Strona 2 z 5

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 31 lip 2013, 18:14
autor: Bruce
emiter pisze:
mettenos pisze:
emiter pisze:W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
co to oznacza w twoich kategoriach rozumowania?
Znaczy to tyle, że otwieram piwko 8) , demontaż osłony z filtrem, demontaż przepustnicy (zdaję się 4 śruby torx rozmiaru nie pamiętam), środek do czyszczenia przepustnic/gaźników w spray, ręcznik papierowy/szmatka i do dzieła. Po złożeniu adaptacja przepustnicy w VCDS. Regularne czyszczenie wychodzi co około 2-3 lata, objawia się lekkim szarpaniem/pływaniem na wolnych obrotach.
Cytat chicken19

Z jednego z forow poswieconych motoryzacyji.
Nagar odkłada się ponieważ układ dolotowy nie jest płukany benzyną jak w gaźnikach oraz konwencjonalnych wtryskach w których paliwo podawane jest w kolektor ssący.W FSI wtrysk następuje wprost do komory spalania więc żadne dodatki do benzyny go nie usuną-jedynie rozbiórka i czyszczenie elementów co raczej nie będzie tanie.Druga sprawą jest praktycznie zerowa szansa na założenie gazu.Co prawda są specjalne instalacje do FSI ale raz że drogie a dwa to mało opłacalne ponieważ instalacja musi podawać pewną ilość benzyny inaczej wtryskiwacze staną.Z założenia silniki te miały być bardziej ekonomiczne ale nie zawsze tak jest.Zauważ również że te jednostki są bardzo zaawansowane technicznie=droższe w naprawach np zmienna długość kanałów dolotowych,przepustnica sterowana elektronicznie,pompa paliwa elektryczna plus mechaniczna wysokociśnieniowa,wtryskiwacze zasilane z baterii kondensatorów a same wtryskiwacze bardzo skomplikowane no i do tego kupa elektroniki i układy recyrkulacji spalin.Na Wikipedii jest całkiem dobrze i prosto wyjaśnione
:evil:

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 31 lip 2013, 20:01
autor: Mettenoos
emiter pisze:co około 2-3 lata
w zasadzie o to pytałem

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 01 sie 2013, 9:55
autor: Bruce
Ciekaw jestem czy w mocniejszych silnikach FSI spadek mocy jest zauważalny, np: w Golfie R jest duza moc 250KM...

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 01 sie 2013, 15:36
autor: stefdeath
Bruce pisze:Ciekaw jestem czy w mocniejszych silnikach FSI spadek mocy jest zauważalny, np: w Golfie R jest duza moc 250KM...
Golf R to golf VI 2.0 tfsi 270KM. Jeśli masz na myśli V R32 to tam nie ma bezpośredniego wtrysku i problemów z nagarem.

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 01 sie 2013, 21:33
autor: Bruce
stefdeath pisze:Golf R to golf VI 2.0 tfsi 270KM. Jeśli masz na myśli V R32 to tam nie ma bezpośredniego wtrysku i problemów z nagarem.
Z tego co kojarze to Vw Golf V R'ka to 3.2 V6 FSI 250KM ?

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 01 sie 2013, 22:16
autor: Mettenoos
w "erkach" Mk5 jest wtrysk pośredni

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 02 sie 2013, 10:46
autor: Bruce
mettenos pisze:w "erkach" Mk5 jest wtrysk pośredni
Audi RS4 V8 4.2 FSI tez ma nagar, wygląda na to ze każdy FSI ma ten syf R'ka rowniez. :evil:

http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/na ... zyny.html#

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 15 maja 2014, 20:35
autor: Kuba_84
Panowie proszę o mała pomoc w podjęciu decyzji a mianowicie chcę się zabrać za czyszczenie nagaru w silniku FSI i mam dylemat czy robić to ręcznie czy rozkręcić wszystko i czyścić czy dać do maszynowego czyszczenia (chodzi o maszynę identyczną jak liqui moly tylko innej firmy) gdyż tą drugą opcję mogę mieć zrobioną całkowicie za darmo gdyż firma zajmująca się tym może mi to zrobić w ramach reklamy u kolegi w warsztacie a moje auto by było jako auto pokazowe i nie wiem którą opcję wybrać bo różne krążą opinie jedni odradzają czyszczenia tymi maszynami inni wręcz polecają :| Z góry dzięki za każdą radę Pozdrawiam

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 15 maja 2014, 20:51
autor: Piotrekb_s3
Jak rozłożysz wszystko i zeskrobiesz ten nagar recznie to masz pewność ze nic nie zostanie. Po czyszczeniu bez rozbierania nie masz pewnosci czy nie zostal jakis luzny kawalek nagaru ktory sie nie oderwie i nie wpadnie miedzy zawor a gniazdo. Skutki takiego przypadku sa chyba oczywiste... Ja bym robil to recznie jeżeli już.

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 1:27
autor: kubajabko
Skoro ten problem wynika z konstrukcji FSI to rozumiem że dotyczy też 2.0 FSI? Jeśli tak to skutkuje to jakimś znaczącym spadkiem mocy?

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 2:39
autor: Kuba_84
Niestety jest to bolączka każdego FSI a jak bardzo znaczący będziesz miał spadek mocy zależy jak duży będziesz miał osadzony nagar :bored:

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 15:39
autor: gooryl
ostatnio czyscilem przepustnice u siebie i widzialem ze w kolektorze masakra byla.. silnik pracuje idealnie na wolnych ma 720 i ani drgnie, natomiast czasem przy normalnym ruszaniu szarpie. Czy zdjecie kolektora i wyczyszczenie go to skomplikowany proces?

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 15:55
autor: dziadekblack
Dlatego grupa vw wprowadza silniki które mają 8 wtryskiwaczy na 4 cylindry - paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindrów jak i po staremu do kolektora dolotowego - takie połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego w jednym silniku :D

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 16:31
autor: wozo
2.0 TFSI BWA po ok 74 000 km przebiegu, przed i po czyszczeniu:
Obrazek Obrazek

Re: Nagar w silnikach FSI.

: 16 maja 2014, 19:19
autor: Lukasz89
wozo pisze:2.0 TFSI BWA po ok 74 000 km przebiegu, przed i po czyszczeniu:
Obrazek Obrazek

czym to było i jak czyszczone zdradzisz ?