Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  29 cze 2013, 20:54
 lubelskie
#101393
Witam,
właśnie się przejechałem autem i zauważyłem takie coś (część dziś, cześć kiedyś):
- skoki obrotów na biegu jałowym (na zimnym odpalam jest 1200, i sukcesywnie powoli schodzi - spalanie wtedy 4 litry na kompie i spada 2,5 - 2 - 1,7 itd.). Gdy auto się nagrzeje obroty ok. 600 -700 - czasem zauważam skoki na obrotomierzu rzędu, 100-150 obrotów.
- po odpaleniu auta jest taki moment jakby coś tam telepało silnikiem - w pobliżu prawej nogi przy gazie
- Golf jakby dłużej schodzi z obrotów (wg innych aut - tak trochę), wolniej tez się jakby wkręcał...
- dziwi mnie to, że jak auto jest na luzie i hamuję z ok. 70-80 km/h to nie mam spalania 0,0 lecz ok. 1-2,5 -> wszystko zależy czy mocniej depnę...

Na zegarach błędów nie ma. ostatnio ok. 200 km temu czujnik NOx (zbyt niskie napięcie) ale w ASO skasowane i jest niby ok.

Po zakupie zalałem Motul, wymieniłem filtr powietrza silnika i oleju (oba Filtron).
Auto ma realny przebieg 108 750 km (sam zrobiłem ok. 400 km)

Co jest nie tak i co to może być ?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  30 cze 2013, 1:00
 śląskie
#101399
z tym że wolniej schodzi z obrotów to byc może od zasyfionej przepustnicy

a że na luzie podczas jazdy niema spalania 0 tylko 1.4 to normalne, jak byś miał cały czas na biegu to wtedy pokaże 0 bo obroty silnika podtrzymują obracające się koła przekazujące obroty na silnik a nie jak to ma po daniu na luz obroty podtrzymuje paliwo.
Awatar użytkownika
By komand1306 -  19 lut 2014, 12:41
 opolskie
#120991
Witam.
Podłącze się do tematu ale trochę z innym pytaniem.
Jeżeli silnik (1.6 FSI) jest zimny i ruszam energicznie np. z pod świateł to niekiedy podczas zmiany z 1 na 2 silnik przestrzeli z obrotami tak do 3-3,5 tyś obrotów. Tak jak bym wcisną sprzęgło na jeszcze wciśniętym gazie i silnik wtedy zawyje.
Dzieje się tak na zimnym oraz ciepłym silniku i nie zawsze.Lecz na zimnym częściej.
Teść też ma takie objawy w Jetta z tym silnikiem ale o wiele żadziej niż ja.
I ty pytanie jest to jakaś usterka czy tak jest po prostu w tych silnikach ?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  19 lut 2014, 15:50
 lubelskie
#121008
komand1306 pisze:Witam.
Podłącze się do tematu ale trochę z innym pytaniem.
Jeżeli silnik (1.6 FSI) jest zimny i ruszam energicznie np. z pod świateł to niekiedy podczas zmiany z 1 na 2 silnik przestrzeli z obrotami tak do 3-3,5 tyś obrotów. Tak jak bym wcisną sprzęgło na jeszcze wciśniętym gazie i silnik wtedy zawyje.
Dzieje się tak na zimnym oraz ciepłym silniku i nie zawsze.Lecz na zimnym częściej.
Teść też ma takie objawy w Jetta z tym silnikiem ale o wiele żadziej niż ja.
I ty pytanie jest to jakaś usterka czy tak jest po prostu w tych silnikach ?
Nie spotkałem się z takim czymś. Przestrzeli czyli obroty same z siebie Ci wzrastają do tych 3-4 tys. ?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  20 lut 2014, 15:20
 lubelskie
#121149
komand1306 pisze:Podczas zmiany z 1 na 2 po wciśnięciu sprzęgła silnik nie opada odrazu z obrotów tylko podwyższa obroty.Tak jak bym wcisną sprzęgło i po ułamku sekundy dopiero zwolnił pedał gazu.
Brudna przepustnica. Moją czyściłem w poniedziałek - tak zajeb** jeszcze nie widziałem... Może to to ? Sie klei, w moim była sucha ale kiedyś widziałem w Oplu zaolejoną.
Awatar użytkownika
By komand1306 -  25 lut 2014, 1:45
 opolskie
#121702
No i problem rozwiązany. Jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem przepustnice i problem ustał. Tak wcale nie była zaje..na mocno ale na samej przepustnicy na czole było trochę twardego nagaru. I podejrzewam że przez to nie domykała się dokładnie. Taki twardy nagar że musiałem go skrobakiem usunąć.
A co do adaptacji przepustnicy to wykombinowałem inny sposób niż jest opisywany.
silnik-bloki pomiarowe- nastawy podstawowe- grupa 60 (u mnie ta opcja jest nie dostępna bo nie mam kodu dostępu do sterownika ,a 12233 nie jest akceptowany.
Więc ja lecę
silnik i od razu nastawy podstawowe i grupa 60.Wykonuje adaptację i gotowe.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 mar 2014, 21:42
 lubelskie
#122295
komand1306 pisze:No i problem rozwiązany. Jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem przepustnice i problem ustał. Tak wcale nie była zaje..na mocno ale na samej przepustnicy na czole było trochę twardego nagaru. I podejrzewam że przez to nie domykała się dokładnie. Taki twardy nagar że musiałem go skrobakiem usunąć.
A co do adaptacji przepustnicy to wykombinowałem inny sposób niż jest opisywany.
silnik-bloki pomiarowe- nastawy podstawowe- grupa 60 (u mnie ta opcja jest nie dostępna bo nie mam kodu dostępu do sterownika ,a 12233 nie jest akceptowany.
Więc ja lecę
silnik i od razu nastawy podstawowe i grupa 60.Wykonuje adaptację i gotowe.
Nie zaleca się skrobać przepustnicy, do czyszczenia jedynie chemia oraz miękkie ścierki/pędzelek.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  06 mar 2014, 11:31
 lubelskie
#122686
komand1306 pisze:Samej przepustnicy nie skrobałem tylko korpus poniżej przepustnicy. A nagar odpadał płatami. Gdybym chciał to tylko sprayem doczyścić to z dwa trzy pojemniki bym zużył.
Ile masz przebiegu na dzień dzisiejszy ?
By zygus2 -  21 mar 2014, 7:30
 -------
#124587
Większość problemów z obrotami w tym silniku związana jest z syfem pod przepustnicą (i uwaga po zdjęciu filtra powietrza sama klapka przepustnicy moze wydawac się czysta dopiero po zdjęciu ukazuje się syf)

Plus oczywiscie jezeli jezdzimy na słabej jakosci paliwie to czyszczenie kolektorów i płytek w nich.

Po takich zabiegach adaptacja przepustnicy i zapominamy o problemie na kolejne paredziesiąt tysięcy KM.

Nie jest to wada tego silnika - tylko cecha - poprostu trzeba co jakis czas robic czyszczenie (jak wymianę świec itp)