Strona 11 z 23

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 03 sty 2016, 20:11
autor: carolsz
przewody ok. 3 lata temu były zmieniane, a świece w tamtym roku. zobaczymy czy się powtórzy, może coś z instalacją LPG bo od czasu montażu nieruszana a będzie już z 2 lata. pewnie błędy jakieś będą to jutro podepnę komputer i zobaczę.

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 03 sty 2016, 20:37
autor: Dexter23pl
Jeśli na PB jeździ źle to tym bardziej będzie problem na LPG.

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 03 sty 2016, 21:15
autor: carolsz
Dexter23pl pisze:Jeśli na PB jeździ źle to tym bardziej będzie problem na LPG.
ale właśnie na PB przyspieszał, miał lekką zamułkę ale szedł - może przez temp. oleju. jak przeszedł na LPG to mimo redukcji z 3 na 2 to nie dało rady przyspieszyć i kontrolka silnika migała a potem też od kontroli trakcji się paliła. jak podepnę pod komputer to pewnie będzie wiadomo co i jak.

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 04 sty 2016, 12:35
autor: carolsz
Kod: Zaznacz cały
2 Faults Found:
16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %
jakieś pomysły ? chyba zbyt uboga mieszanka

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 04 sty 2016, 13:30
autor: Dexter23pl
Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 06 sty 2016, 19:15
autor: carolsz
Dexter23pl pisze:Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
co może być przyczyną ? odpala ok, na benzynie działa ok, teraz w trakcie przełączenia i przyspieszania na lpg szarpie ale np. jak pojeżdżę na benzynie, nagrzeje to potem już błędów nie pokazuje i jest ok.

doszły nowe błędy
Kod: Zaznacz cały
 16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %

16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    Temperature: 72.0°C
                    Lambda: -21.1 %

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 009 -  - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 06 sty 2016, 19:30
autor: Dexter23pl
carolsz pisze:
Dexter23pl pisze:Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
co może być przyczyną ? odpala ok, na benzynie działa ok, teraz w trakcie przełączenia i przyspieszania na lpg szarpie ale np. jak pojeżdżę na benzynie, nagrzeje to potem już błędów nie pokazuje i jest ok.

doszły nowe błędy
Kod: Zaznacz cały
 16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1152 /min
                    Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
                    Temperature: 63.0°C
                    Lambda: -7.8 %
                    RPM: 2400 /min
                    Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                    Temperature: 55.5°C
                    Lambda: -2.7 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Speed: 70.4 km/h
                    Lambda Factor: 0.977
                    Voltage: 0.140 V
                    Lambda: 22.7 %

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %

16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    Temperature: 61.5°C
                    Lambda: -4.3 %
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    Temperature: 72.0°C
                    Lambda: -21.1 %

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 009 -  - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    RPM: 640 /min
                    Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
                    (no units): 0.0
                    (no units): 0.0
na początek sprawdź kolektor ssący http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=206137#p206137

Silnik 1.6BSE Golf plus

: 07 sty 2016, 10:05
autor: tad
Witam,
Odkąd zaczęły się mrozy, auto dziwnie pracuje zaraz po uruchomieniu (stoi pod chmurką). Normalnie przed mrozami pracowało idealnie. We wtorek zgasiłem po przyjeździe (następnie przez noc ok -10 stopni) i dzisiejsza noc ok -5 stopnie. Po odpaleniu auto zaczęło nierówno pracować jakby dusić się, ledwie chodzić, dopiero po lekkim przygazowaniu zaczęło pracować normalnie. Po zgaszeniu i odpaleniu było już super, praca wzorowa.

Nie miałem czasu jeszcze odczytać pamięci błędów, ale zdaje sobie sprawę że tam może nic nie być. Po pracy to zrobię.

Te problemy zaczęły się z mrozami, ale aż tak źle nie chodził a dziś był przecież mniejszy dużo mróz. Co to może być?

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 07 sty 2016, 10:15
autor: Dexter23pl
Odpowiedź powyżej

1.6 BSE i MAF ?

: 10 sty 2016, 10:42
autor: tad
Witam,
Czy ten model posiada w ogóle MAF? Obejrzałem cały układ od filtra do przepustnicy i nic nie widze. Jest MAP na kolektorze dolotowym tylko.
Co ciekawe VCDS odczytuje mi wskazania zarówno MAP (G71) oraz MAF (G70). I bynajmniej jedne sa w mbarach a drugie w g/s.

Ogólna Dokumentacja ross-tech mówi wyraźnie np dla grupy 2 że wyniki są albo dla aut z map albo z maf (moje wyniki sugerują stan faktyczny - z map):

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html

Skąd sterownik bierze zatem odczyt z MAF'a ? Oblicza na podstawie innych sygnałów?

Re: 1.6 BSE i MAF ?

: 10 sty 2016, 13:25
autor: Mettenoos
W BSE i BSF nie ma przepływomierza

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 30 sty 2016, 15:28
autor: carolsz
zmieniłem filtry lpg + regulacja i wydaje się być ok. mam teraz takie pytanie, przyspieszałem do 140km/h i potem toczyłem się do 100km/h naciskam gaz i usłyszałem takie jakby małe bum, jakby mały wybuch :tooth: to tak ma być ?

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 13 lut 2016, 23:35
autor: tad
Po wyczyszczeniu przepustnicy i adaptacji auto odpalalo i chodzlio super przez miesiac. Dzisiaj przy +2 stopniach mialem podobna sytuacje - odpalilo i lekko sie chwile dusilo po czym praca jalowa sie ustabilizowala bez ingerencji pedalem gazu. Auto poza tym zawsze chodzi dobrze (czasem na jałowych obrotach np. na światłach odczuć krótkie ledwo oddczuwalne czknięcie obrotów)

Porównałem zachowanie parametrów odczytanych VCDS'em przy sytuacji duszenia i przy "normalnym" odpaleniu i tak:

1) MAP sensor G71. Normalna praca - stopniowo spada z atmosferycznego do np. 350mbar. Duszenie - spada,rosnie,spada,rosnie, w końcu się stabilizuje.

2) Throttle Valve Angle. Normalna praca - stopniwo spada. Duszenie - skacze w dół, w górę aż się stabilizuje - PO WYCZYSZCZENIU PRZEPUSTNICY I ADAPTACJI TEN PROBLEM JUZ NIE WYSTEPUJE TERAZ NAWET GDY SIE DUSI.

3) Injection time. Normalnie - stopniowo spada. Duszenie - rośnie, spada, rośnie, w końcu stopniowo spada do stabilnej wartości.

4) Czujnik temperatury cieczy w obu przypadkach zdaje się pracować poprawnie

Nie sądze, żeby mi się przepustnica zabrudziła przez miesiąc ? Czy stan odmy (usuwałem przy czysczeniu przepustnicy majonez) może na to wpłynąć ?

Czy jedynym powodem falowania ciśnienia w dolocie może być lewe powietrze pomiędzy kolektorem dolotowym a silnikiem?

zalaczam 6 mega filmik z takiego dzisiejszego duszenia (temperatura na zewntarz +2 stopnie)
http://www.fileshark.pl/pobierz/1065455 ... otok-1-mp4

Oraz zrzut logów w Excelu:
http://www.fileshark.pl/pobierz/1065455 ... -notok-xls

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 14 lut 2016, 13:29
autor: carolsz
a klimatyzacje masz włączoną ? ona trochę podnosi obroty.

Re: 1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

: 14 lut 2016, 14:16
autor: tad
Klimatyzacja wyłączona zawsze w początkowej fazie jazdy u mnie.

Faktycznie zgodnie z tym co napisal Dexter, wyglada ze mam nieszczelność na łączeniu kolektora.. Short trim fuel trim reaguje na plaka. Może to to..