Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By speedbass -  23 sty 2010, 19:12
 pomorskie
#20749
z wyglądu sirocco R wygląda lepiej niż VI R...
oczywiście o gustach się nie dyskutuje
ale ja obydwa wozy w tym samym kolorze widziałem we wrześniu we Franfurcie (zdjęcia gdzieś są) i sciera zrobiła lepsze wrażenie
gdyby nie.... napęd na cztery kapcie wolałbym na 2+2 scirocco, ale wobec tej aury wolę 4X4 golfa... pogadałem ostatnio z jednym z dyr salonu VW, ma mi dać znać kiedy będzie R i zaprosi na testy... ale kiedy to będzie :cry: gdyby był ładny rabacik to czemu nie :mrgreen: :lol: :wink:
By speedbass -  24 sty 2010, 15:49
 pomorskie
#20802
fajny link,
czyli wnioski z testów się zaczynają powtarzać :arrow:
bryka super a wada tylko jedna - wysoka cena
i jeśli na image komuś zależy to może audi s3
jestem ciekaw co nasi napiszą :roll:
jestem ciekawy testu: golf VI R vs audi s3,
a jeśli ktoś ma ładny rabacik w VW to może być miły zakup :mrgreen:

z racji mrozów i zimy zdjęcie w zimowym klimacie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By speedbass -  23 lut 2010, 10:49
 pomorskie
#22004
Jedi pisze:kto nie zdążył kupić, może już poczytać test Golfa R w necie

VW Golf R mit 270 PS im Test auf der Rennstrecke

Obrazek


1.17,0min. na hockenheim'ie, lepiej od nowej Imprezy STI :)
ale jak się wejdzie w dane elastyczność / przyśpieszenie to nie wygląda aż tak bajecznie

0-40 kmh 1,4 s
0-60 kmh 2,8 s
0-80 kmh 4,1 s
0-100 kmh 6,0 s
0-120 kmh 7,9 s
0-140 kmh 10,9 s
0-160 kmh 13,7 s
0-180 kmh 18,8 s
0-200 kmh 24,2 s
0-100 kmh
(Manufacturer) 5,7 s
Maksymalna 250 kmh

80-100 kilometrów na godzinę
(4./5./6./7. Gang) 2,1 s / 2,7 s / 3,8 s / -- s
80-120 kilometrów na godzinę
(4./5./6./7. Gang) 4,4 s / 5,7 s / 7,6 s / -- s
80-140 kilometrów na godzinę
(4./5./6./7. Gang) 6,9 s / 9,0 s / 11,8 s / -- s
80-160 kilometrów na godzinę
(4./5./6./7. Gang) -- s / 12,5 s / 16,3 s / -- s
80-180 kilometrów na godzinę
(4./5./6./7. Gang) 9,7 s / 16.5 s / 21,7 s / -- s


Masa własna (Producent) 1521 kilogram
Samochodów badania masa własna (z pełnym bakiem paliwa) 1532 kilogram
Moc jednostkowa 5,67 kg / KM

wnioski: cena spora jednak, nowy elitarny i kosztowny z jakimś takim wyposażeniem podchodzi jednak pod 160 tyś,
nawet na zachodzie stęczą że z ceną to przesadzili; może wielki rabat albo kiedyś używka, oby nie zajeżdżona o ile się ten model nie znudzi;
4X4 jednak pomaga i przeszkadza jak widać w danych... czyli plusy i minusy jak zawsze
co do lepszych danych zostaje chip :lol: :lol: :lol: czyli znane 310 KM

kiedyś miałem dane s3 więc musi być podobnie, muszę znaleźć to wkeję i będzie pogląd do czasu jak nie wymyślą testu porównawczego
By Jedi -  23 lut 2010, 13:00
 -------
#22007
Stare STI w tej samej gazecie na hockenheim'ie robiło czas 1.16,1min

Speedbass nie jest wcale tak źle, zresztą do 100 jest dla mnie mniej ważne, z DSG pewnie byłoby poniżej 6, do 180, 200 wg mnie jest nieźle.

dla porównania...

Focus RS

Megane RS

Impreza STI '08 1

Impreza STI '08 2

Impreza STI '05

S3 1

S3 2

TTS

MPS 1

MPS 2

GTI VI seria


osiągi porównywalne z S3, STI, a np. nowy Focus RS, lżejszy, mocniejszy, napęd na jedną oś, a generalnie osiągi też bardzo podobne
By Jedi -  23 lut 2010, 14:39
 -------
#22010
speedbass pisze:właśnie o to mi idzie, że porównywalne wyniki... cena + opcje już nie za bardzo :roll:
w sumie zależy, S3 jest troche droższe, Impreza STI jest już dużo droższa, ale Subaru troche przesadziło z ceną, bo kosztuje ponad 200tyś zł...

Tańszy jest natomiast Focus RS - 124 900zł, nowa Mazda 3 MPS - 116 900zł i o ile dobrze pamiętam to w standardzie ma bardzo dużo, a najkorzystniej cenowo wygląda Megane RS, bo zaczyna się od 99 900zł, trzeba by się jeszcze zagłębić w opcje, ale to i tak bardzo dobra oferta. Z drugiej strony wszystkie te auta mają napęd na przód, więc "muszą" być tańsze.
By speedbass -  23 lut 2010, 15:44
 pomorskie
#22011
masz rację, ja tylko uważam, że róznica golf R a s3 jest tak mała, że gdybym miał wybór to dziś chyba wziąłbym s3, a opcje mają podobne, chyba że golf R uważany jest za elitarny choć vw,

ciekawy jestem poownania, że gdyby wziąć a5 2.0 TFSI 211 KM 4X4 i chip wyjdzie niewielka różnica gdy doposażymy golfa VI R
Awatar użytkownika
By krz_p -  23 lut 2010, 18:33
 wielkopolskie
#22024
speedbass pisze:masz rację, ja tylko uważam, że róznica golf R a s3 jest tak mała, że gdybym miał wybór to dziś chyba wziąłbym s3, a opcje mają podobne, chyba że golf R uważany jest za elitarny choć vw,
w podstawie różnica to ok. 10k PLN, jednak golf ma lepsze wyposażenie i tańsze wyposażenie dodatkowe, przy bogatymwyposażeniu różnica sięga ponad 20k PLN
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11