Volkswagen Golf MK5

Zdjęcia, filmy, prezentacje
By Jedi -  03 gru 2009, 10:55
 -------
#18986
Obrazek

Obrazek

"Giulietta została skonstruowana w oparciu o nową platformę C-Evo, którą znajdziemy też w przyszłych modelach Fiata, Chryslera i Dodge’a. Samochód mierzy 4350 mm długości, 1800 mm szerokości i 1460 mm wysokości, co oznacza, że jest nieznacznie dłuższy, szerszy i wyższy od „147”. Warto dodać, że nowe auto będzie oferowane jedynie w nadwoziu 5-drzwiowym.

Początkowo, w gamie silnikowej kompaktowej Alfy Romeo znajdziemy jedynie cztery jednostki, przy czym wszystkie będą wyposażone w turbodoładowanie. Oprócz benzynowych motorów 1.4 TB/120 KM i 1.4 TB Multiair/170 KM, włoska marka zaproponuje wysokoprężne silniki 1.6 JTDM/105 KM i 2.0 JTDM/170 KM.
Warto dodać, że jeszcze w 2010 roku, paleta wersji zostanie wzbogacona o odmianę Quadrifoglio Verde wyróżniającą się 1,7-litrowym, 4-cylindrowym motorem benzynowym rozwijającym 235 KM. Temu wariantowi Giulietty przyjdzie konkurować z Renault Megane RS i Volkswagenem Golfem GTI." - v10.pl


co myślicie o nowym modelu Alfa Romeo, następcy 147-ki? debiut już w marcu w Genevie.
By speedbass -  03 gru 2009, 12:27
 pomorskie
#18990
ładny, przerobiony z fiata bravo... ładnie wygląda ale alfy mnie nie pociągają... tzn nie przekonują, choć stylistyka to jedna z głównych ich zalet, technika wygląda na papierze też, ale w eksploatacji jeśli chodzi o jakość nie mają nadal dobrej opinii, poza fanami marki i nie chodzi o slogany

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a środek ma trochę z mazdy trochę z mitsubishi trochę z bravo
By AdamekS -  03 gru 2009, 23:58
 -------
#19030
DABLJU pisze:1,4 TB hehehe - to sie psuje na potęge we fjaciorach- no chyba ze jak nie nazywa sie T-jet to jest mniej awaryjne...
A możesz przybliżyć co tam się psuje? Swego czasu interesowałem się Bravo i opinie o T-jetach były bardzo pochlebne (poza spalaniem) :wink:
Awatar użytkownika
By Tyson -  05 gru 2009, 23:19
 mazowieckie
#19075
dlaczego wlasciciele alf w poludnie nie mowia sobie dzien dobry?
Bo rano juz widzieli sie w serwisie :D
Ładne to one sa, ale to chyba ostatni samochod jaki bym wybral, no chyba ze daliby mi go za darmo i miesiecznie dobrze placili za jezdzenie nim :)
By DABLJU -  07 gru 2009, 22:57
 -------
#19134
Jeżeli chodzi o T-Jety to oto co słyszałem od 2 uzytkowników fiata u mnie na wsi: praktycznie w kazdym jednym po przejechaniu juz paru tysiecy wystepują wycieki !! Nie jakis tam jeden wyciek. Wycieki z przewodów do turbo , od pompy wody i chyba bezpośrednio z zbiorniczka na płyn chłodzący. Po wymianie takowych - problem notorycznie wracał. Mozliwe ze to uroki wieku niemowlęcego - ale mimo wszytsko. Przez takie cuda potrafiła skakac tempreatura - a wiec można sie zdenerwowac. Dla mnie to nie do przyjęcia w nowym aucie. CO bedzie po przejechaniu kilkudziesięciu tysi ?? Wymiana turbo ?? uszczelki pod głowicą ?? To jest wysilona jednostka wiec wszytsko musi hulac idalnie. Ja sie trzęsę jak mi na zimnym troche głośniej chodzi :wink:
Awatar użytkownika
By tygrysek -  08 mar 2011, 19:47
 -------
#39630
1.4 MultiAir został w tym roku Car of The Year :) Ja bym Panowie nie dramatyzował z tą Alfą i jej jakością - tak samo na forum alfy można znaleźć ciekawe kwiatki jak i na forum Golfa .... Ja się skusiłem na wersję 170 KM Distinctive z Pakietem Sport 2, Pakietem Premium, Szklanym dachem, Skórzaną Tapicerką .... co z tego wyniknie - mam nadzieje że coś dobrego :) Jak odbiorę napiszę coś więcej :)

Generalnie od modelu 159 a jakością jest równo wśród marek europejskich. W rankigu niezawodności model 159 wyprzedził nawet Avensis :) Giulietta to auto na 100-lecie Alfy więc może nie będzie tak źle :)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 19:14 przez tygrysek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By tygrysek -  09 mar 2011, 0:26
 -------
#39660
Forest pisze:A ja powiem tak, z zewnątrz dosyć ok, ale wolę konserwatywną stylistykę VW. Natomiast bardziej nie podoba mi się... nazwa... żeńska nazwa auta dla faceta? Eeee :P
Moj drogi to przyzwyczajenie jakieś - ta nazwa z tego co czytałem to legenda rajdowa. A tak z ręką na sercu nazwa swetra jest męska :)
Nie wszczynając jakiejś krucjaty - odbiorę to pokuszę się o porównanie do Niemieckiej motoryzacji :) Zobaczymy co Włosi wymodzili :)
Awatar użytkownika
By tygrysek -  07 cze 2011, 19:51
 -------
#45610
Tak odebrałem - cóż wrażenia mieszane. Jeśli chodzi o stylistykę użyte materiały oraz spasowanie wnętrza - rewelacyjnie, odpocząć od klasycznej i już troszkę nudnej stylistyki Golfa - to chyba było mi potrzebna po kilku VW. Bardzo fajna ergonomia - prawdziwe szczotkowane aluminium w środku jest na prawdę ok :)

Silnik 1.4 MA w trybie dynamic daje ogromną frajdę z jazdy (subiektywnie lepiej niż 1,4 TSI 160KM - oczywiście Tryb Dynamic). Spalanie średnie - po 3000 km przebiegu mi się nie udało zejść poniżej 8,4L/100 km :)

Rewelacja to System DNA (Dynamic,Normal,All Weater) Normal jak to Normal - AW nie testowałem - Ale Dynamic robi banana na twarzy :)
W tym trybie Komputer pokładowy zaczyna na wyświetlaczu pokazywać stopień doładowania turbiny (lub na ekranie Navi jeśli jest)
Dodatkowo układ kierowniczy się usztywnia oraz włącza się elektroniczna szpera Q2 (którą to miałem za elektroniczny kaganiec) ale zmieniłem zdanie przy szybkich zakrętach :)
Silnik dostaje dodatkowe 20 Nm i reakcja na pedał gazu jest po prostu natychmiastowa. Generalnie można by używać tylko tego trybu ale spalanie będzie biło po kieszeni. Ale przyznam szczerze różnica między Normal a Dynamic jest ogromna, jak dwa różne samochody.

Kolejną sprawą in plus (nie wiem jak to możliwe że Microsoft napisał coś co działa) jest system Blue&Me .... Polecenia głosowe do przykładowo obsługi telefonu przez BT rozpoznawane są ze skutecznością 99%, integracją z róznymi telefonami do takiego stopnia że system odczytuje sms-y :) Coś czego nigdy w klasie compact nie spotkałem - tu jest i działa :)

Przejdę do minusów :)

Co trochę zawodzi to jednak mniej precyzyjna skrzynia biegów. Generalnie problem Alf odkąd zaczeli wsadzać skrzynie w kooperacji z GM (pewnie od Opla) Problem objawia się trochę mało kulturalną pracą i czasami niestety problem z wrzuceniem pierwszego biegu (bardzo rzadko). Sprawa jest dość głośna i przewidziana jest akcja serwisowa (cóż w VW też podobne akcje w 2.0 TDI bywały).

Po kilku latach z autami VAG trochę Włoskich "ficzerów" potrafi irytować, choć nie są to elementy utrudniające jazdę :

-Przy włączonych światłach Xenonowych spryskiwacz reflektora działa za każdym razem ze spryskiem szyby - w VW było jak pamiętam co 5 raz - ot denerwuje bo płyn szybko znika
-Komputer pokładowy - otóż w VW można było przejść przez menu komputera w górę i w dół - w Alfie jeden przycisk i jak się "przeleci" jakiś parametr (powiedzmy średnie spalanie" trzeba jechać dookoła - irytuje :)
-System Start&Stop nie do końca rozumie jazdę w korkach - (wyłączyłem :D)

Tak jak napisałem przejechałem 3000km i jeśli chodzi o awaryjność to

- Opisana skrzynia - Będzie akcja serwisowa
- Źle przymocowane uszczelki drzwi - naprawione gwarancją
- Coś stukało w klapie bagażnika (okazało się że ktoś zapomniał w fabryce dać tulejkę dystansującą śrubę mocującą plastik do klapy bagażnika - i wpadało w rezonans - naprawiono na gwarancji
- Akurat mi trafiła się jedna wada lakiernicza - nie groźna - serwis oczywiście na moje życzenie usunie wade.
- Auto przyjechało z jedną niedomalowaną felgą :D - Wymieniona na Gwarancji :)

Może się wydawać sporo - ale to tak naprawdę detale które nie powodują problemów. Generalnie bardzo fajne auto z zastrzeżeniem żeby zastanowić się mocno nad zakupem pakietu Sport 2 (obniżone o 10mm i utwardzone zawieszenie w połączeniu z felgami 18") niestety do komfortowych na naszych drogach nie należy.

Co jeszcze do plusów
- Auto przyjechało na oponach Pirelli P Zero Rosso :) Miło :)
- Rewlelacyjny przeszklony dach z WindShieldem - dość cicho i fajnie doświetla auto - dobrze komponuje się z czarnym wykończeniem auta.
- Gratis od fabryki we Włoszech (ktoś się pomylił i zamontował) Czujnik deszczu i zmierzchu :)
- Bardzo dobra (w porównaniu do serwisu VW w stolicy) obsługa serwisowa - szczerze bardzo miło frontem do klienta (na czas naprawy dostawałem AR 159 w extra wersji w VW dostawałem starego Golfa) do tego mi było dane spotkać mechanika dla którego każda naprawa to wyzwanie :) Człowiek pokroju że jak coś gdzieś brzęczy to rozbebeszy auto i zeby skonał to znajdzie :)

Generalnie jestem zadowolony, choć jak te wszystkie wymienione usterki ujawniły się w ciągu tygodnia to mocno nerwa mi puściła, mam nadzieje że to koniec niemiłych niespodzianek.
Przed zakupem wachałem się czy czekać na nowe BMW1 F20 - ale jak widzę zdjęcia z premiery to chyba nie warto było czekać - Straszny Shrek wyszedł z pod deski kreślarskiej nowego projektanta BMW :)
Choć cały czas nie mówię nie - może na żywo będzie lepiej. Strasznie ciągnie mnie do tylnego napędu :)

Pojeździmy zobaczymy - ślubu się z samochodem nie bierze :)

PS. Żeby nie było tak jednostronnie to gofer też swoje niuanse miał :)

W Goferze po wyjechaniu z salonu przez 55000 przebiegu :

-Krzywo spasowany tylni zderzak (około 2-3 mm róznicy w szczelinie między jedą a drugą lampą - ASO powiedziało że takie są normy
-Rezonans z okolicy pasów bezp od strony kierowcy oraz w prawych przednich drzwiach (nigdy tego nie usunięto)
-Trzeszczenie w podszybiu (sam sobie naprawiłem rozbierając deskę)
-2 razy uszkodzone czujniki parkowania
-Przepalona cewka głośnika - wymieniono głośnik
-brudzący się zamek maski - wymagający czyszczenia co 10000 km :)
-fabryczny alarm w drugim roku eksploatacji działał w/g algorytmu znanego tylko sobie - Wymieniono ze 4 elementy tegoż alarmu
i takie tam

Poza drobiazgami które myśle występują w każdym aucie z Gofera też byłem zadowolony :)