Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By AdamekS -  27 sie 2009, 2:15
 -------
#16937
tomekb29 pisze:Witam

posiadam GV 1.4 TSI 122 KM, mam pytanie , jak odpalacie swoje auta po nocy to na jakim poziomie kształtują sie wam obroty? tzn.jak kupiłem auto nie przekraczał 1000 obr. i dawkował sobie paliwo.Dwa miesiące tymu po odpaleniu zgasł i teraz przy odpalaniu obroty sięgają 1300. W ASo powiedzieli że tak moze byc??? komputer nie wykazuje zadnych błedów więc zwariowałem.
Aha zauważyłem że obroty poniżej tysiąca po nocce sa wtedy jak temp. jest poniżej 15 stopni .Natomiast gdy auto odpalam po pracy nawet przy 30 stopniach obroty wskakują na wspomniane 1300 i utrzymują sie przez około 10 s.
PS. w ASO mówia ze to tzw. ssanie :D tylko dlaczego jak odbrałem to ssania nie było hahahah

Pffff, tak samo mam 8) U mnie po starcie na zimno obroty wskakują na około 1200rpm na jakieś 10 sekund, a później opadają do niecałych 700rpm. Też myślałem, że po kupnie samochodu tego nie było, ale widzę, że wszyscy użytkownicy tego silnika tak mają, więc to olewam :twisted: Do tego dochodzi jeszcze dźwięk odkurzacza spod maski. Aha, do naszego silnika przewidziana jest jakaś aktualizacja oprogramowania, gdzieś to wyczytałem na którejś z niemieckich stron. Ma to zapobiegać gaśnięciu silnika przy ruszaniu, co może się stać, gdy silnik dostanie "lewe" powietrze. Do ASO jeszcze nie dzwoniłem z pytaniem o to i w ciągu najbliższego miesiąca nie zadzwonię, bo jestem daleeeko poza krajem :wink: Więc jakby ktoś miał po drodze do ASO, to może zadać pytanie o ta aktualizację, pozdr!
By tomekb29 -  27 sie 2009, 10:48
 -------
#16938
Cze!
ok ale jak odebrałem z salonu to przez okolo 10 miesięcy baaa nawet zima przy odpaleniu nie przekraczał 1000 obr.P.óźnie zgasł i wspomniane 1300. A teraz jak jest ponieżej 15 C to obroty są około 700 i dawkuje sobie odpowiednio paliwo a po południu przy 30 C znów około 1300 - dziwi mnie ze jak jest chłodniej to ma niżesze obroty i odwrotnie hahaha
By DABLJU -  28 sie 2009, 20:29
 -------
#16945
Olejcie to. Ja mam tak samo od roku. Tyle ze 1300rpm potrafi nawet przez 30 sek sie utrzymywac no i z wydechu prycha. Potem spada do 700 i wszystko gra. Nie ma co panikowac. A w ASO bylem i cos w oprogramowaniu mi grzebali własnie zeby nie gasł. Ale nigdy wczesniej mi nie zgasł wiec to tylko proforma była.