Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Bruce -  10 lip 2008, 15:03
 mazowieckie
#10666
npb pisze:jednemu pali ponizej 7 litrow/100km przy predkosciach od 180 do 140 miejscami, drugi natomiast 8-8,5 przy predkosci 160, rozumiem ze silniki macie takie same, ale wersje to mogli by¶cie mieæ równie¿ jedn± i w miarê zgodn±, poza tym straszne rzobierznosci w tym spalaniu, moje 1.4 FSI 90KM, czy to trasa czy miasto mie¶ci siê w granicach 7-8 l/100km, w waszych 1.4 TSi rozbierznosci od poni¿ej 6 do 10, 4 litry marginesu to troche sporo.
Nie do konca da sie porownac silnik 1.4 FSI 90KM z 1.4 140KM.
Bardziej z 1.4 122 KM, ten silnik ma sama turbine.
Wg. specyfikacji 122 KM maja takie same parametry spalania co 90KM.
1.4 140KM ma kompressor i turbine, wiec porwnac je mozna z mociejszymi jednostakmi wolnossacymi, ktore pala srednio 19% wiecej paliwa...
Co do wartosci miedzy kolegami od 1.4 140KM to faktycznie sa rozbieznosci rzedu 4 litrow, warto dowiedziec sie czemu ?
Moze rozne kompy ? MFA i MFA Plus :lol:
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 lip 2008, 16:22
 mazowieckie
#10667
Bruce pisze:Co do wartosci miedzy kolegami od 1.4 140KM to faktycznie sa rozbieznosci rzedu 4 litrow, warto dowiedziec sie czemu ?
Moze rozne kompy ? MFA i MFA Plus :lol:
Spalanie na MFA/MFA+ mo¿na poprawiaæ w górê i w dó³ w jakim¶ tam zakresie. Mój jest rozregulowany o jakie¶ 4-6MPG. Kiedy¶ muszê zrobiæ z tym porz±dek, jak ju¿ zainstalujê ostateczny licznik...

Nie wiem czemu wogóle patrzycie na spalanie wg MFA/MFA+. Najlepsza metoda to o³ówek i kawa³ek papieru.
Awatar użytkownika
By krz_p -  10 lip 2008, 20:39
 wielkopolskie
#10668
maluszek pisze:Nie wiem czemu wogóle patrzycie na spalanie wg MFA/MFA+. Najlepsza metoda to o³ówek i kawa³ek papieru.
po co siê mêczyæ, nie lepiej wzi±¶æ do rêki kalkulator? :mrgreen:
albo zarejestrowaæ siê na spritmonitor
By Jedi -  10 lip 2008, 20:50
 -------
#10669
dok³adnie, sprintmonitor jest bardzo fajny. U mnie MFA tak¿e ma do¶c du¿± rozbie¿no¶æ - pokazuje ko³o 7,6-7,7 l/100, a przeliczaj±c wychodzi ko³o 8,4-8,5 l/100, wiêc rozbie¿no¶æ do¶æ du¿a.

Co do spalania przy prêdko¶ciach 140-180 osi±gniêcie 7l/100 jest niemo¿liwe.

Porównywanie silnika 1.4 FSI z TSI te¿ nie do koñca bêdzie miarodajne, swego czasu je¼dzi³em samochodem z pojemno¶ci± 1.2 i moc± 64KM i mia³em ¶rednie spalanie 7-7,2 l/100 (wg komputera), Golfem mi wychodzi 7,5-7,7. Kolejna sprawa to taka, ¿e silnik dajmy na to 1.2 ¿eby rozpêdziæ samochód i utrzymywaæ np 160km/h to ju¿ trzeba mieæ gaz w pod³odze, w mocniejszym silniku nie, dlatego te¿ spalanie mo¿e byæ porównywalne przy tej prêdko¶ci a nawet mniejsze w mocniejszym silniku.
By martinez -  12 lip 2008, 23:04
 -------
#10687
mam pytanie do posiadaczy silnika 1.4 TSI czy i jak dbacie o turbine - chodzi mi o to czy czekacie chwile aby zgasic silnik czy nie.
Jesli czekacie to jak dlugo i czy zawsze.
pozdr.
Awatar użytkownika
By tygrysek -  13 lip 2008, 1:44
 -------
#10688
Jedi pisze:dok³adnie, sprintmonitor jest bardzo fajny. U mnie MFA tak¿e ma do¶c du¿± rozbie¿no¶æ - pokazuje ko³o 7,6-7,7 l/100, a przeliczaj±c wychodzi ko³o 8,4-8,5 l/100, wiêc rozbie¿no¶æ do¶æ du¿a.
Qrde to znowu mnie zaciekawi³e¶ t± rozbie¿no¶ci± .... U mnie Spritmonitor pokazuje 6,7 a komputer w tej chwili 6,5 ale to dlatego mniej bo by³ pó¼niej resetowany i mierzy on niedawna .... Genrealnie dane z MFA pokrywaj± mi siê ze Spritmonitorem
Awatar użytkownika
By npb -  13 lip 2008, 21:04
 -------
#10697
Jedi pisze:Porównywanie silnika 1.4 FSI z TSI te¿ nie do koñca bêdzie miarodajne, swego czasu je¼dzi³em samochodem z pojemno¶ci± 1.2 i moc± 64KM i mia³em ¶rednie spalanie 7-7,2 l/100 (wg komputera), Golfem mi wychodzi 7,5-7,7. Kolejna sprawa to taka, ¿e silnik dajmy na to 1.2 ¿eby rozpêdziæ samochód i utrzymywaæ np 160km/h to ju¿ trzeba mieæ gaz w pod³odze, w mocniejszym silniku nie, dlatego te¿ spalanie mo¿e byæ porównywalne przy tej prêdko¶ci a nawet mniejsze w mocniejszym silniku.
W ¿adanym wypadku nie porównuje FSI z TSI bo to zupe³nie inne konstrukcje, chcia³em na przyk³adzie mojego auta pokazaæ ¿e ró¿nice w spalaniu nie mog± byæ jednak tak du¿e jak to u was wychodzi³o 4 litry przy porównywalnyh stylach jazdy.
By martinez -  15 lip 2008, 22:51
 -------
#10712
martinez pisze:mam pytanie do posiadaczy silnika 1.4 TSI czy i jak dbacie o turbine - chodzi mi o to czy czekacie chwile aby zgasic silnik czy nie.
Jesli czekacie to jak dlugo i czy zawsze.
pozdr.
NIKT NIE DBA O TURBINE?? czy wszyscy na wakacjach :D
Awatar użytkownika
By krz_p -  16 lip 2008, 8:25
 wielkopolskie
#10716
wszystko zale¿y od tego jak jecha³e¶ przed gaszeniem auta, je¿eli nie by³a to ostra jazda to nie trzeba jako¶ specjalnie czekaæ z wy³±czeniem silnika, najlepiej przejechaæ ostatni kilometr lub dwa spokojnie na niskich obrotach i to wystarczy, albo zaczekaæ 2-3 minuty
By Jedi -  16 lip 2008, 11:36
 -------
#10718
ja w zale¿no¶ci od jazdy czekam ko³o 40sek-1.30min. Kiedy silnik jest zimny to te¿ delikatnie operuje gazem i nie krêce go na wysokie obroty.
By martinez -  03 sie 2008, 14:01
 -------
#10995
witam,

teraz moge podzielic sie opinia z jazdy Golfem z silnikiem 1.4 TSI 140KM.
w kartotece sa fotki i dane, kupilem nowego GT Sport,
zrobilem 3tys km glownie w trasie,
teraz wlasnie wrocilem z VW Manii
wyraze wrazenia moje i opinie o silniku
1. zajebisty :D
2. bardzo dynamiczny - drugi, trzeci bieg to radosc z dynamiki, 100, 120 nie wiadomo kiedy jest.
3. 80-120 na V biegu tez bardzo dynamicznie sie przyspiesza
4. bardzo elastyczny
5. VI bieg mozna wrzucic nawet przy 90 no problem
6. ekonomiczny - spalanie z ostatniej jazdy na MFA 6,3 - w praktyce po dotankowaniu wyszlo 6,6 -706km 46,6l. - jazda glownie
7. przy troszke bardziej dynamicznej jezdzie - 120-140 i czestym wyprzedzaniu spalanie na tym odcinku 7,2l
8. chce byc obiektywny - ale do silnika trudno sie przyczepic
bo jesli chodzi o autko to mozna znalezc jakies drobne mankamenty - jak w kazdym
dla mnie tragicznie slaby jest lakier - cholernie delikatny
po miesiacy mialem trzy rysy - oddalem samochod do zabezpieczenie lakieru i przy okazji usuneli mi rysy.
skrzynia biegow moglaby chodzic lepiej, zupelnie bezszelestnie

wymienilem olej fabryczny - teraz jezdze na Mobilu 5w30 z norrma VW 504/507 - weszlo niecale 3,5 l. oleju

to tyle
pozdr.
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  03 sie 2008, 16:18
 pomorskie
#11000
a gdzie zabezpieczales lakier i w jakiej cenie ? na czym taka usluga polega?
By martinez -  03 sie 2008, 17:56
 -------
#11002
cyprianmeister pisze:a gdzie zabezpieczales lakier i w jakiej cenie ? na czym taka usluga polega?
odesle Cie na strone zaklad znajduje sie w Wawie

www.ochronalakieru.pl

tam wszystko jest na ten temat.
By Jedi -  25 sie 2008, 0:54
 -------
#11619
martinez pisze:witam,

teraz moge podzielic sie opinia z jazdy Golfem z silnikiem 1.4 TSI 140KM.
w kartotece sa fotki i dane, kupilem nowego GT Sport,
zrobilem 3tys km glownie w trasie,
teraz wlasnie wrocilem z VW Manii
wyraze wrazenia moje i opinie o silniku
1. zajebisty :D
2. bardzo dynamiczny - drugi, trzeci bieg to radosc z dynamiki, 100, 120 nie wiadomo kiedy jest.
3. 80-120 na V biegu tez bardzo dynamicznie sie przyspiesza
4. bardzo elastyczny
5. VI bieg mozna wrzucic nawet przy 90 no problem
6. ekonomiczny - spalanie z ostatniej jazdy na MFA 6,3 - w praktyce po dotankowaniu wyszlo 6,6 -706km 46,6l. - jazda glownie
7. przy troszke bardziej dynamicznej jezdzie - 120-140 i czestym wyprzedzaniu spalanie na tym odcinku 7,2l
8. chce byc obiektywny - ale do silnika trudno sie przyczepic
bo jesli chodzi o autko to mozna znalezc jakies drobne mankamenty - jak w kazdym
dla mnie tragicznie slaby jest lakier - cholernie delikatny
po miesiacy mialem trzy rysy - oddalem samochod do zabezpieczenie lakieru i przy okazji usuneli mi rysy.
skrzynia biegow moglaby chodzic lepiej, zupelnie bezszelestnie

wymienilem olej fabryczny - teraz jezdze na Mobilu 5w30 z norrma VW 504/507 - weszlo niecale 3,5 l. oleju

to tyle
pozdr.

fakt, silnik ogólnie dynamiczny a przy tym oszczêdny. Nawet przy ostrej je¿dzie nie spala za duzo. Moim zdaniem nie potrzebnie tylko ograniczyli prêdko¶æ do 220, z drugiej strony jednak to 140KM i powy¿ej 200 brak mu ju¿ dynamiki.
Skrzynia biegów to totalne nieporozumienie, zdecydowanie najgroszy punkt tego auta, ma³o precyzyjna, a w dodatku u mnie jeszcze lubi czasem przyhaczyæ podczas redukcji. Wróci³em teraz z do¶æ d³ugiego wyjazdu, wiêc bêde j± dalej reklamowaæ.
Awatar użytkownika
By dex -  25 sie 2008, 15:01
 śląskie
#11636
jedi czy ta twoja skrzynia od pocz±tku ci haczy³a bo moja dopiero ma 9tys. przebiegu ale mogê powiedzieæ ze lepiej to tylko automat chodzi bo nie trzeba mieszaæ