Re: 1.6 fsi BLF-klekot po uruchomieniu-można się go pozbyć!!!
: 16 kwie 2015, 21:23
Rok lub 15 tys km
Forum Volkswagen Golf V
https://vwgolfv.pl/
Uzupelnij profil !xlongeerx pisze:Panowie to co ile wymieniać ten olej w VW Golf v 1.6 fsi? Co 15 tys km czy co 10 tys km? Bardzo proszę o odpowiedź
lepik ? nie zrozumiałem żartu.Lukasz89 pisze:Lej lepik do asfaltu... będzie gęściejszy.Jonathan2016 pisze:Witam,
pisałem kiedyś o problemach ale żadne rozwiązania nie podziałały.
Zauważyłem że przy ujemnych temperaturach nigdy nie słychać klekotu.
pytanie o olej, używam 10W/40 kiedyś ktoś na forum poradził mi aby zmienić na bardziej rzadszy. tak zrobiłem efekt był ten sam.
MOJE pytanie brzmi: może zmienić na bardziej gęsty niż 10W/40
skoro przy niskich temperaturach nie słychać klekotu to oznacza że gęsty olej lepiej się "sprawuje"(brak turkotu) ( wolniej spływa lub po prostu zostaje)
czekam na opinie
A tak na serio - poniżej 5w nie powinno się schodzić, przeskoczy rozrząd z powodu napinacza łańcucha (gesty olej zanim do niego dotrze to minie czasu trochę, a czasem może nie zdążyć...)
Rób jak uważasz, lej i 15w, ale na swoją odpowiedzialność, później nie pisz na forum że coś przeskoczyło pytając dlaczego bo sam sie do tego przyczynisz
Tylko 5W - najlepiej 5W40 - kto twierdzi inaczej jest, albo stuknięty, albo sie nie zna, albo chce Ci pomóc wykończyć silnik FSI
Co do klekotu - wymieniona co min,. dwa lata podstawa filtra oleju ? Jest w niej zaworek który z czasem nie działa, i olej spływa spowrotem do miski. Zanim dotrze na górę z michy to klekocze bo nie ma oleju. Rzadszy olej w temp.- jest troszkę gęściejszy za to wolniej spływa z zespołu filtra oleju. Ale po chwili staje się płynny, i dociera wszędzie do silnika.
Żart z lepikiem polega na tym, że nie wszystko naprawisz olejem.To nie jest stary maluch. FSI jest wymagające, potrafi spalić mało, trzeba je dobrze serwisować, nauczyć sie silnika i jego charakterystyki.Jonathan2016 pisze:lepik ? nie zrozumiałem żartu.Lukasz89 pisze:Lej lepik do asfaltu... będzie gęściejszy.Jonathan2016 pisze:Witam,
pisałem kiedyś o problemach ale żadne rozwiązania nie podziałały.
Zauważyłem że przy ujemnych temperaturach nigdy nie słychać klekotu.
pytanie o olej, używam 10W/40 kiedyś ktoś na forum poradził mi aby zmienić na bardziej rzadszy. tak zrobiłem efekt był ten sam.
MOJE pytanie brzmi: może zmienić na bardziej gęsty niż 10W/40
skoro przy niskich temperaturach nie słychać klekotu to oznacza że gęsty olej lepiej się "sprawuje"(brak turkotu) ( wolniej spływa lub po prostu zostaje)
czekam na opinie
A tak na serio - poniżej 5w nie powinno się schodzić, przeskoczy rozrząd z powodu napinacza łańcucha (gesty olej zanim do niego dotrze to minie czasu trochę, a czasem może nie zdążyć...)
Rób jak uważasz, lej i 15w, ale na swoją odpowiedzialność, później nie pisz na forum że coś przeskoczyło pytając dlaczego bo sam sie do tego przyczynisz
Tylko 5W - najlepiej 5W40 - kto twierdzi inaczej jest, albo stuknięty, albo sie nie zna, albo chce Ci pomóc wykończyć silnik FSI
Co do klekotu - wymieniona co min,. dwa lata podstawa filtra oleju ? Jest w niej zaworek który z czasem nie działa, i olej spływa spowrotem do miski. Zanim dotrze na górę z michy to klekocze bo nie ma oleju. Rzadszy olej w temp.- jest troszkę gęściejszy za to wolniej spływa z zespołu filtra oleju. Ale po chwili staje się płynny, i dociera wszędzie do silnika.
to teraz na poważnie... podstawa filtra oleju ile to kosztuje i czy jest to trudne do wymiany ??
pozdrawiam
A czy wymiana ---podstawy filtra oleju---- oraz samego filtra może zapobiec tym klekotom ???Lukasz89 pisze:Żart z lepikiem polega na tym, że nie wszystko naprawisz olejem.To nie jest stary maluch. FSI jest wymagające, potrafi spalić mało, trzeba je dobrze serwisować, nauczyć sie silnika i jego charakterystyki.Jonathan2016 pisze:lepik ? nie zrozumiałem żartu.Lukasz89 pisze:
Lej lepik do asfaltu... będzie gęściejszy.
A tak na serio - poniżej 5w nie powinno się schodzić, przeskoczy rozrząd z powodu napinacza łańcucha (gesty olej zanim do niego dotrze to minie czasu trochę, a czasem może nie zdążyć...)
Rób jak uważasz, lej i 15w, ale na swoją odpowiedzialność, później nie pisz na forum że coś przeskoczyło pytając dlaczego bo sam sie do tego przyczynisz
Tylko 5W - najlepiej 5W40 - kto twierdzi inaczej jest, albo stuknięty, albo sie nie zna, albo chce Ci pomóc wykończyć silnik FSI
Co do klekotu - wymieniona co min,. dwa lata podstawa filtra oleju ? Jest w niej zaworek który z czasem nie działa, i olej spływa spowrotem do miski. Zanim dotrze na górę z michy to klekocze bo nie ma oleju. Rzadszy olej w temp.- jest troszkę gęściejszy za to wolniej spływa z zespołu filtra oleju. Ale po chwili staje się płynny, i dociera wszędzie do silnika.
to teraz na poważnie... podstawa filtra oleju ile to kosztuje i czy jest to trudne do wymiany ??
pozdrawiam
Podstawa filtra wraz z filtrem kosztuje koło 90 zł. Bynajmniej rok temu tyle płaciłem w ASO VW.
Podstawa filtra jest tam gdzie filtr, przód silnika, czarna zaślepka, wyjmujesz filtr, przekręcasz taki plastik (nie pamiętam w która strone) i wychodzi taki zespół.
część nr 14.
Drugie klekot to może być zmiana faz rozrządu - koszt w ASO ok.2 000 zł. Zamiennik niby można kupic i za 700 zł ale nie wiem czy to i jak działa.
Lukasz89 pisze:krystek.l pisze:
Czytam tak i nie wiem co powiedzieć, jeśli chodzi o zmianę oleju z 5W30 bądź 5W40 na 10W30 / 10W40
to już musi naprawdę się coś dziać, takie oleje to przeważnie się leje jak silnik już jest zajechany nadwyrężony i kupę kilometrów ma narobione ...
Tego sie nie leje do FSI i TFSI i pochodnych ! Ludzie...
Jak silnik jest już ledwie zipiący to robi się albo remont generalny, albo kupuje drugi lepszy silnik (kot w worku)...
BYłem u mechanika i wymienił napinacz łańcuch . Pali tak samo od prawie dwóch lat , jak go mam .krystek.l pisze:A myłeś z tym u mechanika??? coś mówił??
Jakieś błędy w vcds? Wycieki oleju? Inaczej pali?
ten "klekot" to znaczy że chodzi ciężko jak diesel? znaczy że coś tam dzwoni np szklanki/popychacze?
czy po prostu że pracuje głośniej niż normalnie?
Czytam tak i nie wiem co powiedzieć, jeśli chodzi o zmianę oleju z 5W30 bądź 5W40 na 10W30 / 10W40
to już musi naprawdę się coś dziać, takie oleje to przeważnie się leje jak silnik już jest zajechany nadwyrężony i kupę kilometrów ma narobione ...
Nie powielaj proszę pytań o olejach w nieodpowiednich wątkach!Jonathan2016 pisze:
mi polecono Motul X-Clean 5W40
używacie>?
Rozmawiałem z mechanikiem z VW powiedział że problem z podstawą występuje w 1.8 silnikach, nie spotkał się aby tak było w FSI, Może rozważyłbym tą wymiane podstawy ale nie kosztuje ona 90 zł(do 1.8) tylko ponad 1000 zł do mojego FSILukasz89 pisze:U mnie właśnie był od czasu do czasu lekki z rana klekot (mimo wcześniej wymienionego całego rozrządu na oryginalnych częściach) i jest po wymianie podstawy oleju ok. Auto i czasem tydzień stoi teraz (bomam służbowy..) i cisza.
Poziom oleju w FSI zawsze na 3/4 miarki (mierzone na ciepłym silniku ok.5 min od zgaszenia!)
Kontynuując temat a nie robiąc offtopu Co do oleju leje 5W40 wg mnie jest najbardziej odpowiedni do FSI na nasz klimat. Leje tylko Motul X-Clean. Już mam za sobą 3 wymiany i wszystko jest ok.
Wcześniej ASO lało Castrol 5W jakiś ale on do FSi się nie nadaje - ściągniecie miski ukazało węgiel na jej dnie, z trudem to wyczyszczono.
Z olei do FSI wg mnie tylko Motul, są też tacy co jeżdżą na Mobilu. Ale ten czasem jest żarty przez silnik jak woda (Castrol podobno też).
Wg mnie to wina w/w podstawy filtra oleju.
Do 1.6 kosztuje ok. 90 zł - ma numer taki: 03C115403F - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś słowo podstawa, może miałeś na myśli coś innego...Jonathan2016 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem z VW powiedział że problem z podstawą występuje w 1.8 silnikach, nie spotkał się aby tak było w FSI, Może rozważyłbym tą wymiane podstawy ale nie kosztuje ona 90 zł(do 1.8) tylko ponad 1000 zł do mojego FSILukasz89 pisze:U mnie właśnie był od czasu do czasu lekki z rana klekot (mimo wcześniej wymienionego całego rozrządu na oryginalnych częściach) i jest po wymianie podstawy oleju ok. Auto i czasem tydzień stoi teraz (bomam służbowy..) i cisza.
Poziom oleju w FSI zawsze na 3/4 miarki (mierzone na ciepłym silniku ok.5 min od zgaszenia!)
Kontynuując temat a nie robiąc offtopu Co do oleju leje 5W40 wg mnie jest najbardziej odpowiedni do FSI na nasz klimat. Leje tylko Motul X-Clean. Już mam za sobą 3 wymiany i wszystko jest ok.
Wcześniej ASO lało Castrol 5W jakiś ale on do FSi się nie nadaje - ściągniecie miski ukazało węgiel na jej dnie, z trudem to wyczyszczono.
Z olei do FSI wg mnie tylko Motul, są też tacy co jeżdżą na Mobilu. Ale ten czasem jest żarty przez silnik jak woda (Castrol podobno też).
Wg mnie to wina w/w podstawy filtra oleju.
co do oleju to dowiedziałem się że to reklama tak napędza ludzi do tego MOtul X-C
Lukasz89 pisze:Do 1.6 kosztuje ok. 90 zł - ma numer taki: 03C115403F - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś słowo podstawa, może miałeś na myśli coś innego...Jonathan2016 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem z VW powiedział że problem z podstawą występuje w 1.8 silnikach, nie spotkał się aby tak było w FSI, Może rozważyłbym tą wymiane podstawy ale nie kosztuje ona 90 zł(do 1.8) tylko ponad 1000 zł do mojego FSILukasz89 pisze:U mnie właśnie był od czasu do czasu lekki z rana klekot (mimo wcześniej wymienionego całego rozrządu na oryginalnych częściach) i jest po wymianie podstawy oleju ok. Auto i czasem tydzień stoi teraz (bomam służbowy..) i cisza.
Poziom oleju w FSI zawsze na 3/4 miarki (mierzone na ciepłym silniku ok.5 min od zgaszenia!)
Kontynuując temat a nie robiąc offtopu Co do oleju leje 5W40 wg mnie jest najbardziej odpowiedni do FSI na nasz klimat. Leje tylko Motul X-Clean. Już mam za sobą 3 wymiany i wszystko jest ok.
Wcześniej ASO lało Castrol 5W jakiś ale on do FSi się nie nadaje - ściągniecie miski ukazało węgiel na jej dnie, z trudem to wyczyszczono.
Z olei do FSI wg mnie tylko Motul, są też tacy co jeżdżą na Mobilu. Ale ten czasem jest żarty przez silnik jak woda (Castrol podobno też).
Wg mnie to wina w/w podstawy filtra oleju.
co do oleju to dowiedziałem się że to reklama tak napędza ludzi do tego MOtul X-C
Co do reklam. Mechanik zamiast Motula nie polecał przypadkiem np. Mobila lub Castriola lub coś innego ?
Pracowałem w ASO (nie VW) i My zachwalaliśmy Orlen Platinum bo...szef tak kazał i był najlepszy zarobek. Tyle o reklamie. Pomyśl.
to nie jest podstawa oleju, pytałem mechanika ale nie pamiętam jak to się nazywa,Jonathan2016 pisze:Lukasz89 pisze:Do 1.6 kosztuje ok. 90 zł - ma numer taki: 03C115403F - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś słowo podstawa, może miałeś na myśli coś innego...Jonathan2016 pisze:
Rozmawiałem z mechanikiem z VW powiedział że problem z podstawą występuje w 1.8 silnikach, nie spotkał się aby tak było w FSI, Może rozważyłbym tą wymiane podstawy ale nie kosztuje ona 90 zł(do 1.8) tylko ponad 1000 zł do mojego FSI
co do oleju to dowiedziałem się że to reklama tak napędza ludzi do tego MOtul X-C
Co do reklam. Mechanik zamiast Motula nie polecał przypadkiem np. Mobila lub Castriola lub coś innego ?
Pracowałem w ASO (nie VW) i My zachwalaliśmy Orlen Platinum bo...szef tak kazał i był najlepszy zarobek. Tyle o reklamie. Pomyśl.
to jaka jest pełna nazwa tej podstawy? PODStawa oleju ??
Ten numer pasuje do mego silnika BAG - na 99% pasuje tez do Twojego.Jonathan2016 pisze:to nie jest podstawa oleju, pytałem mechanika ale nie pamiętam jak to się nazywa,Jonathan2016 pisze:Lukasz89 pisze:
Do 1.6 kosztuje ok. 90 zł - ma numer taki: 03C115403F - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś słowo podstawa, może miałeś na myśli coś innego...
Co do reklam. Mechanik zamiast Motula nie polecał przypadkiem np. Mobila lub Castriola lub coś innego ?
Pracowałem w ASO (nie VW) i My zachwalaliśmy Orlen Platinum bo...szef tak kazał i był najlepszy zarobek. Tyle o reklamie. Pomyśl.
to jaka jest pełna nazwa tej podstawy? PODStawa oleju ??
a ten numer co wstawiłes to mam po nim dobrać tą cześć do swojego golfa???