Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#139689
Co prawda jestem tutaj nowy dopiero co się zarejestrowałem
ale z problemem NOx sam miałem problem więc pozwolę sobie go opisać...

Co prawda mam 1.4 FSI ale właśnie ten typ FSI tak ma

Pierwszy check - lekka panika co to może być
diagnoza u mechanika błąd sądy nox pytanie jakie paliwo leje odpowiedź 95
to namowa na zmianę 98 bo niby paliwo złe

Tak też zrobiłem zacząłem zalewać 98 tylko z BP
a check powracał czy to po 300km czy też po 600 - 800 km
w moim przypadku nie było reguły

Diagnozowałem problem u kilku nie zależnych mechaników
i zawsze błąd kasowali i radzili jak w pierwszym przypadku
aby zmienić paliwo lub też ta straszniejsza rzecz padła sonda nox
a że nie robią zamienników to wydatek będzie rzędu ponad 2 tyś złoty

Doraźnie zakupiłem przez allegro jakiegoś chinskiego vaga tylko po to
aby sukcesywnie kasować błędy nox przy pojawieniu się feralnej kontrolki check
bo wcale się nie znam na vag -ach i tak też sobie jakiś czas to kasowałem

Żona moja natomiast pracuje w niemczech już 13 lat więc po prosiłem ją aby
przeszła się do niemieckiego serwisu VW i zaczerpnęła informacji na ten temat nox

A teraz ciekawostki...
Temat w serwisie niemiecki sondy nox powszechnie znany i za nie wielką opłatą
do nich przyjeżdżając wymieniają soft bo to nie sonda lecz soft jest wadliwy
więc takie akcje serwisowe powinny być przeprowadzane nawet u nas w pl
tyle tylko że super obsługa jest jak kupujesz a jak kupisz to mają cie gdzieś

Jeśli natomiast uparlibyśmy się w niemczech że jednak chcemy nową tą sonde nox
to w przeliczeniu euro na złotówki koszt tej sondy w niemieckim serwisie to 1 tyś pln
w polsce to już ponad 2 tyś czyżby logistyka.... hmmm myślę że haracz w biały dzień stosowany
w serwisach w pl :\\\

Dodam do tego jeszcze jako ciekawostkę że przez te zawirowania z nox-em
poznałem człowieka któremu chceck zaświecił się przy 14 tyś km pojechał na serwis
i wymienili mu tego nox-a po przejechaniu 500 km chceck zaświecił mu się ponownie
więc pojechał z reklamacją nox-a a usłyszał że przez tamtego uszkodzonego poszła
sonda lambda więc ją też wymienił myśląc że dobrze robi
Wyjechał ponownie z serwisu pojezdził troche i oczy wyskoczyły mu z orbit jak pojawił się kolejny check
co usłyszał w serwisie ano że nie dopatrzyli jeszcze wcześniej a przez te awarie rozsypał się katalizator
Więc w nowym aucie padły na raz 3 elementy ... widziałem rachunek gość za wsio zapłacił 7.5 tyś
i co ciekawe bo jeszcze 2 lata temu po tej całej wymianie check ponownie wywalił
więc wiem tylko jedno że miał serwis skarżyć a co z tego wyszło wiedzy na ten temat już nie posiadam

Wracając do mnie
ja od znajomego mechanika dostałem namiar na człowieka od chiptunningu
co prawda pojechałem do niego 50 km
przy mnie wybudował kompa z auta wgrywanie softu czy też jak ktoś woli wyłączenie nox-a
trwało 2h zapłaciłem jak sie nie myle 350 pln i szcześliwie bujam się już moim autkiem ponad 2 lata
robiąc regularne trasy do nie miec i zjawiska zapalającej się kontrolki check już nie ujżałem
auto nie pali więcej tylko tyle samo co przed softem powiem więcej żaden inny błąd przez 2 lata
mi na vagu nie wyskoczył prucz jednego odnośnie centralnego zamka błąd sporadyczny

Więc jeśli o mnie chodzi a kogoś drażni ten feralny chceck
to bym się nie zastanawiał tylko dał wgrać nowy soft
aby cieszyć się jazdą a nie myśleć czy coś mi tam zaraz nie wyskoczy

ps.dobra Panie i Panowie nie przynudzam już bo późno

Pozdrawiam All
Awatar użytkownika
By cisu911 -  03 wrz 2014, 0:32
 warmińsko-mazurskie
#142011
Nie orientujecie się, czy w warmińsko-mazurkim, ktoś by zrobił taką usługę, okolice Olsztyna, sam Olsztyn. Byłbym wdzięczny na jakieś namiary, na dobry warsztat. Z chęcią przyda się odświeżenie softa i pozbycie się tego nieszczęsnego checku.
By krzychu7 -  31 lip 2017, 20:47
 wielkopolskie
#255329
U mnie nastąpiła awaria katalizatora oraz już od dłuższego czasu sondy NOX, więc postanowiłem wyłączyć programowo.
Gościu skasował 400zł za zmianę softu i teraz jest ok.
Ale mam pytanie, jak sprawdzić (mam dostęp do VAG-a), czy nie wyłączył obsługi EGR (silnik 1,4 FSI) ?