Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By dDARNOKk -  06 paź 2019, 1:29
 spoza Polski
#277431
Witam
Mój ostatni projekt Audi a3 8P 2.0 TFSI został sprzedany po tym jak zdałem sobie sprawę, że jednak nie na darmo profesjonalne warsztaty tuningowe nazywają się profesjonalne ;-) hehe no i pojawił się mały problem, mam nadzieje, że jesteście rozmowni i doradzicie koledze trochę.
Mianowicie problem polega na wyborze Golfa 6ki pomiędzy 6 GTD 4motion a 6ką R.
Jedyne czego jestem pewny to silnika 2.0 turbo no i oczywiście napędu 4 motion... w moim ostatnim audi był wielki błąd czyli napęd na przód, wiem, że wielu to może rozdrażnić z góry przepraszam ale moim zdaniem w aucie powyżej 250 hp quattro 4 motion powinno być.
I tutaj dochodzimy do sedna mojego problemu ponieważ zastanawiam się nad 6ką GTD ale jak pewnie wszyscy się orientujecie Unia Europejska oszalała ostatnio na punkcie emisji spalin... mam na oku ładną grafitową 6ke 2.0 TDI 140koni 4 motion, skrzynia 6o biegowa manualna. Pytanie czy podkręcał już ktoś jakoś konkretniej tutaj silnik TDI? Jak wygląda sprawa emisji spalin i przeglądu. Większa dawka ropy powoduje przysłowiowy dym za samochodem a nie chce wtapiać znowu kilkunastu tysięcy euro. Z drugiej strony nie chce też kupować znowu 2.0 TFSI bo średnio jeździ mi się tym na codzień plus koszta to około 19 tyś euro u mnie za Rke.
Przeczytałem już masę materiału i wiem, że bez problemu da się zrobić z 2.0 TDI na skrzyni 6ce około 250hp ale nigdzie nie ma informacji o emisji spalin i przeglądach... oczywiście nie chce wycinać filtra DPF ani kata. Orientujecie się może w takich projektach? To będzie mój pierwszy diesel ;-)
Dużo się ostatnio mówi o wymuszanej śmierci silników diesla... zastanawia mnie czy nie wejdą jakieś nowe chore zaostrzone normy oraz opłaty. Pracuję dla BMW i widzę jak spada produkcja diesla
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 paź 2019, 12:35
 pomorskie
#277437
dDARNOKk pisze:
06 paź 2019, 1:29
Większa dawka ropy powoduje przysłowiowy dym za samochodem
Skąd taka opinia? Ja w swoim 2.0 TDI mam 210 koni i żadnego dymu nawet przy maksymalnym obciążeniu, jeśli masz DPF sprawny to dymu nie będzie
wiem, że bez problemu da się zrobić z 2.0 TDI na skrzyni 6ce około 250hp
Mówisz o silniku czy skrzyni? Bo jeśli o silniku to na seryjnych gratach tylko programem i to z DPF raczej kiepsko to widzę, EGT nie podoła

Poza tym nie bardzo rozumiem o co pytasz w tym poście, temat o chiptuningu jest, w PL normy emisji spalin w TDI to fikcja, każdy przejdzie bo normy są zawyżone, jeśli mieszkasz za granicą to jak mamy ci pomóc? Tam pytaj o szczegóły
By dDARNOKk -  06 paź 2019, 15:06
 spoza Polski
#277451
Sorry pisałem posta o 2ej w nocy może troszkę zakręciłem ;-) Zastanawiam się czy po podniesieu dość drastycznym mocy w takim 2.0 TDI nie będzie prolemów z przejściem przeglądu. W dieslach sprawdzają zadymienie podobno, ostatnimi czasy jest wielki szum w sprawie diesli i ich szkodliwości. Nie ma problemów z emisją spalin przy tuningu diesla... nie mówię o chipie tylko ale bardziej o większej turbinie, IC, wtryskach, remapie.
By dDARNOKk -  09 paź 2019, 0:42
 spoza Polski
#277558
Mettenoos a mierzyłeś może jaki masz czas do 100ki przy takim setupie??? Jechałem w ten weekend golfem 5ką z 200 konnym dieslem i ciągnie bardzo bardzo ładnie... interesuje mnie czy 2.0 TDI 4 motion da rade dotrzymać kroku modelowi R... co sądzisz???
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 paź 2019, 9:48
 pomorskie
#277569
Nie mierzyłem, ale jedzie nieźle, myślę że może to być coś około 7 sekund, Tiguan jest cięższy od Golfa i nie ma opływowych kształtów, w Golfie to na pewno jechałoby lepiej