Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By ArtB -  25 wrz 2013, 7:54
 śląskie
#106611
Założyłem nowy watek bo nic na ten temat nie znalazłem. Auto ma w tej chwili 86 tys a od 51 tys jeździ na gazie. W serwisie powiedzieli że czas wymienić świece. I w związku z tym zapytuje jakie świece najlepiej kupić. Zwykłe, irydowe czy może jakieś inne. Jakie firmy wybrać beru ,denso ,ngk ,iskry? Czy wymiana świec wymaga jakiś specjalnych narzędzi czy umiejętniości?
Proszę podzielcie sie swoją wiedzą i doświadczeniami.
Pozdro
ArtB
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 wrz 2013, 10:59
 śląskie
#106621
ja obecnie mam zamontowane NGK wg katalogu ale chyba kupiłem wersję z 0.7mm odstępu elektrod niż jak jest fabrycznie 1mm.
Lub fabrycznie jest 1.2mm a kupiłem 1.0 nie pamiętam. nie ważne.
Na gazie podobno to ma znaczenie ale na pewno też bez problemu będą działać BKUR6ET-10 3045 V-LINE 24.
Co do wymiany to bez robienia sobie nie potrzebnej roboty czyli zdejmowania przedniej części kolektora da się to wymienić ale nie jest prosto zdjąć kable WN
Jak się już uda zdjąć to należy mieć nasadkę do świec 16 i przedłużkę łamaną bo normalną prostą przedłużką będzie ciężko odkręcić świece 2 i 3.
Poza tym niema filozofii.
W poprzednim aucie miałem tez LPG i raz kupiłem NGK a potem Beru i żadnej różnicy nie zauważyłem na wolnych obrotach ani na wysokich jak i nie było problemu z wypadaniem zapłonów.
Ważne aby były oryginalne świece a nie z napisem markowym hehe

Irydowych nie kupuj bo to nie 6.2L startujący w wyścigach tylko zwykły stary silnik.
By ArtB -  21 paź 2013, 18:17
 śląskie
#109017
Ok
Dziś wymieniłem świeczki na Denso. Oryginalnie były założone NKG 3 elektrodami. Były już w złym stanie ...
Ogólnie najwięcej problemu to odkręcenie samego kolektora. Po uporaniu się z śrubami, trzyma się już tylko po lewej i prawej na takich zatrzaskach-z drugiej strony jest taki sam -właśnie go złamałem :(
Obrazek
po odgięciu ułamałem jeden zaczep. Reszta poszła gładko......
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  21 paź 2013, 20:43
 śląskie
#109047
Aby wymienić świece można było tego nie zdejmować. potrzebna wtedy jest łamana końcówka do klucza.
A druga opcja to własnie zdemontowanie kolektora części przedniej.
Te kołki też mi dały kiedyś gwiazdkę podczas pracy i pierwszy raz to je wydłubałem. Najpierw ostrym nożykiem wydłubałem ten środkowy bolec z tego kołka a za drugim razem jak to rozbierałem olśniło mnie i te środki wałeczki w tych kołkach wystarczy wepchnąć do końca i cały kołek wychodzi. :pepsi:

widać parę zmian w kolektorze pomiędzy 2004 a 2008r.
Ta większa część jak w golfie 4 lub skodzie taka opływowa oraz jakiś zaworek z lewej strony na zdjęciu srebrny metalowy tam co jest data na zdjęciu.
Przez chwilę myślałem że ktoś założył faktycznie od MK4 ale tam jest inaczej sterowanie klapek w kolektorze a na zdjęciu tego niema.
Oraz jakies rurki koło metalowej rurki od egr-a
Ciekawi mnie co to za rurka z boku kolektora, od podciśnienia do czego to idzie?
By ArtB -  21 paź 2013, 21:15
 śląskie
#109060
Dexu , zdjęcie zapożyczyłm gdzieś z netu......... qrwa tera musze pokleic ale trzyma sie bardzo dobrze mimo braku zaczepu. Też zastanawiałem się jak oni to demontują? Myślałem że wszystko zdejmują .......a tu rozwiązanie prostsze niż :twisted:
Awatar użytkownika
By Regirr -  08 cze 2015, 9:36
 śląskie
#181371
Witam
Stary temat ale spytam.
Też jestem na etapie wymiany świec(przed założeniem gazu) i właśnie się
zastanawiałem czy NGK BKUR6ET-10 czy NGK BKR6EIX-11?
Ale Dexter pisze że irydowych nie ma sensu zakładać bo właśnie zastanawiałem się
nad nimi z racji 0,6mm(co do lepszego odpalania i pracy na gazie).
Czyli pozostaną mi te 3-elektrodowe do kupienia?
Awatar użytkownika
By Regirr -  08 cze 2015, 11:14
 śląskie
#181384
Czyli można zainwestować w te Irydowe? :)
Dla potwierdzenia : NGK IRIDIUM BKR6EIX-11 3764

Pytam bo w mk4 1.6 16v AZD miałem te z końcówką -10 i było git.
Zrobiłem ok.130tys. na gazie,wymiana co 45 tys. i nie miałem
problemów z odpalaniem.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  08 paź 2016, 8:19
 śląskie
#240468
Postanowiłem trochę odświeżyć temat. Powiedzcie mi proszę jak zdjąć fajki ze świec? U mnie tak mocno siedzą, że nie mogę sobie z nimi poradzić. Macie jakieś sposoby? :cray2:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 paź 2016, 9:10
 pomorskie
#240471
kiedy zakładałeś nowe? Jesli dawno to śmiało ciągnij :) ja mam takie wąskie długie kombinerki chwytam za fajkę w miejscu gdzie wchodzi na ten klik na swiecę i schodzi bez problemu

Podobne do tych

Obrazek
Awatar użytkownika
By pitt52 -  08 paź 2016, 11:21
 śląskie
#240478
Mettenoos pisze:kiedy zakładałeś nowe? Jesli dawno to śmiało ciągnij :) ja mam takie wąskie długie kombinerki chwytam za fajkę w miejscu gdzie wchodzi na ten klik na swiecę i schodzi bez problemu

Podobne do tych

Obrazek
No właśnie nie wiem. Dopiero kupiłem to auto i trzeba mu jakiś pakiet startowy zafundować. Dzięki za podpowiedź.
By jarwis -  01 lis 2016, 20:00
 wielkopolskie
#241973
Posiadam wersję 1.6 FSI ze 115 Km i też zamierzam wymienić świece zapłonowe. U mnie kolektor jest z tyłu i pewnie będzie problem z demontażem tego i dostaniem się tam. Czy ktoś to przerabiał już?
Awatar użytkownika
By bolinio3 -  23 lut 2017, 9:36
 podkarpackie
#247983
Witam ja również mam zamiar wymienić świece zapłonowe, mam 1.6 i 102 KM i instalacje LPG, tylko mi mechanik który zajmuję sie instalacją LPG zaleca wymienić świece a te z firmy NGK ale jednoelektrodowe mówił że koło 40 zł to kosztuje. Teraz pytanie jakie to są?

O to chodzi?

http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... -1496.html

A kable jakbym miał wymieć to też muszą jakos specjalnie pod to byc?