Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#136893
ali47 pisze:Witam
jestem tutaj nowy posiadam jette 1,6 fsi silnik blf posiadam go od nowości przejechałem 135000km
używam castrola 5w30 longlife ,olej wymieniam co 15000 km stuków na razie nie słychać
kiedy powinienem wymienić łańcuch rozrządu,
Wcale, póki się nic nie dzieje. Nie parkuj na pochyłym (przód nie może być w górze bo ścieknie olej z napinacza!, tył moze być na równo lub wyżej jak przód - na biegu nie zostawiaj a nic się stać nie powinno rozrządowi). To rady mojego mechanika który siedzi w VW-nach i robi FSI :shock: TSI i 2.0 TDI (to bardzo często)

Olej bym polecił zmienić na lepszą markę np. Motul + zrobić płukanie. Castrol sprzyja nagarom. Nie wierzysz, to zdejmij pokrywę wałka rozrządu, a się niemiło zdziwisz. :friends:
#148642
Panowie ppierwszy raz mam golfa 5 1.6 fsi 2005 rok przejechane ponad 164 tys. km i jestem zielony jeśli chodzi o wymiany części więc proszę o radę co ile należy wymieniać olej ? filtr paliwa powietrza i kabinowy ? Kiedy wymieniać rozrząd i czy wymieniać cały czy tylko napinacz? i w dodatku cos mi klekocze jak zapale zimny silnik potem cichnie lub słabo słychać co to może być napinacz łańcuszka? proszę o pomoc bo nie chce uszkodzenia silnika wydałem na to autko wszystkie moje oszczędności...
#148650
xlongeerx pisze:Panowie ppierwszy raz mam golfa 5 1.6 fsi 2005 rok przejechane ponad 164 tys. km i jestem zielony jeśli chodzi o wymiany części więc proszę o radę co ile należy wymieniać olej ? filtr paliwa powietrza i kabinowy ? Kiedy wymieniać rozrząd i czy wymieniać cały czy tylko napinacz? i w dodatku cos mi klekocze jak zapale zimny silnik potem cichnie lub słabo słychać co to może być napinacz łańcuszka? proszę o pomoc bo nie chce uszkodzenia silnika wydałem na to autko wszystkie moje oszczędności...
olej co 15 tys km lub jeśli minie rok to po roku
nie masz książeczki od auta? tam jest wszystko opisane do twojego silnika
jeśli nie znajdziesz tych informacji pisz pw prześle ci od siebie
#148672
co 30 tys. km
FILTR PALIWA

co 60 tys. km
wkład filtra kurzu i pyłków roślin
świece zapłonowe (w autach z przebiegiem wiekszym niż 60 tys. km w ciągu 4 lat)

co 90 tys. km
wymienic wkład filtra paliwa i oczycic obudowe filtra (dotyczy samochodów z przebiegiem wiekszym niz 90 tys km w ciagu 6 lat)

przy 90 tys km, nastepnie co 30 tys km
sprawdzić pasek zębaty napędu wałka rozrządu - 4-cylindrowe silniki benzynowe

co 2 lata
płyn hamulcowy
#148756
bazylek pisze:co 30 tys. km
FILTR PALIWA

co 60 tys. km
wkład filtra kurzu i pyłków roślin
świece zapłonowe (w autach z przebiegiem wiekszym niż 60 tys. km w ciągu 4 lat)

co 90 tys. km
wymienic wkład filtra paliwa i oczycic obudowe filtra (dotyczy samochodów z przebiegiem wiekszym niz 90 tys km w ciagu 6 lat)

przy 90 tys km, nastepnie co 30 tys km
sprawdzić pasek zębaty napędu wałka rozrządu - 4-cylindrowe silniki benzynowe

co 2 lata
płyn hamulcowy
Olej w FSI max.10 000 km ! + przed wymianą oleju płukanie układu wtryskowego (czarne STP na cały bak, później całość wypalamy i dolewamy świeżej benzynki)

Filtr paliwa max. co 2 lata lub 20 tys.km !

Filtr powietrza max.20 000 km !


...i będzie ok. FSI musi być zadbane to się odwdzięczy.