Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By grotof -  14 sty 2013, 7:56
#90554
Może coś więcej o napinaczu.
Udało ci się kupić zamiennik, czy oryginał kupiłeś ? Konkternie, czy napinacz założyłeś już poprawiony.
Wymieniłeś sam napinacz czy zestaw: łańcuch, kółka i prowadnice. Może coś o kosztach jeszcze napiszesz. Zamierzam to zrobić sam najpierw jednak skompletuję części (stąd pytanie o pozostałe elementy rozrządu) a potem do roboty.
Awatar użytkownika
By Bruce -  18 sty 2013, 11:16
 mazowieckie
#90879
grotof pisze:Może coś więcej o napinaczu.
Udało ci się kupić zamiennik, czy oryginał kupiłeś ? Konkternie, czy napinacz założyłeś już poprawiony.
Wymieniłeś sam napinacz czy zestaw: łańcuch, kółka i prowadnice. Może coś o kosztach jeszcze napiszesz. Zamierzam to zrobić sam najpierw jednak skompletuję części (stąd pytanie o pozostałe elementy rozrządu) a potem do roboty.
Samochod mial maly przebieg i udalo mi sie zrobic naprawe w ASO na gwarancji.
Wymienili mi napinacz, kolka, prowadnice etc...
Skuteczna naprawa raczej, do tej pory cisza i zero slyszalnych problemow.
Awatar użytkownika
By Bruce -  30 lip 2013, 19:45
 mazowieckie
#102822
Lukasz89 pisze:
Bruce pisze:Statoil: http://www.statoil.pl/pl_PL/pg133407472 ... ema98.html

Chwali się paliwem bezsiarkowym który ponoc nie tworzy osadu...
Ciekawe ile w tym prawdy ...
Czy ktoś tankuje to paliwo i jest ok, nie ma checka ? jak jest z jakością paliw na statoil ?
Patrze tak na dzial benzyna i to jakas plaga awarii z tymi silnikami 1.6 FSI :evil: Masakra :evil:
Z ciekawości patrzyłem na aukcje z tymi silnikami ... kosztują od 3500 do 4500 zl z gwarancja rozruchu etc...
Także ja się wypisuje z tankowania bezsiarkowej 98 na Statoil, nagar i tak już jest, kwestia czasu i znow cos ...
Każdy powinien podjąć decyzje samemu, osobiście nie wierze w te rewelacje paliwowe.
Konstrukcja FSI jest jaka jest z wada fabryczna, watpie żeby jakiekolwiek paliwo pomoglo.
W tel. nr. do Lawety mam i tankuje zwykle PB 95, szkoda mi już zdrowia na to cackanie i awarie goniaca awarie...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lip 2013, 19:54
 pomorskie
#102824
żadne paliwo nie pomoże, ani lotnicze, ani kosmiczne :D taka konstrukcja, musiałby mieć tak jak Toyota dodatkowy wtryskiwacz paliwa zmywający niejako nagar z zaworów i gniazd
By emiter -  30 lip 2013, 20:04
 łódzkie
#102825
Bruce pisze:Konstrukcja FSI jest jaka jest z wada fabryczna, watpie żeby jakiekolwiek paliwo pomoglo.
W tel. nr. do Lawety mam i tankuje zwykle PB 95, szkoda mi już zdrowia na to cackanie i awarie goniaca awarie...
Bruce, tak z ciekawości ile masz nalatane km w w swoim FSI? U mnie już powyżej 165 tys km, od nowego leje PB98 i zero problemów. W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
Awatar użytkownika
By Bruce -  30 lip 2013, 22:20
 mazowieckie
#102833
emiter pisze: Bruce, tak z ciekawości ile masz nalatane km w w swoim FSI? U mnie już powyżej 165 tys km, od nowego leje PB98 i zero problemów. W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
W granicach 95 000km, na razie nie był ruszany temat nagaru.
Wiec, tak proforma, sa jakies objawy, po których należy czyscic ten syf ?
Wiesz tak zebym z wyprzedzeniem zdarzyl zadzwonić po lawete, szocik głębszy i do domu ;)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lip 2013, 23:09
 pomorskie
#102835
Bruce pisze:sa jakies objawy,
często z dnia na dzień nie zauważalne, ponieważ auto sukcesywnie między innymi podobno traci moc, znam przypadek gdzie kolesiowi na hamowni wypluło chyba z 20ps mniej niż zadała fabryka
By emiter -  31 lip 2013, 12:04
 łódzkie
#102855
mettenos pisze:
emiter pisze:W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
co to oznacza w twoich kategoriach rozumowania?
Znaczy to tyle, że otwieram piwko 8) , demontaż osłony z filtrem, demontaż przepustnicy (zdaję się 4 śruby torx rozmiaru nie pamiętam), środek do czyszczenia przepustnic/gaźników w spray, ręcznik papierowy/szmatka i do dzieła. Po złożeniu adaptacja przepustnicy w VCDS. Regularne czyszczenie wychodzi co około 2-3 lata, objawia się lekkim szarpaniem/pływaniem na wolnych obrotach.