Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By martinez -  25 sie 2008, 15:12
 -------
#11637
ja sie juz przyzwyczailem do skrzyni,
zgadzam sie ze jest to slaby punkt.
na poczatku pare razy mi zgrzytnela - szczegolnie wsteczny.
teraz zmieniam biegi delikatnie - tzn. pozwalam aby biegi same wchodzily
co to znaczy wg was haczenie skrzyni - ?
By Jedi -  25 sie 2008, 16:23
 -------
#11643
tak, skrzynia mi od nowo¶ci mi haczy³a. Teraz mam 29ty¶ pzebiegu, mia³em wymieniane ju¿ synchronizatory, ko³a przesuwne i zêbate 2,3,4 i 5 bieg oraz wybierak i jest tak samo jak przed napraw±. Dzisiaj umówi³em siê kolejny raz z serwisem w sprawie skrzyni i bêdê domagaæ siê wymiany na now±.
Haczenie u mnie pojawia siê czasami przy redukcji, szczególnie, kiedy redukuje na 3 lub 4 bieg (czasem te¿ 2 i 5). Wygl±da to mniej wiêcej w ten sposób, ¿e zazwyczaj w ogóle biegu siê nie da wrzuciæ (czasem jest zauwa¿alny opór) i muszê wróciæ na poprzedni wy¿szy.
Przy zmianie biegów w przód tego problemu nie ma, ale i tak uwa¿am, ¿e skrzynia jest ma³o precyzyjna. Teraz wraca³em z pó³nocy kraju na po³udnie nasz± doskona³± drog± krajow± nr 1 i du¿o u¿ywa³em szczególnie 3, 4 i 5 biegu i zdecydowanie przekona³em siê, ¿e skrzynia w Golfie zupe³nie siê nie nadaje do dynamicznej jazdy. No chyba, ¿e u mnie jest jaka¶ wyj±tkowo wadliwa, ale niektórzy z Was te¿ troche narzekaj± na jej precyzje.

Dex u Ciebie jest idealnie?
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  25 sie 2008, 16:31
 pomorskie
#11645
szczerze mowiac dziwie sie na wasze problemy u mnie nic takiego nie ma , biegi wchodza jak marzenie , ale skrzynia do TDI...
Awatar użytkownika
By Radek -  25 sie 2008, 16:31
 -------
#11646
Nie mam 1.4 TSI, ale moim zdaniem to jednak z Twoj± skrzyni± jest co¶ nie w porz±dku. Zaskoczy³y mnie te narzekania na skrzyniê, bo w swoim w³a¶nie skrzyniê uwa¿am za jeden z najlepszych elementów samochodu...Biegi wchodz± precyzyjnie "we wszystkie strony", powiem nawet, ¿e a¿ chce siê je zmieniaæ :oops: gdyby nie s³abowity motor to by³oby lux :wink:
By martinez -  25 sie 2008, 16:36
 -------
#11647
to jesli chodzi o haczenie - to akurat tego problemu nie mam - biegi sie nie blokuja ale jak wspomnialem zmieniam biegi delikatnie - prowadze tylko drazek tak zeby sam wskoczyl
denerwuje mnie - szczegolnie bieg 3 ze dosyc glosno wchodzi - nie jest to dzwiek zgrzytniecia ale czyc ze wrzucany jest bieg, nie wiem czy to normalne
oporow zadnych nie czuje
no i wsteczny trzeba zdecydowanie wrzucic bo czasem potrafi lekko zgrzytnac
By Jedi -  07 wrz 2008, 20:57
 -------
#11984
Skoro ju¿ piszemy o Golfie z tym silnikiem to przyda³oby siê dorzuæiæ jeszcze w miare dok³adne osi±gi. Nie bêdê siê opieraæ na ¿adnym konkretnie te¶cie, podane osi±gi to dane przybli¿one i mog± siê ró¿niæ kilkoma dzisi±tymi sek, a zebrane zosta³y z kilku testów z ró¿nych gazet, a tak¿e z moich w³asnych pomiarów:

0-100 - 8,5-8,8
0-120 - 11,0
0-140 - 16,0
0-160 - 22,0
0-180 - 31-33
0-200 - 42-44

80-120 (4 bieg) - 6,5
80-120 (5 bieg) - 8,4
80-120 (6 bieg) - 9,5

400m - 16,4
1km - 30,0

Prêdko¶æ max wg licznika 220km/h (ograniczona elektr.)

do 180 i do 200 km/h ciê¿ko dok³adnie podaæ czas, ale zamiera siê on w zakresie, który poda³em.

jeszcze taka ma³a ciekawostka na koniec - Golf z tym silnikiem do ok 175- 180 km/h przyspiesza tak samo jak BMW 320d (177KM), pó¼niej BMW odje¿dza - sprawdzane wielokrotnie ;)


ps. haczenie skrzyni od ponad tygodnia zniknê³o ca³kowicie, ciekawe czy to tylko chwilowa poprawa czy nie, by³em pare dni temu na przegl±dzie przy 30ty¶ km i zg³asza³em to w serwisie, ale nic nie mogli stwierdziæ, bo jest na razie ok.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2008, 22:27 przez Jedi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By dex -  07 wrz 2008, 21:39
 śląskie
#11987
Zauwa¿yli¶cie ze w konfiguratorze golfa 6 na dojcze stronie nie ma juz tsi 140km i 170km tylko 160km czy ten motor ma kompresor i turbawkê :roll:
By Jedi -  12 wrz 2008, 22:53
 -------
#12081
dex pisze:Zauwa¿yli¶cie ze w konfiguratorze golfa 6 na dojcze stronie nie ma juz tsi 140km i 170km tylko 160km czy ten motor ma kompresor i turbawkê :roll:
hmm nie wiem, ale wydaje mi siê, ¿e te¿ bêdzie twincharger. Osi±gi dla Golfa z tym silnikiem to 0-100 - 8,0s i vmax - 220km/h. Ciekawe jest, ¿e spalanie podaj± jedynie 6,0l/100, ciekawe jak to bêdzie w praktyce, przypomne, ¿e obecnie VW podaje dla silników 140KM i 170KM spalanie odpowiednio 7,1 i 7,3 l/100.
By Jedi -  18 lis 2008, 23:05
 -------
#13132
s³ysza³ ktos z Was o jakie¶ akcji serwisowej dotycz±cej silnika 1.4 TSI? ja ostatnio by³em w serwisie w zupe³nie innej sprawie, a przy okazji zosta³em poinformowany, ¿e ze wzglêdu na przeprowadzan± akcjê serwisow± zmieniono mi oprogramowanie silnika. By³em troche zaskoczony, ale bardzo siê spieszy³em i nie mia³em czasu dok³adnie wypytaæ o co chodzi, poinformowano mnie tylko, ¿e powodem by³a ponoæ nierówna praca na postoju, u mnie nic takiego nie wystêpowa³o. W czwartek bêdê akurat w salonie VW to zapytam dok³adnie.

martinez i dex - zmieniali te¿ u Was oprogramowanie?
By martinez -  19 lis 2008, 11:51
 -------
#13142
nic nie wiem na temat zmiany oprogramowania.
do serwisu jade dopiero na wiosne,
natomiast jesli chodzi o prace silnika na postoju - pracuje rowno.
Awatar użytkownika
By dex -  19 lis 2008, 13:57
 śląskie
#13146
witam! nic mi nie wiadomo o zmianach w oprogramowaniu motorów TSI dowiaduje sie z forum od ciebie martinez o takowej akcj dowiedz sie co i jak mój przebieg dopiero sie zbliza do przegl±du rocznego 15000 wtedy pojadê
By martinez -  19 lis 2008, 14:28
 -------
#13149
DEX dla scislosci o akcji wspomnial JEDI :D
By guzzi -  19 lis 2008, 16:48
 -------
#13156
Jedi pisze:
guzzi pisze:Poczytaj sobie tutaj:
http://www.vwgolf-club.ru/forum/viewtop ... ac4c906a0b
niestety pa ruski.
Pzdr
dziêki za linka, ale i tak nic z niego nie zrozumiem :]
Chodzi o to, ¿e pewnego piêknego listopadowego dnia dealer zadzwoni³ do naszego rosyjskiego kolegi (1,4 140KM) i poinformowa³ go aby ten stawi³ siê do serwisu w celu wgrania nowego firmwaru w zwi±zku z akcj± prowadzon± przez VW. Przyczyny akcji: mo¿liwe pogorszenie dynamicznych w³asno¶ci silnika przy niskich temperaturach, jak równie¿ poprawê rozruchu zimnego silnika.
Post ten wywo³a³ zaciekawienie innych kolegów poniewa¿ przypadek ten by³ jednostkowy. Koledzy zaczeli w panice dzwoniæ do dealerów a Ci sprawdzali po numerze VIN czy problem ich dotyczy.
Koledzy z Rosji jednak im nie wierzyli i na has³o "¿le mi zapala rano" wgrywali sobie nowy firmware.
Pozdr