Strona 3 z 3

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 20 gru 2011, 10:33
autor: liroyek
z tym nowymm brawo to nie przesadzja, jechalem na jazde testowa auto mialo 2 tys km i juz z tylu polka trzeszczala, scirocco ma 55 tys km i nic cisza :)

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 20 gru 2011, 12:00
autor: fredric
O testowych furach to się nie ma co wypowiadać bo jechałem swojego czasu berlingo z przebiegiem 4tyś i tam nie tylko trzeszczało ale i szarpało i połowa elektryki nie działała. Takie auta są dla wszystkich użytkowników aso i każdy ujeżdża je jak typowy PH(przedstawiciel handlowy) swojego bolida.

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 21 gru 2011, 10:50
autor: korzen88
liroyek pisze:ok
ale caly czas porownujesz uzywke z nowym :)

to tak samo jakbys teraz pisal co brac 1,6 tdi czy uzywke 1,9 :P

gdybym teraz mial kupowac jeszcze to bralbym jakiegos amerykanca np 300c lub chargera tam to masz dopiero silniczki

5,7 litra przy spokojnej jezdzie ludzie pisza ze pali 12 l/100
Porównuje używkę z nowym bo ceny były podobne a to brałem głównie pod uwagę przy zakupie :D

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 21 gru 2011, 10:56
autor: korzen88
kiler_NN pisze:jest jeszcze druga sprawa - jak ten fiat będzie wyglądał np za 4 lata i jaką będzie miał utratę wartości w stosunku do VW ??
Utrata wartości będzie duuuużo większa od vw czy audi, te trzymają cene chyba najlepiej na rynku, nie mówiąc już o gti gdzie spadek jego ceny w przypadku dobrze zadbanego egzemplarza jest minimalny.

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 21 gru 2011, 11:51
autor: Mettenoos
spadek wartości spadkiem niby wszystko w porządku ale trzeba również spojrzeć na cenę zakupu takiego Fiata a potem na cenę zakupu Golfa w podobnej konfiguracji czy Audi, właśnie relatywnie do ceny zakupu takie Audi kupione za 120 tyś zł będzie miało relatywnie największy spadek, Kupisz Dacię za 30 tyś zł to po 3 latach stracisz 50% czyli 15 tyś, kupisz Audi wartości dajmy na to 150 tyś i po 3 latach stracisz jakieś 60 tyś :D

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 21 gru 2011, 12:10
autor: stefdeath
No dokładnie a teraz jak patrze na stronę fiata i widzę, że za Bravo rocznik 2010 1.4 turbo 120KM Dynamic trzeba dać uwaga: 47 590 zł ... nie mam pytań, Za rocznik 2011 52490zł to też chyba z 10-15 tys. mniej niż za golfa z porównywalnym silnikiem

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 21 gru 2011, 21:48
autor: korzen88
Chodziło mi bardziej o procentowy spadek wartości bo oczywistą sprawą jest że wiekszy spadek wartości (w pln) bedzię miał samochód wart 150tys niz inny warty 40tys. Kiedyś czytałem jakiś artykuł jak to się układa procentowo to przykładowo golf po 4 latach tracił około 40-50% wartości taki fiat niepamiętam ale pewnie jakieś 60%

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 11 lut 2012, 14:28
autor: liroyek
jesli chodzi o utrate wartosci to najlepsze bylo seicento :)
kupilem za 21500, wlozylem lpg za 2300
zrobilem 102 000 km
autko mialem przez 9 lat
sprzedalem za 6500 zl :)

co wy na to ?
sprzedalem takze jette ale tu juz tak fajnie nie bylo
kupilem za 63500 wlozylem lpg za 5300
zrobilem 65 000 km
pojezdzielm prawie 3 lata i sprzedalem za 43500

ale ja wychodze z zalozenia ze autko ma sie podobac, sprawiac frajde z jazdy i tyle :)

sprzeda sie za iles tam, tak czy siak trzeba bedzie znowu kupe dolozyc do nowego i tak w kolko :)

al nie ukrywam ze jak jette sprzedawalem to lezka w oku sie zakrecila ;)

ale scirocco raczej szybko nie sprzedam :P

Re: 1.4 TSI 122KM VS 160PS

: 25 sie 2012, 22:33
autor: mocomus
korzen88 pisze:Z tego co czytałem 1.4 160ps jest to dosyć skomplikowany silnik, wiadomo jak coś jest bardziej skomplikowane to jest bardziej awaryjne, powoli VW się wycofuje z tych silników. Co do wrażeń z jazdy to testowałem scirocco 1.4 160ps i pomimo sporej mocy i momentu szału nie robi. Porównywałem scirocco 160ps (nowego) i golfa gti 3latka (podobna cena) i staneło na GTI, różnica w przyspieszeniu straszna.
Nawet nie mieli zamiaru się wycofać. W MK 7 również będzie 1.4 TSI osłabiony do 140 km i z paskiem zamiast łańcucha.
Ja nie narzekam na dynamikę 1.4 TSI 160 KM. Auto jest bardzo dyskretne i nie pozorne co bardzo mi odpowiada. W pełnym trybie Sport dla DCC i DSG daje mnóstwo frajdy z jazdy.

GTI z oczywistych względów jest bardziej dynamiczne. Ma zupełnie inny silnik. Nowe jest też znacznie droższe i potrzebuje więcej ET do życia. Wszystko, to kwestia wyboru i indywidualnych preferencji. Czy wybrałbym MK V zamiast MK 6 - nie.