Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By Jedi -  27 gru 2009, 15:26
 -------
#19826
tak ale chodzi o to, żeby porównać podobne auta o podobnych mocach, ale napędzane różnym paliwem

ja jestem zdania, że prawie zawsze benzyna będzie górą, widać to w testach, a w rzeczywistości moje doświadczenia też świadczą o przewadze benzyny. Chyba, że bierzemy pod uwagę przypieszenia 80-120 na poszczególnych biegach to zazwyczaj w tym wypadku górą będzie diesel.

4WD wiadomo, że zawsze będzie miał na starcie przewagę nad FWD, RWD, ale patrząc na osiągi przy większych prędkościach już nie.
Awatar użytkownika
By nemesis -  27 gru 2009, 16:03
 -------
#19827
ogólnie reasumując z mojego doswiadczenia to najwazniejsza jest przyjemnosć z jazdy wrazenia !!! :0
By kimi -  27 gru 2009, 19:12
 -------
#19832
a zatem jaka jest odpowiedź na moje pytanie ?
tsi czy gtd ?
Nie chcę wirusa. A zatem ? Co z tymi wrażeniami w czym gtd będzie gorsze od tsi w tym względzie ?
A co jeśli chodzi o zawieszenia ? Tsi ma standard w gtd ?
Awatar użytkownika
By nemesis -  27 gru 2009, 19:26
 -------
#19833
gtd zawias ma taki sam co gti (min chodzi o wage silnika prawie to samo) hamulce masz te same praktycznie machanicznie to jest ot samo co gti wiec to dobrze :) jak nie chcesz wirusa to kup tsi tylko nie wiem czy juz doszli do tej usterki w tym silniku z epc ale to juz głębszy temat, bo tam było w 170ps cos nie halo. Jak duzo smigasz to kup ropociąga zawsze bedzie taniej. A jeżeli chodzi o wrażenia to pewnie w tsi bedą lepsze jeszcze jak dorwiesz na dsg to juz całkiem fajnie :) Ja juz powiedziałem na swoim przykładzie miałem gti na dsg i było super mam teraz gt na dsg tdi i jest tez super jeszcze jak zrobie 200ps i 410 Nm to juz całkiem bedzie fajnie.
By kimi -  27 gru 2009, 20:56
 -------
#19840
koniecznie ma być dsg z łopatkami, pytanie było podyktowanie właśnie kosztami gtd jest sporo droższy, myślę jeszcze o regulowanej twardości zawieszenia, przy dsg wpływa to podobno jeszcze na pracę skrzyni i układu kierowniczego
Awatar użytkownika
By nemesis -  27 gru 2009, 21:14
 -------
#19841
no powiem ci ze bardzo dorgi jak bys chciał kupic gtd w dsg to koszt minim 14tys euro bo w polsce zapomnij o takim wydaniu. Jak znajdziesz gtd w dsg poniżej 55.000 pln to nawet nie zawracaj sobie nim głowy bo był walony na bank. ja szukałem swojego tylko w niemczech , bo w sumie w polsce nie było i do tej pory nie ma :)
By Hulaj -  28 gru 2009, 11:27
 mazowieckie
#19865
nemesis pisze:panowie to ja nie wiem czy gadamy na tych samych falach dodam z włąsnego doswiadczenia maiłem azv mkv zrobionego na 198 ps i 420 NM i problemy miały benzynowce około 200ps nikt mi nie powie - auta o podbnej masie i parametrach mocowych to ropożłop ma wieksze szanse. Dodam ze trzy lata temu miałem astre bertone turbo z20let i dostawałem w dupe z wikeszościa ropociągów w przedziale 180-210 ps a dodam ze benzyniaki zawsze o te prae kilo są lżejsze :) Kiedys latałem na lotniska na 1.4 mili miałem corse opc 1,6 turbo waga 1200kg civc type r VII 200ps waga 1100kg i powiem że problemy były jak stawałem z ropociągami w podobnych przedziałach mocowych. Dlatego po tych doświadczenaich nabarałem dużego szacyunku dla dieslowców bo naprawde mają potencjał i potrafia zaskoczyć. Fakt jedyne czego długo disle nie będą miały to wrażeń jakie daja doładowane benzyny. No i jeszcze jedno jak juz sie wgłebiamy w temat zawsze jak stawałem na kresce to miałem największy problem z qutaro przeciwnikiem bo jednak trakcja przy tych momentach i mocahc jest bardzo istotna a fwd to jednak maja swoja boloczkę. Bo owszem patrząć na predkosciomierz to moze jest ok ale co z tego jak połowe drogi tracisz na mielenie mięsa na asfalcie w miejscu :(
tu tak ciekwostka z tsi gt praktycznie niezauważalna róznica http://www.zeperfs.com/en/duel1673-1352.htm
Opel, honda i portal domorosłych ścigantów, do tego fwd-quattro i masa 1100kg, masło maślane, z takimi argumentami się nie dyskutuje :lol: dodam że nawet na allegro nie ma takich chipów żeby nadrobić 3+ długości startując z miejsca i zostawić konkurenta "bez żadnych szans". A mniej więcej taka jest różnica między GTD a GTI w realu. No ale może dla niektórych prawie równo no już "nie ma żadnych szans" :? .

Żeby ułatwić wybór między TSI i GTD musisz wziąć pod uwagę pakiet stylistyczny i dodatki (chcesz lub nie) no i jakiś tam prestiż, o ile można tak powiedzieć w przypadku golfów(myślę że można), który idzie z posiadania GTD. Bądź co bądź to GTI w dizlu. Duże hamulce i wszystko o czym już pisano a za co będziesz musiał w przyszłości dopłacić jak będziesz chciał dłubać.O gustach się nie dyskutuje ale VI GTD wygląda bardzo ładnie i o ile auta mogą mieć duszę czy coś, to na pewno szybciej ma ją GTD niż TSI.

No ale jak chcesz GTD a nie zależy Ci na oszczędnościach w paliwie, nie jesteś handlowcem i nie tłuczesz gigantycznych przebiegów to po co się zastanawiać nad wyborem pomiędzy TSI vs GTD? Bierz GTI i masz z głowy, zwłaszcza że wychodzi taniej niż GTD i dużo lepiej niż TSI, tak po środku. Dziwny i trudny wybór sobie postawiłeś. Dodatkowo rozrzut cenowy między GTD a TSI jest tak duży, że poważnie rozważyłbym moją propozycję dot. GTI.

Współczuję Ci kolego...
Awatar użytkownika
By nemesis -  28 gru 2009, 14:22
 -------
#19868
ok ja nie dyskutuje bo widze ,że nie ma sensu .
Moja odpowiedz autor postu zna i innych też więc życze powodzenia i udanego zakupu pozdr
Awatar użytkownika
By nemesis -  30 sty 2010, 10:32
 -------
#21161
no to nic dziwnego seria gtd i seria gti to wiadomo , ale porównać trzeba o porównuwalnych mocahc chodzi ogólnie ropożłop vs benzyna i wtedy byście zobaczyli :) dobra koniec dyskusji bo i tak Was nie przekonam jak sie na własne oczy nie przekaonacie a poza tym to nie jest sedno tematu:) Ja bym kupił gtd - jezeli chodzi o pytanie autora.
By Jedi -  30 sty 2010, 11:39
 -------
#21166
nemesis pisze:no to nic dziwnego seria gtd i seria gti to wiadomo , ale porównać trzeba o porównuwalnych mocahc chodzi ogólnie ropożłop vs benzyna i wtedy byście zobaczyli :) dobra koniec dyskusji bo i tak Was nie przekonam jak sie na własne oczy nie przekaonacie a poza tym to nie jest sedno tematu:) Ja bym kupił gtd - jezeli chodzi o pytanie autora.

porównywalne moce, poczytaj - http://www.mtm-online.de/media/presse/p ... tm-gtd.pdf

http://www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvi2 ... 2009-1.htm
http://www.sportauto-online.de/einzelte ... 65895.html
http://www.einszweidrei.de/vw/vwgolfvi2 ... 2009-2.htm
Awatar użytkownika
By nemesis -  30 sty 2010, 18:52
 -------
#21178
no napisałem już ,że dalsze dewagacje nie mają sensu bo i tak każdy stoi za swoim :) ja miałem to i to wieć wiem co mówie , a jak ktoś sie sugeruje suchymi cyframi to powodzenia - nie wiem jak dla was ale dla mnie najważniejsze i najcenniesze lekcje daje życie i to co widze i co przeżyłem a nie jakieś tam ulotki intenrtowe i przechwałki tunerów:) życie jest najwiarygodniejszym sprawdzianem i tylko temu można wierzyć...... ehhhh już przestańcie się przepychać bo od wieków wieków wiadomo ile użytkowników tyle opini heh
Awatar użytkownika
By liroyek -  25 mar 2010, 9:25
 -------
#23071
oba fajne :) ja osobiscie nie lubie disli i tyle :)
co prawda nie te same co autor chce ale moze si eprzyda :)

jezdzilem scirocco 1,4 tsi 160 km i paskiem cc disel 170 KM :)

wrazenie, scirocco ma kopa od 1500 obr do 5000 diselek niesty od 2000 do powiedzmy 3000 mozna sie pokusis ze do 4 tys ale bez przesady :)
zaleta disla to napewno spalanie :) ale przy wolnehj jezdzie, jak sie wciscnie to swoje spali ;) niestety jesli chodzi o dzwiek silnika to diselek odpada :P tak wiec, jesli duzo jezdzisz obciazony to diselek, mniej odczujesz to ze masz pelne autko ;) jesli sam to TSI :D ae to moj opinia ;) najlpiej jedz do VW i przejedz sie oboma :) moze byc ciezko zeby dorwac gtd i gti ale mozesz potestowac silniki w rozncyh autkach ja tak zrobilem :) i wybralem TSI nie mowie juz o tym ze 15 tys tanszy ;)
Awatar użytkownika
By krz_p -  20 sie 2010, 9:06
 wielkopolskie
#28996
takie mam pytanie jak jeździ 6 GTD po programie w stosunku do 5 GTI też po programie?
duża różnica na niekorzyść będzie po przesiadce? bo nie wiem czy mnie za jakiś czas taka przesiadka nie czeka
By Jedi -  20 sie 2010, 11:47
 -------
#29002
krz_p pisze:takie mam pytanie jak jeździ 6 GTD po programie w stosunku do 5 GTI też po programie?
duża różnica na niekorzyść będzie po przesiadce? bo nie wiem czy mnie za jakiś czas taka przesiadka nie czeka
myśle, że troszke większa niż pomiędzy V GTI seria i V GTI po programie. O ile w serii GTD jeździ tak sobie, to po programie na pewno będzie już całkiem przyzwoicie i dość blisko serii V GTI.

tutaj są osiągi GTD po programie - http://www.mtm-online.de/media/presse/p ... tm-gtd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

0-160 GTD po programie osiągają po ok 19s, to mniej więcej tyle ile GTI po programie rozpędzi się od 0 do 180
0-180 chipowane GTD robią w ok 26s, chipowane GTI z kolei w tym czasie rozpędzi się od 0 do 200


sam przed zakupem GTI myślałem troche czy nie rozsądniej byłoby kupić GTD, z drugiej strony kwota na jaką VW wycenił GTD jest troche nierozsądna, ten samochód powinien być ok 10tyś tańszy.