Bruce pisze:maluszek pisze:Koszty obetna, ceny nie.
Zgadzam sie z Maluszkiem.
Golf VI ma spore szanse modelu wadliwego... stukanie, pukanie, trzeszczenie, wieksza awaryjnosc etc...
Do palety silnikow upychaja wszedzie turbiny...
Vw wprowadza skladanie aut o 2 generacje wyzej, chce dogonic Toyote... Do tego beda bardziej odchudzac auta, czytalem wywiad z nowym prezesem Volkswagena.
Mniej materialow na wygluszenia, ciecia kosztow etc...
Wiec wedlug tego co przeczytalem szykuje sie bubel VI'tka
Ja czyta³em ze ciêcie kosztów ma siê odbyæ g³ównie przez zmniejszenie ilo¶ci wariantów danego modelu. Z tego co rozumiem, oznacza to mniej wiêcej tyle, ¿e zamiast mieæ 30 ró¿nych wariantów na ró¿ne kraje i kontynenty, bêdzie na przyk³ad 7. Raz, ¿e pro¶ciej to potem serwisowaæ, dwa: mam nadzieje skoñcz± siê co niektóre debilne ró¿nice w budowie i wyposa¿eniu. Mnie to nie przeszkadza. I w sumie mo¿e siê okazaæ, ¿e nie bêdzie takie z³e. Mniej wariantów, mniej mo¿liwych pomy³ek.
Przyrostów stuków i puków nie spodziewam siê du¿o wiêkszego ni¿ tych przy wprowadzaniu pi±tki. Na pewno bêd± b³êdy konstrukcyjne, ale rok, dwa i usun±. Nie mog± sobie pozwoliæ na brakoróbê. Zw³aszcza, ¿e pakuj± te same rozwi±zania do kilku modeli.
Te turbiny te¿ jako¶ mi nie przeszkadzaj±. Skoro mo¿na mieæ mniejszy silnik, mniejsze spalanie i tak± sam± dynamikê, to czemu nie? Technologia budowy silników idzie do przodu. £azi³em 3 lata temu po hali Fiata w Bielsku, widzia³em jak siê teraz robi ma³e silniczki diesla.
Chocia¿ uwa¿am, ¿e vw trochê przegina z moc± (lub raczej jej brakiem) w silnikach do Golfa/Jetty, szczególnie, ¿e ka¿da kolejna generacja jest coraz ciê¿sza. Moim zdaniem piatka jest za s³aba do swojej masy (mo¿e z wyj±tkiem GTI/GLI i GT). Do bezpiecznej i komfortowej jazdy (przynajmniej Jetta, chocia¿ Golf te¿) przydaloby sie przynajmniej 170-200KM. Szczytem marzeñ by³by jaki¶ fajny turbo diesel'owski odpowiednik benzynowego silnika 3.2 vr6. Niestety, przy obecnych trendach nale¿y siê raczej spodziewaæ 1.0 TDI z turbin± i sprê¿ark±...