawiło się po wymianie uszczelek kolektora, jak rozebrałem były porwane. Duże znaczenie miał też wężyk od odmy. Coś mi koło niego syczało, gazownik założył go w końcu solidnie i jest prawie idealnie.
#289654
Cewki miałem dwie
nowa ngk i nowa Temic
na obydwu było tak samo więc temic udało mi się zwrócić i sprzedajacy nie mial z tym zadnych problemów i zwrocil kase

przewody mialem ngk(rozlecialy sie w rekach) beru i teraz mam jakies za 100zł, zeby calkowicie zweryfikować ten temat
Także 3 rozne komplety przewodów dalej to samo

swiecie sprawdzalem denso, bosha i teraz mam ngk 3 elektrodowe

Uszczelki kolektora byly wymieniane z dwa lata temu, a teraz mechanik sprawdzil i mowil ze wszystko jest ok ze szczelnością.
Obstawia jakąś pierdołe, ale nie miał czasu wiecej na auto poświęcić bo miał klientów.

"Problemem moga byc wtryskiwacze pb. U mnie tez na lpg chodzi lepiej na wolnych.
Jeszcze jak mu podnioslem wolne z 650 na 800 to jest prawie idealnie."

Czy jestem je w stanie sprawdzić w vcds?
Czy jest szansa ze na zimnym bedzie chodzil gorzej, po rozgrzaniu lepiej?

Obroty podniosłem, i czuć poprawę oczywiście, ale mnie wkurza to tylko z rana jak odpalam silnik. - no trzesie jak poj@any ale chwile pochodzi i zaczyna juz normalnie rowno pracować.
Nie wloze kasy ani zlotowki dopoki on nie zacznie na zimnym normalnie chodzic

Czy jest opcja w vcds zeby te ssanie np. troche dluzej chodzilo, albo jakiekolwiek ustawienia ze to moze byc ze sterownika silnika ?
Wężyk od odmy, masz na mysli ten przy korku wlewu oleju? wydaje się ze zalozony jest idealnie, sprawdzalem go i wszystko tam wyglada szczelnie.

Jedyne co to sprobuje jeszcze filtr paliwa wymienić, albo uzyc jakiejś chemii do czyszczenia wtryskiwaczy i wleje do baku jakiś specyfik - moze pomoze
#289750
amok-fb.
1. Jakie masz obroty silnika na zimnym?
2. Jaka jest dawka paliwa na zimnym?
3. Jaka jest temperatura jaką wskazuje czujnik temperatury ale nie ten na zegarach.
4. Skoro coś się dzieje z silnikiem na zimnym (który wymaga większej ilości paliwa) a na ciepłym jest ok to szukał bym przyczyny w pompie paliwa.
5. Tłumik pierdzi? Jest coś tam dziurawe? Może masz nieszczelność przed sondą i ona wtedy ma złe odczyty.
6. Nie masz wypadających zapłonów na zimnym? I czasami pojawiającym się check engine?
7. Diagnostykę sobie zrób najepiej kupić VCDS i uczyć się samemu naprawiać autko.
8. ZMIEŃ MECHANIKA!!! ;-)
#289944
Hej

1. Jakie masz obroty silnika na zimnym?
ok. 860 (podnoszone na vcds)

2. Jaka jest dawka paliwa na zimnym?
nie mam pojecia...

3. Jaka jest temperatura jaką wskazuje czujnik temperatury ale nie ten na zegarach.
Czujnik zmieniany, pokazuje mniej więcej tyle ile na dworze.

4. Skoro coś się dzieje z silnikiem na zimnym (który wymaga większej ilości paliwa) a na ciepłym jest ok to szukał bym przyczyny w pompie paliwa.

5. Tłumik pierdzi? Jest coś tam dziurawe? Może masz nieszczelność przed sondą i ona wtedy ma złe odczyty.
troche pierdzi(bulgocze)

6. Nie masz wypadających zapłonów na zimnym? I czasami pojawiającym się check engine?
zero bledow, sporadyczne wypadajace zaplony, ale jst to naprawde po kilka na cykl, po czym sie resetuje

7. Diagnostykę sobie zrób najepiej kupić VCDS i uczyć się samemu naprawiać autko.
mam vcds, ale juz nie mam siły i brak pomysłów...

8. ZMIEŃ MECHANIKA!!! ;-)
tak zrobie ;)

Ogólnie spotkałem jednego kolegę który ma taki sam objaw już pół roku, i podmieniał wszystko ponieważ mówił że ma takie same silniki w dwóch samochodach w domu i też już mu pomysly sie konczą...

Zmienial przepustnice, mapsensor, cewki, kable, sonde, wywalil katalizator - doslownie wszystko... i tez nie potrafi sobie z tym poradzić (tamte silniki chodzą w porzadku).
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23