Jonathan2016 pisze:Lukasz89 pisze:Jonathan2016 pisze:Witam,
pisałem kiedyś o problemach ale żadne rozwiązania nie podziałały.
Zauważyłem że przy ujemnych temperaturach nigdy nie słychać klekotu.
pytanie o olej, używam 10W/40 kiedyś ktoś na forum poradził mi aby zmienić na bardziej rzadszy. tak zrobiłem efekt był ten sam.
MOJE pytanie brzmi: może zmienić na bardziej gęsty niż 10W/40
skoro przy niskich temperaturach nie słychać klekotu to oznacza że gęsty olej lepiej się "sprawuje"(brak turkotu) ( wolniej spływa lub po prostu zostaje)
czekam na opinie
Lej lepik do asfaltu... będzie gęściejszy.
A tak na serio - poniżej 5w nie powinno się schodzić, przeskoczy rozrząd z powodu napinacza łańcucha (gesty olej zanim do niego dotrze to minie czasu trochę, a czasem może nie zdążyć...)
Rób jak uważasz, lej i 15w, ale na swoją odpowiedzialność, później nie pisz na forum że coś przeskoczyło pytając dlaczego
bo sam sie do tego przyczynisz
Tylko 5W - najlepiej 5W40 - kto twierdzi inaczej jest, albo stuknięty, albo sie nie zna, albo chce Ci pomóc wykończyć silnik FSI
Co do klekotu - wymieniona co min,. dwa lata podstawa filtra oleju ? Jest w niej zaworek który z czasem nie działa, i olej spływa spowrotem do miski. Zanim dotrze na górę z michy to klekocze bo nie ma oleju. Rzadszy olej w temp.- jest troszkę gęściejszy za to wolniej spływa z zespołu filtra oleju. Ale po chwili staje się płynny, i dociera wszędzie do silnika.
lepik ?
nie zrozumiałem żartu.
to teraz na poważnie... podstawa filtra oleju ile to kosztuje i czy jest to trudne do wymiany ??
pozdrawiam
Żart z lepikiem polega na tym, że nie wszystko naprawisz olejem.To nie jest stary maluch. FSI jest wymagające, potrafi spalić mało, trzeba je dobrze serwisować, nauczyć sie silnika i jego charakterystyki.
Podstawa filtra wraz z filtrem kosztuje koło 90 zł. Bynajmniej rok temu tyle płaciłem w ASO VW.
Podstawa filtra jest tam gdzie filtr, przód silnika, czarna zaślepka, wyjmujesz filtr, przekręcasz taki plastik (nie pamiętam w która strone) i wychodzi taki zespół.
część nr 14.
Drugie klekot to może być zmiana faz rozrządu - koszt w ASO ok.2 000 zł. Zamiennik niby można kupic i za 700 zł ale nie wiem czy to i jak działa.