Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#243680
Bagio84 - witaj w klubie, daj znać na priv jak uda ci się rozwiązać ten problem. Mam dokładnie to samo. Zależności brak, są dni że Golf pali zawsze za pierwszym razem,a sa takie że za 2-3, dodanie gazu zawsze pomaga. Zastanawia mnie czy takie odpalanie kręcenie ma jakieś negatywne skutki. Przekonany w 100℅ że to wina lpg nie jestem bo gaz założyłem mając ten samochód 2 tygodnie. Trochę Kicha tak kręcić czy to pod pracą, czy pod marketem spojrzenia ludzi :-) co to za złom kręci i nie może odpalić ;-). Mam jeszcze taka przypadlosc zawsze jak ruszam po dłuższym postoju samochód, po przejechaniu 200-300m wydaje dźwięk z pod maski dziwny którego nie sposób opisać, wydaje raz i więcej podczas jazdy się nie powtarza i zawsze po dłuższym postoju np na noc.

Dziwne te samochody... :-).
#247458
Golf plus 1.6 BSE (stoi pod chmurka). Auto chodzi bez żadnych problemów. Problem który miałem rok temu wczoraj wrócił tzn - zaraz po odpaleniu zimnego auta po nocy przy mrozach (ok -5 stopni) auto lekko się dusi dopiero później po kilku sekundach zaczyna równo pracować. Rok temu dzięki podpowiedzi jednego z kolegów na forum udało się to opanować - psikanie plakiem i obserwacja Grup 032 i 033 (LTFT i STFT) pokazała nieszczelność jednej uszczelki kolektora wlotowego. Po wymianie uszczelek problem minął.

Jak napisałem ni z tego ni z owego od wczoraj znów jest ten problem tylko mniejsze "duszenie się". Rok temu prawie gasł a teraz ma przez kilka sekund lżejsze wahania i później pracuje super. Parę miesięcy temu profilaktycznie sprawdzałem vagiem Grupa 032 i 033 + plak i nie było nieszczelności na kolektorze. Jest to o tyle dziwne bo były już większe mrozy niż wczoraj a odpalał tej zimy dobrze.

Co jeszcze może powodować takie coś poza nieszczelnością kolektora? Auto oczywiście nie zgłasza żadnych błędów, wszystkie systemy sa ok (bity gotowości wszystkie OK na zielono) Uszczelka by sparciała przez rok? Czy jakość paliwa może mieć na to wpływ ?

Załączam log z odpalenia silnika w excelu (żeby zebrać ciekawsze parametry zrobiłem advanced log i niestety jest mala częstotliwość próbkowania)
Przepraszam z góry za format logów, ale wszystko na szybko przed praca. Ten samochód mnie wykończy.
Nie muszę chyba tego pisać ale mechanicy rozkładają ręce albo opowiadają mi takie pierdoły ze aż się chce wyjść z kina.

http://www.get.net.pl/20170210.xls

p.s. grupa 66 switch positions to eksperymenty czy może na bitach będzie widać ze coś się haczy. Jednak na tym wyniku widać tylko kiedy wciskałem sprzęgło, także ta kolumna nic nie wnosi.

p.s. przepustnice czyściłem rok temu.
#247490
Zapomniałem napisać - nie mam LPG.

Korekty są na 32 i 33 ale to jeśli dobrze pamiętam można dopiero na rozgrzanym cokolwiek obserwować. Tzn niczego tam rano nie zaloguje na zimnym silniku.

Edit: Dziś -6 stopni odpalil i sie nie dusil wogole wiec nic nie rozumiem :(

LTFT i STFT wygladaja OK. Brak reakcji na plak gdy psikam na laczenie kolektora. LTFT stale ok -2,3 %, STFT wahania od 1 do 5%. Przytrzymujac gaz LTFT wzrasta do -0.8%, po puszczeniu gazu wraca do -2 % wiec chyba ok.

Czy wiesz moze co to jest za grupa 104 Start adaptaion values? Jedynie tu różnice zauważyłem pomiedzy sytuacja gdzie jest ok po odpaleniu a gdzie sie dusi. Gdy OK to wyglada to tak:

2 Temperature adaptation factor 1 = 0.8%
3 Temperature adaptation factor 1 = 0.8%
4 Temperature adaptation factor 1 = 0.8%

Gdy sa problemy po odpaleniu to mam te parametry zroznicowane np:

2 Temperature adaptation factor 1 = 13%
3 Temperature adaptation factor 2 = 25%
4 Temperature adaptation factor 3 = 29%

Co to wogole jest za parametr ? Nigdzie nie moge znaleźć opisu :(
Awatar użytkownika
By pitt52 -  23 kwie 2017, 12:47
 śląskie
#250945
Regirr pisze:Dzieki za odp.
Pytam bo w poprzednim mk4 jak mogłem ruszyć silnikiem to poduszki do wymiany. I rzeczywiście jak wymieniłem to nie bylo możliwości ruszyć silnikiem. :)
Witaj. Zrobiłeś coś z tymi poduszkami, czy tak po prostu ma być? U mnie też zauważyłem, że mogę ruszać silnikiem jak jest zgaszony oczywiście. Wyczuwalny jest lekki luz na poduszkach rzędu 3-4 mm. Norma?
#252263
Witajcie mam golfa V 1.6 fsi z 2005roku. Mam z nim taki problem że padło mi sprzęgło mechanik je wymienił ale po wymianie pojawił się kolejny problem mianowicie na zagrzanym silniku jak go zgasilem i zaraz chciałem go odpalić to odpalił ale momentalnie spadły obroty i zgasł i tak za każdym razem gdy silnik jest ciepły . Jeśli mu dodam trochę gazu to zalapie ale jeśli nie to gaśnie , na zimnym silniku wszystko jest ok dzieje sie tak tylko na ciepłym co to może być, ? Doradzicie coś ? Przepustnica oczyszczona świece wymienione moduł cewki wymieniony filtr paliwa nowy czujniki ponoć w porządku. Co może być przyczyną?
#255571
Witam serdecznie mam problem z moim Golfem. Po odpaleniu wchodzi na nierówne obroty (od 607 do 640 obrotów i tak oscyluje) podłączyliśmy go do komputera z oprogramowaniem delphi mam podejrzenia, że to sonda lambda. Wstawiam zdjęcia które zrobiłem (nie wiem czy się przydadzą bo jestem zielony w tych sprawach) Proszę o pomoc
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Obrazek Uploaded with fotem.pl
Naprawdę jestem zielony na mechanice i elektronice więc wybaczcie jeżeli popełniłem jakiś błąd z góry przepraszam.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23