Strona 1 z 2

1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 29 cze 2013, 20:54
autor: Lukasz89
Witam,
właśnie się przejechałem autem i zauważyłem takie coś (część dziś, cześć kiedyś):
- skoki obrotów na biegu jałowym (na zimnym odpalam jest 1200, i sukcesywnie powoli schodzi - spalanie wtedy 4 litry na kompie i spada 2,5 - 2 - 1,7 itd.). Gdy auto się nagrzeje obroty ok. 600 -700 - czasem zauważam skoki na obrotomierzu rzędu, 100-150 obrotów.
- po odpaleniu auta jest taki moment jakby coś tam telepało silnikiem - w pobliżu prawej nogi przy gazie
- Golf jakby dłużej schodzi z obrotów (wg innych aut - tak trochę), wolniej tez się jakby wkręcał...
- dziwi mnie to, że jak auto jest na luzie i hamuję z ok. 70-80 km/h to nie mam spalania 0,0 lecz ok. 1-2,5 -> wszystko zależy czy mocniej depnę...

Na zegarach błędów nie ma. ostatnio ok. 200 km temu czujnik NOx (zbyt niskie napięcie) ale w ASO skasowane i jest niby ok.

Po zakupie zalałem Motul, wymieniłem filtr powietrza silnika i oleju (oba Filtron).
Auto ma realny przebieg 108 750 km (sam zrobiłem ok. 400 km)

Co jest nie tak i co to może być ?

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 30 cze 2013, 1:00
autor: Dexter23pl
z tym że wolniej schodzi z obrotów to byc może od zasyfionej przepustnicy

a że na luzie podczas jazdy niema spalania 0 tylko 1.4 to normalne, jak byś miał cały czas na biegu to wtedy pokaże 0 bo obroty silnika podtrzymują obracające się koła przekazujące obroty na silnik a nie jak to ma po daniu na luz obroty podtrzymuje paliwo.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 19 lut 2014, 12:41
autor: komand1306
Witam.
Podłącze się do tematu ale trochę z innym pytaniem.
Jeżeli silnik (1.6 FSI) jest zimny i ruszam energicznie np. z pod świateł to niekiedy podczas zmiany z 1 na 2 silnik przestrzeli z obrotami tak do 3-3,5 tyś obrotów. Tak jak bym wcisną sprzęgło na jeszcze wciśniętym gazie i silnik wtedy zawyje.
Dzieje się tak na zimnym oraz ciepłym silniku i nie zawsze.Lecz na zimnym częściej.
Teść też ma takie objawy w Jetta z tym silnikiem ale o wiele żadziej niż ja.
I ty pytanie jest to jakaś usterka czy tak jest po prostu w tych silnikach ?

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 19 lut 2014, 15:50
autor: Lukasz89
komand1306 pisze:Witam.
Podłącze się do tematu ale trochę z innym pytaniem.
Jeżeli silnik (1.6 FSI) jest zimny i ruszam energicznie np. z pod świateł to niekiedy podczas zmiany z 1 na 2 silnik przestrzeli z obrotami tak do 3-3,5 tyś obrotów. Tak jak bym wcisną sprzęgło na jeszcze wciśniętym gazie i silnik wtedy zawyje.
Dzieje się tak na zimnym oraz ciepłym silniku i nie zawsze.Lecz na zimnym częściej.
Teść też ma takie objawy w Jetta z tym silnikiem ale o wiele żadziej niż ja.
I ty pytanie jest to jakaś usterka czy tak jest po prostu w tych silnikach ?
Nie spotkałem się z takim czymś. Przestrzeli czyli obroty same z siebie Ci wzrastają do tych 3-4 tys. ?

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 19 lut 2014, 19:28
autor: komand1306
Podczas zmiany z 1 na 2 po wciśnięciu sprzęgła silnik nie opada odrazu z obrotów tylko podwyższa obroty.Tak jak bym wcisną sprzęgło i po ułamku sekundy dopiero zwolnił pedał gazu.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 20 lut 2014, 15:20
autor: Lukasz89
komand1306 pisze:Podczas zmiany z 1 na 2 po wciśnięciu sprzęgła silnik nie opada odrazu z obrotów tylko podwyższa obroty.Tak jak bym wcisną sprzęgło i po ułamku sekundy dopiero zwolnił pedał gazu.
Brudna przepustnica. Moją czyściłem w poniedziałek - tak zajeb** jeszcze nie widziałem... Może to to ? Sie klei, w moim była sucha ale kiedyś widziałem w Oplu zaolejoną.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 25 lut 2014, 1:45
autor: komand1306
No i problem rozwiązany. Jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem przepustnice i problem ustał. Tak wcale nie była zaje..na mocno ale na samej przepustnicy na czole było trochę twardego nagaru. I podejrzewam że przez to nie domykała się dokładnie. Taki twardy nagar że musiałem go skrobakiem usunąć.
A co do adaptacji przepustnicy to wykombinowałem inny sposób niż jest opisywany.
silnik-bloki pomiarowe- nastawy podstawowe- grupa 60 (u mnie ta opcja jest nie dostępna bo nie mam kodu dostępu do sterownika ,a 12233 nie jest akceptowany.
Więc ja lecę
silnik i od razu nastawy podstawowe i grupa 60.Wykonuje adaptację i gotowe.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 02 mar 2014, 21:42
autor: Lukasz89
komand1306 pisze:No i problem rozwiązany. Jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem przepustnice i problem ustał. Tak wcale nie była zaje..na mocno ale na samej przepustnicy na czole było trochę twardego nagaru. I podejrzewam że przez to nie domykała się dokładnie. Taki twardy nagar że musiałem go skrobakiem usunąć.
A co do adaptacji przepustnicy to wykombinowałem inny sposób niż jest opisywany.
silnik-bloki pomiarowe- nastawy podstawowe- grupa 60 (u mnie ta opcja jest nie dostępna bo nie mam kodu dostępu do sterownika ,a 12233 nie jest akceptowany.
Więc ja lecę
silnik i od razu nastawy podstawowe i grupa 60.Wykonuje adaptację i gotowe.
Nie zaleca się skrobać przepustnicy, do czyszczenia jedynie chemia oraz miękkie ścierki/pędzelek.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 05 mar 2014, 21:30
autor: komand1306
Samej przepustnicy nie skrobałem tylko korpus poniżej przepustnicy. A nagar odpadał płatami. Gdybym chciał to tylko sprayem doczyścić to z dwa trzy pojemniki bym zużył.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 06 mar 2014, 11:31
autor: Lukasz89
komand1306 pisze:Samej przepustnicy nie skrobałem tylko korpus poniżej przepustnicy. A nagar odpadał płatami. Gdybym chciał to tylko sprayem doczyścić to z dwa trzy pojemniki bym zużył.
Ile masz przebiegu na dzień dzisiejszy ?

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 06 mar 2014, 22:12
autor: komand1306
133 tysie i jakieś grosze. A czemu pytasz ?

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 07 mar 2014, 15:34
autor: Lukasz89
komand1306 pisze:133 tysie i jakieś grosze. A czemu pytasz ?
Tak o...porównuje przebieg ze swoim. Typu przebieg - objawy. Ja mam 111 tys. km dopiero.

Re: 1.6 FSI - obroty silnika, kilka pytań...

: 21 mar 2014, 7:30
autor: zygus2
Większość problemów z obrotami w tym silniku związana jest z syfem pod przepustnicą (i uwaga po zdjęciu filtra powietrza sama klapka przepustnicy moze wydawac się czysta dopiero po zdjęciu ukazuje się syf)

Plus oczywiscie jezeli jezdzimy na słabej jakosci paliwie to czyszczenie kolektorów i płytek w nich.

Po takich zabiegach adaptacja przepustnicy i zapominamy o problemie na kolejne paredziesiąt tysięcy KM.

Nie jest to wada tego silnika - tylko cecha - poprostu trzeba co jakis czas robic czyszczenie (jak wymianę świec itp)

Skrzynia 6 bieg, jakie obroty silnika przy 120km/h?

: 27 lip 2017, 22:09
autor: Dexter23pl
Koledzy potrzebuję info na szybko .
Jakie macie obroty silnika 1.6 FSI itp na 6 biegu. :hmmm:

Re: Skrzynia 6 bieg, jakie obroty silnika przy 120km/h?

: 27 lip 2017, 22:38
autor: PotaS
6 bieg 100km/h około 2500-2700 obr/min

6 bieg 120km/h około 3000-3300 obr/min