Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Bruce -  31 lip 2013, 18:14
 mazowieckie
#102882
emiter pisze:
mettenos pisze:
emiter pisze:W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
co to oznacza w twoich kategoriach rozumowania?
Znaczy to tyle, że otwieram piwko 8) , demontaż osłony z filtrem, demontaż przepustnicy (zdaję się 4 śruby torx rozmiaru nie pamiętam), środek do czyszczenia przepustnic/gaźników w spray, ręcznik papierowy/szmatka i do dzieła. Po złożeniu adaptacja przepustnicy w VCDS. Regularne czyszczenie wychodzi co około 2-3 lata, objawia się lekkim szarpaniem/pływaniem na wolnych obrotach.
Cytat chicken19

Z jednego z forow poswieconych motoryzacyji.
Nagar odkłada się ponieważ układ dolotowy nie jest płukany benzyną jak w gaźnikach oraz konwencjonalnych wtryskach w których paliwo podawane jest w kolektor ssący.W FSI wtrysk następuje wprost do komory spalania więc żadne dodatki do benzyny go nie usuną-jedynie rozbiórka i czyszczenie elementów co raczej nie będzie tanie.Druga sprawą jest praktycznie zerowa szansa na założenie gazu.Co prawda są specjalne instalacje do FSI ale raz że drogie a dwa to mało opłacalne ponieważ instalacja musi podawać pewną ilość benzyny inaczej wtryskiwacze staną.Z założenia silniki te miały być bardziej ekonomiczne ale nie zawsze tak jest.Zauważ również że te jednostki są bardzo zaawansowane technicznie=droższe w naprawach np zmienna długość kanałów dolotowych,przepustnica sterowana elektronicznie,pompa paliwa elektryczna plus mechaniczna wysokociśnieniowa,wtryskiwacze zasilane z baterii kondensatorów a same wtryskiwacze bardzo skomplikowane no i do tego kupa elektroniki i układy recyrkulacji spalin.Na Wikipedii jest całkiem dobrze i prosto wyjaśnione
:evil:
By stefdeath -  01 sie 2013, 15:36
 -------
#102969
Bruce pisze:Ciekaw jestem czy w mocniejszych silnikach FSI spadek mocy jest zauważalny, np: w Golfie R jest duza moc 250KM...
Golf R to golf VI 2.0 tfsi 270KM. Jeśli masz na myśli V R32 to tam nie ma bezpośredniego wtrysku i problemów z nagarem.
Awatar użytkownika
By Bruce -  01 sie 2013, 21:33
 mazowieckie
#102994
stefdeath pisze:Golf R to golf VI 2.0 tfsi 270KM. Jeśli masz na myśli V R32 to tam nie ma bezpośredniego wtrysku i problemów z nagarem.
Z tego co kojarze to Vw Golf V R'ka to 3.2 V6 FSI 250KM ?
By Kuba_84 -  15 maja 2014, 20:35
 wielkopolskie
#131344
Panowie proszę o mała pomoc w podjęciu decyzji a mianowicie chcę się zabrać za czyszczenie nagaru w silniku FSI i mam dylemat czy robić to ręcznie czy rozkręcić wszystko i czyścić czy dać do maszynowego czyszczenia (chodzi o maszynę identyczną jak liqui moly tylko innej firmy) gdyż tą drugą opcję mogę mieć zrobioną całkowicie za darmo gdyż firma zajmująca się tym może mi to zrobić w ramach reklamy u kolegi w warsztacie a moje auto by było jako auto pokazowe i nie wiem którą opcję wybrać bo różne krążą opinie jedni odradzają czyszczenia tymi maszynami inni wręcz polecają :| Z góry dzięki za każdą radę Pozdrawiam
By Piotrekb_s3 -  15 maja 2014, 20:51
 łódzkie
#131346
Jak rozłożysz wszystko i zeskrobiesz ten nagar recznie to masz pewność ze nic nie zostanie. Po czyszczeniu bez rozbierania nie masz pewnosci czy nie zostal jakis luzny kawalek nagaru ktory sie nie oderwie i nie wpadnie miedzy zawor a gniazdo. Skutki takiego przypadku sa chyba oczywiste... Ja bym robil to recznie jeżeli już.
By Kuba_84 -  16 maja 2014, 2:39
 wielkopolskie
#131374
Niestety jest to bolączka każdego FSI a jak bardzo znaczący będziesz miał spadek mocy zależy jak duży będziesz miał osadzony nagar :bored:
By gooryl -  16 maja 2014, 15:39
 -------
#131425
ostatnio czyscilem przepustnice u siebie i widzialem ze w kolektorze masakra byla.. silnik pracuje idealnie na wolnych ma 720 i ani drgnie, natomiast czasem przy normalnym ruszaniu szarpie. Czy zdjecie kolektora i wyczyszczenie go to skomplikowany proces?
By dziadekblack -  16 maja 2014, 15:55
 mazowieckie
#131428
Dlatego grupa vw wprowadza silniki które mają 8 wtryskiwaczy na 4 cylindry - paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindrów jak i po staremu do kolektora dolotowego - takie połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego w jednym silniku :D