Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By kimi -  08 gru 2009, 19:15
 -------
#19151
Do 100 km/h prawie tyle samo czy dopłata do gtd to tylko dopłata za wygląd ? Jaka jest wasza opinia ? Co wybrać ?
Awatar użytkownika
By krz_p -  09 gru 2009, 8:47
 wielkopolskie
#19171
nie patrz na przyspieszenie do 100 km/h, to żaden wyznacznik
popatrz o ile wyższy jest w GTD moment obrotowy
różnica jest w wyposażeniu, zawieszeniu, hamulcach
By kimi -  09 gru 2009, 19:04
 -------
#19203
no właśnie jakie są dokładnie różnice, oprócz oczywiście wyglądu zewnętrznego ?
jakie są różnice w przyspieszeniach w czasie jazdy ?
czy jest gdzieś porównanie może tych dwóch samochodów ?
By speedbass -  09 gru 2009, 22:11
 pomorskie
#19214
GTD jest tak dobre i ma tak wiele Nm że raczej znajdziesz niejedno porównanie... ale głównie z GTI w prasie motoryzacyjnej; ale niestety GTD jest też droższy nawet od GTI; jak znajdę czas może zeskanuję
By kimi -  09 gru 2009, 22:32
 -------
#19216
Właśnie z gti było sporo porównań i w zasadzie tylko z gti i raczej w każdym gtd przegrywa, co do tsi to jest spora różnica w cenie i zastanawiam się co tak naprawdę oferuje gtd ponad tsi 160 highline
By KriSSo -  09 gru 2009, 23:02
 zachodniopomorskie
#19222
Ano oferuje akcenty stylistyczne i mechaniczne. Highline to uszlachetniona wersja komfortowa, a GTD jest wersją sportową. Oferuje inne fotele, inne nastawy tłumienia amortyzatorów, inny prześwit, inne stabilizatory, zdecydowanie lepsze hamulce -312 mm z GTI. GTD to prawie pełne GTI, tylko w dieslu. Czy pomiędzy GTI a Highline zauważasz różnicę? Podobna jest przy GTD. Chyba, że jedyne różnice jakie potrafisz dostrzec można zaokrąglić do wyniku przyspieszenia 0-100 km/h, no to nic na to nie poradzimy.
By Jedi -  09 gru 2009, 23:32
 -------
#19224
kimi pisze:no właśnie jakie są dokładnie różnice, oprócz oczywiście wyglądu zewnętrznego ?
jakie są różnice w przyspieszeniach w czasie jazdy ?
czy jest gdzieś porównanie może tych dwóch samochodów ?
wejdź sobie najlepiej na strone vw i porównaj specyfikacje obu wersji.

Bezpośredniego porównania GTD i TSI 160 chyba nie było, ale było za to troche testów zarówno GTD jak i TSI 160.
Nie wiem co masz na myśli z tymi przyspieszeniami w czasie jazdy, bo generalnie osiągi obu aut są dość zbliżone, różnią się natomiast charakterystyką, wiadomo benzyna turbo i diesel, więc można powiedzieć - kto co lubi, najlepiej przejechać się obiema wersjami.
GTD mimo całej otoczki usportowionego kompaktu i miana GTI z dieselem pod maską zapewnia stosunkowo mało wrażeń z jazdy.

http://motor.terra.es/pruebas-coches/ar ... -51636.htm

ps. KriSSo a TSI 160 czesem nie ma też tarcz 312mm?
Awatar użytkownika
By nemesis -  26 gru 2009, 22:54
 -------
#19809
powim tak mysle ze jako nieliczny moge stwierdzic na własnym doswiadczeniu mkv gti w dsg to jest to samo co gt w dsg róznica jest tylko we wrażeniach z jazdy poza tym nie ma żadnej poza oczywiscie kosztami na stacji benz już to pisałem w innym posćie jak zrobisz wirusa w gt na 200 ps i 410 Nm to gti nie ma żadnych szans mówimy o serii gti :)
By KriSSo -  26 gru 2009, 23:20
 zachodniopomorskie
#19811
Żadnych szans? Myślałem, że program w GT dopiero pozwoli zbliżyć się osiągami do serii GTI, a piszesz, że wtedy nie ma szans? Zaskoczony jestem, no ale Ty nimi jeździłeś, ja nie, więc przyjmuję do wiadomości.
By Jedi -  26 gru 2009, 23:37
 -------
#19812
KriSSo no i masz racje, GT po chipie zbliży się osiągami do serii GTI i będzie jeździł podobnie, a może w dalszym ciągu troszke gorzej, na pewno GTI nie będzie bez szans, chyba, że na biegach...
Awatar użytkownika
By nemesis -  27 gru 2009, 9:53
 -------
#19815
no moge stwierdzic ze tak do 200k/h wiadomo disel ma mniejsze v max to bedzie niebo a zmiema scigałem sie moim gti z leonem fr włąsnie po wirusie i dostałem w dupe na 1/4 mili i to za kazdym razem tak mniejwiecej o dwie długosci auta. a w leonie ma 208ps i 399 Nm . Ja miałem w gti 201 ps i 279 Nm byliśmy razem na hamowni.
By Jedi -  27 gru 2009, 10:46
 -------
#19818
nemesis pisze:no moge stwierdzic ze tak do 200k/h wiadomo disel ma mniejsze v max to bedzie niebo a zmiema scigałem sie moim gti z leonem fr włąsnie po wirusie i dostałem w dupe na 1/4 mili i to za kazdym razem tak mniejwiecej o dwie długosci auta. a w leonie ma 208ps i 399 Nm . Ja miałem w gti 201 ps i 279 Nm byliśmy razem na hamowni.
to dla mnie troche dziwne, widziałem testy chipowanych 170KM wersji i wcale nie jeździły lepiej od GTI. Poza tym patrząc nawet na seryjne wersje to obecne 1.4 TSI 160KM nawet ma minimalnie lepszą dynamike od GTD.

w ogóle miałeś bardzo słabą serie, bo te silniki zazwyczaj miały bliżej 210KM i ponad 300Nm
By Hulaj -  27 gru 2009, 11:22
 mazowieckie
#19820
nemesis pisze:powim tak mysle ze jako nieliczny moge stwierdzic na własnym doswiadczeniu mkv gti w dsg to jest to samo co gt w dsg róznica jest tylko we wrażeniach z jazdy poza tym nie ma żadnej poza oczywiscie kosztami na stacji benz już to pisałem w innym posćie jak zrobisz wirusa w gt na 200 ps i 410 Nm to gti nie ma żadnych szans mówimy o serii gti :)
Zaczipowany GT w najlepszym przypadku postara się dotrzymać kroku GTI w serii, tak od peaku do peaku, niestety. A pisanie ,że nie ma żadnych szans to robienie jaj z samego siebie ;)

Dizel w porównaniu do silników tfsi czy TSI ma tylko jedną przewagę, w kosztach ropy,pod warunkiem że się jeździ dostatecznie dużo.

W wyborze między tymi dwoma autami, które nas tu interesują (tsi160 vs GTD), sugerowałbym się tylko rachunkiem ekonomicznym.
Awatar użytkownika
By nemesis -  27 gru 2009, 13:40
 -------
#19823
panowie to ja nie wiem czy gadamy na tych samych falach dodam z włąsnego doswiadczenia maiłem azv mkv zrobionego na 198 ps i 420 NM i problemy miały benzynowce około 200ps nikt mi nie powie - auta o podbnej masie i parametrach mocowych to ropożłop ma wieksze szanse. Dodam ze trzy lata temu miałem astre bertone turbo z20let i dostawałem w dupe z wikeszościa ropociągów w przedziale 180-210 ps a dodam ze benzyniaki zawsze o te prae kilo są lżejsze :) Kiedys latałem na lotniska na 1.4 mili miałem corse opc 1,6 turbo waga 1200kg civc type r VII 200ps waga 1100kg i powiem że problemy były jak stawałem z ropociągami w podobnych przedziałach mocowych. Dlatego po tych doświadczenaich nabarałem dużego szacyunku dla dieslowców bo naprawde mają potencjał i potrafia zaskoczyć. Fakt jedyne czego długo disle nie będą miały to wrażeń jakie daja doładowane benzyny. No i jeszcze jedno jak juz sie wgłebiamy w temat zawsze jak stawałem na kresce to miałem największy problem z qutaro przeciwnikiem bo jednak trakcja przy tych momentach i mocahc jest bardzo istotna a fwd to jednak maja swoja boloczkę. Bo owszem patrząć na predkosciomierz to moze jest ok ale co z tego jak połowe drogi tracisz na mielenie mięsa na asfalcie w miejscu :(
tu tak ciekwostka z tsi gt praktycznie niezauważalna róznica http://www.zeperfs.com/en/duel1673-1352.htm
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 16:55 przez nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By krz_p -  27 gru 2009, 15:16
 wielkopolskie
#19825
jak można porównywać GT w dieslu po programie z GTI serią
porównajcie obydwa po programie, wtedy diesel nie ma najmniejszych szans z GTI