Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Jonathan2016 -  26 sty 2016, 19:46
 wielkopolskie
#212218
Lukasz89 pisze:
Jonathan2016 pisze:
Jonathan2016 pisze:

to jaka jest pełna nazwa tej podstawy? PODStawa oleju ??
to nie jest podstawa oleju, pytałem mechanika ale nie pamiętam jak to się nazywa,
a ten numer co wstawiłes to mam po nim dobrać tą cześć do swojego golfa???
Ten numer pasuje do mego silnika BAG - na 99% pasuje tez do Twojego.
Mój BLF . i po tym numerze( podanym przez Ciebie) 03C115403F muszę dobrać "tą" część?
a jaka jest opcja abym sam sprawdził numer? musiałbym to rozebrać ?
Awatar użytkownika
By Jonathan2016 -  30 sty 2016, 0:02
 wielkopolskie
#212867
Jonathan2016 pisze:
Lukasz89 pisze:
Jonathan2016 pisze:
Rozmawiałem z mechanikiem z VW powiedział że problem z podstawą występuje w 1.8 silnikach, nie spotkał się aby tak było w FSI, Może rozważyłbym tą wymiane podstawy ale nie kosztuje ona 90 zł(do 1.8) tylko ponad 1000 zł do mojego FSI
co do oleju to dowiedziałem się że to reklama tak napędza ludzi do tego MOtul X-C
Do 1.6 kosztuje ok. 90 zł - ma numer taki: 03C115403F - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś słowo podstawa, może miałeś na myśli coś innego...

Obrazek

Co do reklam. Mechanik zamiast Motula nie polecał przypadkiem np. Mobila lub Castriola lub coś innego ? :naughty:
Pracowałem w ASO (nie VW) i My zachwalaliśmy Orlen Platinum :super: bo...szef tak kazał i był najlepszy zarobek. :naughty: Tyle o reklamie. Pomyśl.

to jaka jest pełna nazwa tej podstawy? PODStawa oleju ??

ZAWÓR ZWROTNY FILTR OLEJU.
Awatar użytkownika
By Jonathan2016 -  07 kwie 2016, 20:24
 wielkopolskie
#223558
Lukasz89 pisze:
Jonathan2016 pisze:
Lukasz89 pisze:
Lej lepik do asfaltu... będzie gęściejszy.

A tak na serio - poniżej 5w nie powinno się schodzić, przeskoczy rozrząd z powodu napinacza łańcucha (gesty olej zanim do niego dotrze to minie czasu trochę, a czasem może nie zdążyć...)

Rób jak uważasz, lej i 15w, ale na swoją odpowiedzialność, później nie pisz na forum że coś przeskoczyło pytając dlaczego :super: bo sam sie do tego przyczynisz :naughty:

Tylko 5W - najlepiej 5W40 - kto twierdzi inaczej jest, albo stuknięty, albo sie nie zna, albo chce Ci pomóc wykończyć silnik FSI :sad:

Co do klekotu - wymieniona co min,. dwa lata podstawa filtra oleju ? Jest w niej zaworek który z czasem nie działa, i olej spływa spowrotem do miski. Zanim dotrze na górę z michy to klekocze bo nie ma oleju. Rzadszy olej w temp.- jest troszkę gęściejszy za to wolniej spływa z zespołu filtra oleju. Ale po chwili staje się płynny, i dociera wszędzie do silnika.
lepik ? :bad: nie zrozumiałem żartu.

to teraz na poważnie... podstawa filtra oleju ile to kosztuje i czy jest to trudne do wymiany ??
pozdrawiam
Żart z lepikiem polega na tym, że nie wszystko naprawisz olejem.To nie jest stary maluch. FSI jest wymagające, potrafi spalić mało, trzeba je dobrze serwisować, nauczyć sie silnika i jego charakterystyki. :ok:

Podstawa filtra wraz z filtrem kosztuje koło 90 zł. Bynajmniej rok temu tyle płaciłem w ASO VW.

Podstawa filtra jest tam gdzie filtr, przód silnika, czarna zaślepka, wyjmujesz filtr, przekręcasz taki plastik (nie pamiętam w która strone) i wychodzi taki zespół.

Obrazek część nr 14.

Drugie klekot to może być zmiana faz rozrządu - koszt w ASO ok.2 000 zł. Zamiennik niby można kupic i za 700 zł ale nie wiem czy to i jak działa.
Wymieniony zawór zwrotny filtra oleju -------> i nic to nie dało , słychać klekot nawet na ciepłym silniku po 15 min postaju
By Rutra23 -  08 kwie 2016, 17:09
 wielkopolskie
#223641
Bo to najprawdopodobniej jest nastawnik faz rozrządu po unieruchomieniu silnika "gubi" olej, i po rozruchu silnika przez chwilę chodzi "na sucho", najprawdopodobniej "klekot" pojawia się podczas uzupełniania oleju w nastawniku. U mnie mechanik tą usterkę wstępnie diagnozował jako uszkodzony bendix w rozrusznika (niecofanie się po rozruchu i "zgrzyt zębów o koło zamachowe).

to jest coś takiego:

http://olx.pl/oferta/nastawnik-wariator ... dQxU7.html
#241666
tymon-88 pisze:bardzo ciekawy temat, mam pytanko bo ja posiadam silnik BLP, moglby mi ktoś sprawdzić czy te uszczelki są do tego silnika takie same...?
PS. Wg etki tak jak pisał kolega wyżej do wymiany są 2 sztuki 03C115441A PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY koszt ok.11zł/szt
wystarczy wymienić tylko te 2 oringi czy coś jeszcze??
#254499
U mnie te dźwięki są słyszalne szczególnie w ciepłe dni więc pewnie będzie to ten zawór zwrotny, może jak olej jest rzadszy bardziej spływa z filtra. Jestem po wymianie rozrządu całego wraz z wariatorem. Po wymianie rozrządu za wiele się nie zmieniło. Za parę miesięcy jak będę zmieniał olej kupię ten zawór zwrotny i zobaczymy czy coś da . Ja raczej uważam że to jego wina . :hmmm: