Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 sie 2013, 15:09
 śląskie
#103315
Po od paleniu jak zimny bardzo pierdzi jakby z kolektora oraz słychać bulgotanie po dodaniu gazu z wydechu,
Jak się rozgrzeje to z kolektora nie słychać ale tylko lekko bulgota z rury.

Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym oraz uszczelniony cały tłumik oraz wymieniony końcowy i nic to nie dało.

Wpadłem na pomysł aby sprawdzić wartości bloków w tym silniku i wyszło że wartości czujnika spalania stukowego są bardzo rozbieżne pomiędzy cylindrami

czy to może powodować taki właśnie pogłos w tłumiku?

Kolektor wydechowy sprawdzony cały, świece nowe, wydech całkowicie szczelny sprawdzony, nowa uszczelka kolektora wydechowego, brak błędów w komputerze silnika, kompresja 4 x 12, czasy wtrysków 4 x 3.1ms.
Jest wypadanie zapłonów na PB na 1 cylindrze i czasami na 2 ale na gazie niema występuje ten problem.

podczas wymiany uszczelki kolektora wydechowego zauważyłem że kanały wydechowe w głowicy 1,4 są idealnie czyste a 2 średnio, 3 lekko jak się przypatrzyło przekopcony, ale bez przesady,

Może to było od starych świec co miały dość wypalone elektrody.

czy w tym silniku zawory są regulowane ? czy sa tam już popychacze hydrauliczne?

proszę o pomoc z tym pierdzeniam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 sie 2013, 15:44
 pomorskie
#103321
dexter23pl pisze: słychać bulgotanie po dodaniu gazu z wydechu,
łał, to jak w V-szóstkach :D

dexter23pl pisze:

czy w tym silniku zawory są regulowane ? czy sa tam już popychacze hydrauliczne?
luz zaworowy regulowany jest hydraulicznie dlatego silniki te uznawane są za jedne z lepszych do LPG

masz może usunięty katalizator?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 sie 2013, 16:28
 śląskie
#103328
katalizator jest i jak się poświeciło w niego to ładny nie zasyfiony.

Charakterystyczny dźwięk pierdzenia jest w miejscu łączenia tych dwóch rur z kolektora wydechowego.
nie jest to pierdzenie z dziury a odgłos w tym łączeniu pierdzenia.
By soja -  06 sie 2013, 16:33
 zachodniopomorskie
#103330
Mam to samo od dawna. W seriwsie nie stwierdzli nic niepokojąćego. Mi się podoba, bo w pewnym momencie dxiek przechodzi w fajny bulgot :D
By Pablo -  06 sie 2013, 20:40
 małopolskie
#103341
Mam to samo, ale w pierwszych chwilach po odpaleniu.
Jak silnik sie nagrzeje to objaw ustępuje.
Też mnie to trochę denerwuje :wink:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 sie 2013, 22:32
 śląskie
#103602
YHY :?
W końcu wyjdzie że to normalne .... TTTM Ten Typ Tak Ma :evil:
Denerwujące to jest okropnie.
Tyle roboty zrobiłem i d*.
Najwięcej było wyminieć uszczelkę kolektor głowica, trzeba zdjąc przy okazji międzyinnymi kolektor dolotowy z przodu ale robiłem to kilka razy więc poszło szybko.
Choć po wymianie wydaje mi się że jest deczko ciszej...

Rano po odpaleniu, film w garażu więc lepiej słychac.
A lekko bulbota z rury jak się już rozgrzeje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I1IGkpOb ... e=youtu.be[/youtube]
rozgrzany
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d_gx4RPB ... e=youtu.be[/youtube]
By soja -  09 sie 2013, 9:10
 zachodniopomorskie
#103629
No dobra. A macie coś takie, że jak odpalacie golfa 1,6, to wskazówka obrotów idzeo trochę do góry, jak prawie w r32?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  16 cze 2018, 14:55
 śląskie
#265777
Koledzy, czy ktoś dał radę pierdzącemu wydechowi? Trochę mnie to irytuje. Dźwięk dochodzi z okolic łączników elastycznych ale nie widać żadnej dziury.