Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By tommmy -  26 lut 2010, 19:46
 -------
#22099
dzisiaj jezdzilem nowa r-ka i powiem szczerze nie zrobila na mnie strasznego wrazenia... byl to model z DSG, na 18 i opcjonalnymi kublami motorsport :D
co do plusów:
- extra kubly w srodku!
- extra wyglad - nie bylo osoby ktora sie nie spojrzala :D

minusy:
- nie jest az taki szybki jak by moglo sie wydawac...
- duzo cichszy wydech w stosunku do gti 6
- malo zmian w srodku w stosunku do gti 6 - nowe zegary i listwy na desce

wrazenia: spodziewalem sie czegos znacznie szybszego i dajacego wiecej fanu z jazdy niz gti 6....
mam nawet wrazenie ze od 150 km/h w gore 4motion sprawial ze auto nie jechalo jak na 270 km.
ogolnie podsumowujac nie doplacal bym 30 000 zl do golfa r, GTI 6 daje identyczny fan z jazdy i ma
bardziej rasowy dzwiek :D oczywiscie gdybym mial dostac za darmo taki samochod to wybral bym R,
fajnie miec najmocniejszego golfa :evil:
moj wybor: FOCUS RS 8) :D
By speedbass -  26 lut 2010, 20:56
 pomorskie
#22100
kiedyś był taki test:
Obrazek
nie czepiam się danych i testujących, ale podejrzewam że golf R ma podobne dane jak audi s3
więc w takim wypadku dane są ciekawe i może dlatego wbrew pozorom nie wydaje się te autko super torpedą
autko swoje jednak waży :shock:
a na wydech narzekają w każdym teście, że to wada, pozostaje zmiana wydechu
a napęd 4X4 obciąża układ, więc zostaje chip jak się też wydech wymieni i...
wszystko się zgadza :wink:
dane jak dane, fabrycznie s3 ma 0,5 s mniej, R w testach dają jakieś 6 s, nie jest to mało, ale jednak 6 s 0-100 km/h w tym co oferuje rynek nie jest już wartością kosmiczną, nawet limuzynki niektóre mają bliżej 5 s 0-100 km/h; TT RS 4.6 i może o takich wynikach niektórzy marzą :mrgreen: chyba trzeba jeszcze poczekać na RS3 :lol:
poza tym golf może nie daje takiego wrażenia prędkości bo jest solidnie zrobiony i wyciszony i to też zapewne spowalnia subiektywnie zmysły...

przy okazji gdzie miałeś możliwość przemaglowania golfa R?
By Jedi -  26 lut 2010, 21:27
 -------
#22102
tommmy gdzie jeździłeś tą R-ka? ma już któryś salon w Polsce to auto do jazd testowych?
na wiosne w Częstochowie u Marszałka ma być Scirocco R do jazd.

Speedbass, wszystko zależy od testu, w dodatku te auta są na manualu, S3 na pewno na S-tronicu miałoby lepszy wynik do 100, podobnie Golf R na DSG.

ps. z tych aut 130i pewnie będzie dawało najwięcej radości z jazdy :wink:
By tommmy -  26 lut 2010, 21:57
 -------
#22104
jezdzielm autem testowym kulczyk tradex, mam znajomego pracujacego w aso wiec mialem okazje sie przejachac. Jest to samochod przeznaczony tylko do testow dziennikarskich wiec prywatna osoba nie moze sie przejechac :cry: Tego golfa pewnie niedlugo bedzie mozna zobaczyc w kazdej polskiej gazecie motoryzacyjnej, jak bedzie okazja to zrobie jakas fotke
By speedbass -  20 mar 2010, 9:36
 pomorskie
#22866
dlatego jak już wyżej było: tzn.
Obrazek

dane s3 i VI R są podobne o ile nie takie same jak można się po tych niemieckich danych okrojonych dowiedzieć
testowe jak widać podane w tamtym teście mocno rozmijają się z tymi fabrycznymi
nie 5,5 a 6, nie 5,8 a 6,2 itd

ale jestem ciekaw testu, gdzie będzie czarno na białym
By speedbass -  12 kwie 2010, 21:06
 pomorskie
#23864
jestem w szoku :shock: żartuję :wink: ale R nie wygrała u nich?
dane do przemyśleń, porównanie i punkty też...
miłej lektury

Obrazek

Obrazek

Obrazek

szkoda że zabrakło scirocco R, mazdę najwyżej wrzucę później

co ciekawe kolejność bez tzw. kosztów 1.s3 2.bmw1 3. vw golf R 4. seat i 5. mazda MPS wychodzi
czyżbt R to była słabsza s3? na punkty można łatwo wpływać...
dziwne
z: Auto Świat dzisiejszy numer
By Jedi -  15 kwie 2010, 22:21
 -------
#24043
w każdym teście różnie to wychodzi, akurat redaktorzy auto świata nie są dobrym punktem odniesienia

kolejny test - tym razem R-ka na tle innych 4-napędowców na śniegu

Wer ist der sportlichste Allradler?

Obrazek

wyniki testu:

Allradvergleichs-Test mit Winterreifen auf Schnee
Traktionsprüfung Beschleunigung 0 - 100 km/h
Porsche Panamera 4S - 8,1 s
Audi TT RS - 8,2 s
Opel Insignia OPC - 8,3 s
BMW X6 M - 8,9 s
Nissan GT-R - 9,2 s
VW Golf R - 9,5 s

Bremsprüfung Bremse 100 - 0 km/h
Nissan GT-R - 104,1 m
BMW X6 M - 104,8 m
Opel Insignia OPC - 106,0 m
Porsche Panamera 4S - 109,0 m
Audi TT RS - 109,9 m
VW Golf R - 123,0 m

Handlingkurs Rundenzeit
Opel Insignia OPC - 4.27,6 min
Audi TT RS - 4.28,4 min
Porsche Panamera 4S - 4.28,9 min
BMW X6 M - 4.30,1 min
Nissan GT-R - 4.36,5 min
VW Golf R - 4.41,5 min
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11