Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By pietrekth7 -  28 sty 2010, 17:42
 łódzkie
#21065
Czy może być to spowodowane dziurawym tłumikiem bo coś już słyszę gdzieś na środku ???? jeśli nie to od czego zacząć szukanie ????
Soft nowy w ASO ???? ale pewnie cena też niezła jest .

może przepustnica ???
By mimi -  07 lut 2010, 19:13
 -------
#21554
Tak jak piszesz guzzi zachowuje się mój FSI gdy odpalam zimny na mrozie np. Najpierw przez kilka sekund wysokie obroty(jak pisałeś) a potem spadaja niżej i tak sie utrzymują. Nigdy u mnie nie wystapiło takie zjawisko na rozgrzanym silniku.
By guzzi -  13 lut 2010, 11:22
 -------
#21753
Otóż, wibracje silnika 1,6 na biegu jałowym (zakres obrotów 620-720) jest wg. ASO zjawiskiem normalnym i związane jest z normą jaką musi spełniać samochód EURO-4, a dokładnie z bardzo ubogą mieszanką jaka jest dostarczana do silnika - właśnie na biegu jałowym najwięcej szkodliwych związków jest emitowane do środowiska. Jest to najbardziej niekorzystna faza pracy silnika. Na życzenie klienta ASO może "podnieść kulturę pracy silnika" i wyregulować obroty biegu jałowego i w efekcie zredukować "szarpanie" do minimum. Tak było w moim przypadku: początkowe obroty (ustawione fabrycznie) 620 obr/min., po regulacji 700 obr/min. Silnik pracuje równo, nie są wyczuwalne wibracje, przy rozruchu (na ssaniu) ok. 1100obr./min. Nie sa to jednak wartości stałe dla wszystkich silników, każdy motor reaguje inaczej.