Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Jedi -  19 lis 2008, 23:42
 -------
#13164
guzzi pisze:
Jedi pisze:
guzzi pisze:Poczytaj sobie tutaj:
http://www.vwgolf-club.ru/forum/viewtop ... ac4c906a0b
niestety pa ruski.
Pzdr
dziêki za linka, ale i tak nic z niego nie zrozumiem :]
Chodzi o to, ¿e pewnego piêknego listopadowego dnia dealer zadzwoni³ do naszego rosyjskiego kolegi (1,4 140KM) i poinformowa³ go aby ten stawi³ siê do serwisu w celu wgrania nowego firmwaru w zwi±zku z akcj± prowadzon± przez VW. Przyczyny akcji: mo¿liwe pogorszenie dynamicznych w³asno¶ci silnika przy niskich temperaturach, jak równie¿ poprawê rozruchu zimnego silnika.
Post ten wywo³a³ zaciekawienie innych kolegów poniewa¿ przypadek ten by³ jednostkowy. Koledzy zaczeli w panice dzwoniæ do dealerów a Ci sprawdzali po numerze VIN czy problem ich dotyczy.
Koledzy z Rosji jednak im nie wierzyli i na has³o "¿le mi zapala rano" wgrywali sobie nowy firmware.
Pozdr
dziêki za t³umaczenie! wiem o co chodzi, bo sam kilka razy zesz³ej zimy mia³em ten problem i domy¶la³em siê, ¿e w³a¶nie tym jest podyktowana ta akcja. Je¶li chodzi o rozruch silnika, to u mnie zawsze by³o ok, chociaz czasem przy nizszych temperaturach odpala³ troche "ospale".
By Jedi -  06 sty 2009, 11:22
 -------
#13876
w zwi±zku z ostatnim do¶æ sporym och³odzeniem w naszym kraju mam pytanie do reszty posiadaczy 1.4 TSI - czy przy niskich temperaturach te¿ Wam tak "ciê¿ko krêci" przy odpalaniu silnika rano czy odpala normalnie?
By szczuto -  06 sty 2009, 17:12
 -------
#13887
Jedi pisze:w zwi±zku z ostatnim do¶æ sporym och³odzeniem w naszym kraju mam pytanie do reszty posiadaczy 1.4 TSI - czy przy niskich temperaturach te¿ Wam tak "ciê¿ko krêci" przy odpalaniu silnika rano czy odpala normalnie?
u mnie w moim tsi wszystko normalnie nie zauwazylem roznicy
a samochod stoi caly czas pod chmurka
By martinez -  08 sty 2009, 12:40
 -------
#13968
u mnie tez normalnie a auto stoi nawet pare dni bezruchu
By Jedi -  08 sty 2009, 18:00
 -------
#13974
mój stoi prawie zawsze w gara¿u, wtedy oczywi¶cie nie ma problemu, ale zdarza siê, ¿e parkuje na dworze pod zadaszeniem i wtedy w³a¶nie przy do¶æ sporym mrozie w nocy rano ciê¿ko krêci. Tzn, odpala szybko i nie zdarzy³o mi siê jeszcze, ¿eby nie chcia³ odpaliæ lub mia³ z tym problemy, ale ten pierwszy moment rozruchu z trudem mu idzie (wra¿enie takie jakby w ogóle nie chcia³ zapaliæ). Od nowo¶ci tak mam.
By martinez -  08 sty 2009, 23:44
 -------
#13989
to moze cos z rozrusznikiem
Awatar użytkownika
By dex -  16 lut 2009, 22:17
 śląskie
#14964
witam! benzynowców dzis by³em na przegladzie servisowym i zaproponowano mi wgranie nowego oprogramowania do TSI nie wiem czy ma to cos pomóc ale zadnej róznicy nie zauwazy³em jedynie jedna rzecz która mnie zaniepokoi³a to po przyje¼dzie z servisu po wjechaniu do garazu i zgaszeniu samochodu zaniepokoil mnie dziwny dzwiek tak jakby transformator pracowa³ takie buczenie trwalo to kilka minut i teraz nie wiem czy to nie jest przez to ze wgrali mi to nowe oprogramowanie bo nic wczesniej takiego sie nie dzia³ jak juz to chile tam pobrzecza³o i sie wszystko wy³±cza³o A TU SOBIE COS BUCZY I NIECHCE SIE WY£¡CZYC ,zobacze jutro czy bedzie jeszcze ten dzwiek czy ktos cos zauwqzy³ w swoim TSI
By Jedi -  16 lut 2009, 23:26
 -------
#14971
dex pisze:witam! benzynowców dzis by³em na przegladzie servisowym i zaproponowano mi wgranie nowego oprogramowania do TSI nie wiem czy ma to cos pomóc ale zadnej róznicy nie zauwazy³em jedynie jedna rzecz która mnie zaniepokoi³a to po przyje¼dzie z servisu po wjechaniu do garazu i zgaszeniu samochodu zaniepokoil mnie dziwny dzwiek tak jakby transformator pracowa³ takie buczenie trwalo to kilka minut i teraz nie wiem czy to nie jest przez to ze wgrali mi to nowe oprogramowanie bo nic wczesniej takiego sie nie dzia³ jak juz to chile tam pobrzecza³o i sie wszystko wy³±cza³o A TU SOBIE COS BUCZY I NIECHCE SIE WY£¡CZYC ,zobacze jutro czy bedzie jeszcze ten dzwiek czy ktos cos zauwqzy³ w swoim TSI

tzn nie wiem czy o tym samym mówimy, ale u mnie zawsze po zgaszeniu silnika chodzi jeszcze ok. 1-1,5min wentylator, z tym, ¿e dzieje siê tak tylko przy temperaturze powy¿ej 14st na dworze.
Mnie te¿ wgrali nowe oprogramowanie we wrzesniu na przegl±dzie. Chodzi³o w³asnie o mo¿liwe pogorszenie "w³asno¶ci dynamicznych" silnika przy niskich temperaturach, u mnie ten problem kilka razy siê pojawi³ zesz³ej zimy, ale od czasu zmiany oprogramowania ten mankament znikn±³ ca³kowicie.
Awatar użytkownika
By dex -  16 lut 2009, 23:33
 śląskie
#14972
NIE to nie wentylator zamykam auto i jeszcze taki dzwiek buczy jakby stacja transformatorowa oczywiscie cicho chodzi³a !SOBIE BZYCZY.
By Jedi -  17 lut 2009, 13:48
 -------
#14974
dex pisze:NIE to nie wentylator zamykam auto i jeszcze taki dzwiek buczy jakby stacja transformatorowa oczywiscie cicho chodzi³a !SOBIE BZYCZY.

hmm no to nie wiem, chociaz u mnie te¿ zdarza siê, ¿e co¶ tam cichutko buczy (co¶ w³a¶nie jak stacja transformatorowa), ale to rzadko. Czêsto co¶ takiego w innych autach s³ysza³em, wiêc siê tym specjalnie nie przejmowa³em nigdy.
By remik71 -  26 lut 2009, 19:11
 -------
#15227
Pisali¶cie wcze¶niej o MFA - mo¿na je dostroiæ w granicach -15% do +15 %.
Zauwa¿y³em, ¿e jak dostroi³em je przy je¼dzie mieszanej, to potem po d³ugiej wycieczce do Niemiec komp pokaza³ mi o 1/2 litra wiêcej ni¿ faktycznie silnik zu¿y³. Tak¿e to MFA trzeba traktowaæ tylko orientacyjnie.
By Jedi -  26 lut 2009, 22:46
 -------
#15236
remik71 pisze:Pisali¶cie wcze¶niej o MFA - mo¿na je dostroiæ w granicach -15% do +15 %.
Zauwa¿y³em, ¿e jak dostroi³em je przy je¼dzie mieszanej, to potem po d³ugiej wycieczce do Niemiec komp pokaza³ mi o 1/2 litra wiêcej ni¿ faktycznie silnik zu¿y³. Tak¿e to MFA trzeba traktowaæ tylko orientacyjnie.
u mnie MFA z kolei mniej pokazuje ni¿ w rzeczywisto¶ci, ró¿nica wynosi do¶c sporo, bo ok 0,7-0,9l/100.

ale nie bêde tego zmieniaæ, przy sprzeda¿y mniejsze spalanie na pewno bêdzie lepiej wygl±daæ :wink: a tak na serio to na bie¿±co wpisuje dane do spritmonitora, wiêc mam porównanie
Awatar użytkownika
By dex -  03 kwie 2009, 21:56
 śląskie
#15977
witam ! Czy spotka³ sie ktos z tym dokumentem pdf w jezyku polskim silnik tsi Obrazek [/img]Obrazek Obrazek
By tomekb29 -  26 sie 2009, 23:15
 -------
#16935
Witam

posiadam GV 1.4 TSI 122 KM, mam pytanie , jak odpalacie swoje auta po nocy to na jakim poziomie kształtują sie wam obroty? tzn.jak kupiłem auto nie przekraczał 1000 obr. i dawkował sobie paliwo.Dwa miesiące tymu po odpaleniu zgasł i teraz przy odpalaniu obroty sięgają 1300. W ASo powiedzieli że tak moze byc??? komputer nie wykazuje zadnych błedów więc zwariowałem.
Aha zauważyłem że obroty poniżej tysiąca po nocce sa wtedy jak temp. jest poniżej 15 stopni .Natomiast gdy auto odpalam po pracy nawet przy 30 stopniach obroty wskakują na wspomniane 1300 i utrzymują sie przez około 10 s.
PS. w ASO mówia ze to tzw. ssanie :D tylko dlaczego jak odbrałem to ssania nie było hahahah