Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  29 mar 2014, 17:39
 lubelskie
#125851
vwgolfsportline pisze:Uwaga do wcześniejszego postu. Po "wyłączeniu" NOX'a pojawił się błąd EGR'u, którego nie da się wyłączyć... Myślałem, że to zbieg okoliczności i EGR po prostu wysiadł, ale miałem możliwość sprawdzić zawór montując drugi, sprawny i błąd występuje dalej. W sobotę umówiłem się z tunerem na poprawkę softu :threaten: Taka wskazówka dla tych co zamierzają przeprowadzić modyfikację oprogramowania celem wywalenia NOX'a :)
Sobota dziś - coś zdziałał fachowiec z tym EGRem?


rafalllmk5 pisze:
zygus2 pisze:Da się wyłączyć tak żeby wywalić oba katalizatory.
pewnie ze się da, jedziesz do jakiegoś tuningowca od chip tuningu i on po odpowiedmiej zabawie z kompem oszuka go i będzie można wywalić katy
Masz może jakieś doświadczenia z tym ? Chodzi mi o to czy nic się wtedy nie stanie np.ze spalaniem, silnikiem...wiesz...
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  30 mar 2014, 14:30
 lubelskie
#125980
vwgolfsportline pisze:Jeżeli chodzi o EGR to wina leżała po stronie oprogramowania. Wczoraj byłem u tunera wgrał mi stary soft i błąd zniknął :) W poniedziałek jadę wgrać poprawione oprogramowanie, mam nadzieję, że pozbędę się już CHECK'a na dłuższy czas :D
Możesz napisać jak wygląda to wgrywanie oprogramowania, ile to trwa, jaka jest inwazyjność (złącze OBD rozumiem) ?



Uważaj tylko, żeby Ci tego EGRa programowo nie wyłączył, bo z tego co czytałem to EGR w FSI jest bardzo potrzebny - obniża temp spalin (chwilowo przy trybie FSI spaliny mają do 1 800st. C - tysiąc osiemset stopni !). Żeby tłoki nie spłynęły do miski...
By Kuba_84 -  30 mar 2014, 14:47
 wielkopolskie
#125991
Dokładnie tak jak Łukasz pisze EGR w FSI jest mega ważny i na kilku forach natknąłem się na info żeby go czasem nie zaślepiać czy usuwać bo skutki są fatalne więc uważaj jak będzie czy faktycznie po prostu nie wyłączy EGR-a programowo :)
#126002
Jakiś czas temu też czytałem na temat EGR w silnikach FSI i zaznaczyłem tunerowi, że wyłączenie EGR nie wchodzi w grę właśnie przez wysoką temperaturę spalin i obniżenie żywotności silnika. Co do wgrywania softu upraszczając fachowiec podłącza komputer, używa jakiegoś programu i kopiuje soft na dysk twardy (czas ok. 10 min ), przeprowadza modyfikację i wgrywa soft (ok 10 min). Niestety nie wiem ile zajmuje mu taka modyfikacja oprogramowania. Jutro poinformuje Was na czym polegał błąd w modyfikacji :)
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  30 mar 2014, 19:50
 lubelskie
#126020
vwgolfsportline pisze:Jakiś czas temu też czytałem na temat EGR w silnikach FSI i zaznaczyłem tunerowi, że wyłączenie EGR nie wchodzi w grę właśnie przez wysoką temperaturę spalin i obniżenie żywotności silnika. Co do wgrywania softu upraszczając fachowiec podłącza komputer, używa jakiegoś programu i kopiuje soft na dysk twardy (czas ok. 10 min ), przeprowadza modyfikację i wgrywa soft (ok 10 min). Niestety nie wiem ile zajmuje mu taka modyfikacja oprogramowania. Jutro poinformuje Was na czym polegał błąd w modyfikacji :)
W takim razie czekamy do jutra na jakieś informacje. Nie wiesz czy Twój tuner rozpracowywał już jakieś inne 1.6 FSI (jeśli tak to jak się to sprawuje po latach) ?

Najbardziej poszukuje informacji czy ktoś już wywalał katalizatory i jak się auto spisuje ;D :cool:
#126325
Lukasz89 pisze:
vwgolfsportline pisze:Jakiś czas temu też czytałem na temat EGR w silnikach FSI i zaznaczyłem tunerowi, że wyłączenie EGR nie wchodzi w grę właśnie przez wysoką temperaturę spalin i obniżenie żywotności silnika. Co do wgrywania softu upraszczając fachowiec podłącza komputer, używa jakiegoś programu i kopiuje soft na dysk twardy (czas ok. 10 min ), przeprowadza modyfikację i wgrywa soft (ok 10 min). Niestety nie wiem ile zajmuje mu taka modyfikacja oprogramowania. Jutro poinformuje Was na czym polegał błąd w modyfikacji :)
W takim razie czekamy do jutra na jakieś informacje. Nie wiesz czy Twój tuner rozpracowywał już jakieś inne 1.6 FSI (jeśli tak to jak się to sprawuje po latach) ?

Najbardziej poszukuje informacji czy ktoś już wywalał katalizatory i jak się auto spisuje ;D :cool:
Kurde mol! Okazało się, że to jednak nie wina oprogramowania... Przejeździłem weekend na oryginalnym sofcie, przyjeżdżam do tunera i okazuje się, że błąd EGR też się pojawia razem z błędem czujnika ciśnienie wzmacniacza siły hamowania ( o czym wcześniej nie wspomniałem ). Podejrzewam, że problem tkwi w przewodach, ponieważ od kilku dni jakieś zwierzątko odwiedza komorę silnika mojego Golfa. Jutro jadę do mojego elektromechanika żeby się tym zajął .
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  01 kwie 2014, 21:11
 lubelskie
#126335
vwgolfsportline pisze:
Lukasz89 pisze:
vwgolfsportline pisze:Jakiś czas temu też czytałem na temat EGR w silnikach FSI i zaznaczyłem tunerowi, że wyłączenie EGR nie wchodzi w grę właśnie przez wysoką temperaturę spalin i obniżenie żywotności silnika. Co do wgrywania softu upraszczając fachowiec podłącza komputer, używa jakiegoś programu i kopiuje soft na dysk twardy (czas ok. 10 min ), przeprowadza modyfikację i wgrywa soft (ok 10 min). Niestety nie wiem ile zajmuje mu taka modyfikacja oprogramowania. Jutro poinformuje Was na czym polegał błąd w modyfikacji :)
W takim razie czekamy do jutra na jakieś informacje. Nie wiesz czy Twój tuner rozpracowywał już jakieś inne 1.6 FSI (jeśli tak to jak się to sprawuje po latach) ?

Najbardziej poszukuje informacji czy ktoś już wywalał katalizatory i jak się auto spisuje ;D :cool:
Kurde mol! Okazało się, że to jednak nie wina oprogramowania... Przejeździłem weekend na oryginalnym sofcie, przyjeżdżam do tunera i okazuje się, że błąd EGR też się pojawia razem z błędem czujnika ciśnienie wzmacniacza siły hamowania ( o czym wcześniej nie wspomniałem ). Podejrzewam, że problem tkwi w przewodach, ponieważ od kilku dni jakieś zwierzątko odwiedza komorę silnika mojego Golfa. Jutro jadę do mojego elektromechanika żeby się tym zajął .
Trzeba pełną osłona silnika montować+takie jakby szczotki/włoski przy półosiach + takie coś przed drugim katalizatorem by nic nie weszło do komory silnika - coraz częściej się to nasila - za duzo tych futerkowców, trzeba by ich trochę powybijać (kuny i innd) ale ekologia, prawa zwierząt... a gdzie prawa kierowcy ? :laugh:
#129238
Miesiąc już minął odkąd "wyłączyłem" NOX'a , od tego czasu zrobiłem jakieś 3 tysiące kilometrów i nie zauważyłem jakichkolwiek negatywnych objawów. CHECK nie świeci,a ja jestem jak najbardziej zadowolony z usługi :) A co do zaworu EGR to jednak zbieg okoliczności i w tym samym czasie, w którym zmodyfikowałem program EGR się zepsuł, wymieniłem i cisza spokój :D Także polecam zabieg "usunięcia" sondy NOX z kompa, zapłaciłem 350 zł nie 2 tysiące za nowy czy w podobnej cenie używka, na która nie mamy gwarancji i po niedługim czasie problem może wrócić...
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  27 kwie 2014, 10:41
 lubelskie
#129249
vwgolfsportline pisze:Miesiąc już minął odkąd "wyłączyłem" NOX'a , od tego czasu zrobiłem jakieś 3 tysiące kilometrów i nie zauważyłem jakichkolwiek negatywnych objawów. CHECK nie świeci,a ja jestem jak najbardziej zadowolony z usługi :) A co do zaworu EGR to jednak zbieg okoliczności i w tym samym czasie, w którym zmodyfikowałem program EGR się zepsuł, wymieniłem i cisza spokój :D Także polecam zabieg "usunięcia" sondy NOX z kompa, zapłaciłem 350 zł nie 2 tysiące za nowy czy w podobnej cenie używka, na która nie mamy gwarancji i po niedługim czasie problem może wrócić...
Mnie strasznie korci wyrzucenie katów... Tylko w necie wyczytałem (nie wiem czy prawda), że auta wyposażone w EPC mogą mieć problemy (katalizator to część składowa EPC i mogą być tryby awaryjne...)

Jakbyś mógł kiedys przy okazji zapytać swego tunera czy to prawda, jak wygląda wymazanie katów z programu itp. ciekawe rzeczy to miałbyś u mnie duże piwo (kiedyś jakbyś był w Zamościu) :burp: i byłbym Ci wdzięczny.
By andrz3j -  12 maja 2014, 20:37
 -------
#130964
vwgolfsportline...

Jak to jest z NOX a dokładniej z katalizatorem pojemnościowym po wyłączeniu sondy NOX. Czy taki katalizatore trzeb usunąć, wnętrzności wywalić? Zastanawiam się czy skoro nie będą wypalane tlenki azotu zmagazynowane w tym katalizatorze to czy on się nie zapcha.
#131023
andrz3j pisze:vwgolfsportline...

Jak to jest z NOX a dokładniej z katalizatorem pojemnościowym po wyłączeniu sondy NOX. Czy taki katalizatore trzeb usunąć, wnętrzności wywalić? Zastanawiam się czy skoro nie będą wypalane tlenki azotu zmagazynowane w tym katalizatorze to czy on się nie zapcha.
Osoba, która "wyłączyła" mi NOX'a stwierdziła, że po tym zabiegu tlenki azotu po prostu idą w powietrze... Ale czy tak jest rzeczywiście to nie mam pojęcia. Jak na razie przejechałem ok 3500 km, a teraz codziennie robię trasy 40 km w jedną stronę do pracy i nie zauważam jakichkolwiek objawów zapchania katalizatora pojemnościowego. Podejrzewam, że powinien wykazywać podobne objawy jak zapchany PDF, ale jak na razie mój Golfik śmiga bez zarzutu, ODPUKAĆ. :D