Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  01 kwie 2014, 23:08
 warmińsko-mazurskie
#126356
Witam Kolegów, ostatnio zaczął mi na zakrętach strzelać przegub koła lewego :( kończy się chyba jego żywot, rad nie rad trzeba wymienić za nie długo. I mam takie pytanko, co włożyć, jakiej firmy :?: Bo w sklepach to różnie mówią, jeden np. SKF, drugi RUVILLE a trzeci jeszcze inny :unsure: Co wybrać, co radzicie :?:
By Sylwestro -  02 kwie 2014, 10:57
 -------
#126383
Ja u siebie mam zalozony zamiennik firmy Spidan i daje rade. Mysle ze Skf tez bedzie dobrym wyborem. Wazne jest tez to oby zalozyc plastikowa oslone przegubu bo gumowe czesto gesto sie przecieraja lub pekaja.
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  02 kwie 2014, 11:06
 warmińsko-mazurskie
#126386
Sylwestro pisze:Wazne jest tez to oby zalozyc plastikowa oslone przegubu bo gumowe czesto gesto sie przecieraja lub pekaja.
No tak, z tymi gumowymi jest różnie, akurat wymieniałem jedną rok temu, na razie spoko, nic nie widać :) A powiem szczerze, to nie wiedziałem,że są osłony plastikowe :szok: No, to na pewno lepsze. Pewnie jakby sie kupowało przegub to jest gumowa osłona. Trzeba by może ją zmienić na plastik.
Awatar użytkownika
By piotrekp -  02 kwie 2014, 11:15
 małopolskie
#126389
Hm, ostatnio zmieniałem peknieta osłone (plastikową) na nową (gumową). Z tego co przeczytałem od pewnego czasu VW montuje seryjnie w swoich samochodach plastikowe osłony, które są mniej wytrzymałe na nasze warunki atmosferyczne (przy mrozie materiał twardnieje i pracując jest bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne).

Historia trzyma sie kupy (przynajmniej w teorii), ale jak z tym jest naprawde - trudno powiedzieć ;-)
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  02 kwie 2014, 11:20
 warmińsko-mazurskie
#126391
Ooo, to ciekawe. A kilka minut temu mechanior znajomego oddzwonił i mówił że Lobro idzie na pierwszy montaż i taki zakładać :unsure: Tyle że 240 zł kosztuje+50 robota.
Awatar użytkownika
By piotrekp -  02 kwie 2014, 11:39
 małopolskie
#126399
Gumowa. Mieli obie, różnica w cenie była ok. 5zł (gumowa była droższa). W zestawie ze smarem, nowymi obejmami i śrubą.
By Sylwestro -  02 kwie 2014, 20:27
 -------
#126479
piotrekp pisze:Hm, ostatnio zmieniałem peknieta osłone (plastikową) na nową (gumową). Z tego co przeczytałem od pewnego czasu VW montuje seryjnie w swoich samochodach plastikowe osłony, które są mniej wytrzymałe na nasze warunki atmosferyczne (przy mrozie materiał twardnieje i pracując jest bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne).

Historia trzyma sie kupy (przynajmniej w teorii), ale jak z tym jest naprawde - trudno powiedzieć ;-)
Oczywiscie że plastikowe też kiedys sie skończa jak wszystko :D ale w mojej ocenie plastikowa osłona przegubu dłuzej pojeździ niż gumowa.Plastik jest podatny na twardnienie na mrozie być moze ale tak samo guma jest podatna na pekniecie i przetarcia. :D
W autach ktore miałem dotyhczas w tym MK5 dłuzej wytrzymywały plastikowe osłony niż gumowe. W wynalazku o nazwie Fiat Ducato gumową wymieniłem po przebiegu 30 tys km. :D Ale jak to się mowi tyle opinii ile głow a kolega Zbynko zrobi jak bedzie uwazał :D
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  03 kwie 2014, 12:54
 warmińsko-mazurskie
#126563
Jak coś to dzięki Koledzy za podpowiedzi, :) za jakiś czas trzeba wymieniać :( Ale od tego się nie uchronimy, nic nie jest wieczne w naszych furkach i zawsze cos z czasem kończy się. :tooth: Tylko szkoda że te części teraz, nie są takie jak np. 10 temu :tooth:
Awatar użytkownika
By leszek158 -  03 kwie 2014, 13:23
 lubelskie
#126564
Mam odmienne zdanie, co do osłon plastikowych; oryginalnie założone były na przegubach osłony plastikowe (są one twardsze i mniej elastyczne od gumowych), zdarzało się że pomimo dobrego założenia i dobrej opaski potrafiły się delikatnie zsuwać i poprzez szparę wchodził brud i wilgoć. Dwa razy udało mi się w porę przypilnować, poprawić; jednak za trzecim razem w porę nie przyuważyłem, osłona się zsunęła, wszedł syf i przegub straciłem. Przy montażu nowego przegubu mechanik oddał zakupione osłony plastikowe, polecił dobre, grube, mięsiste gumowe (dobrał bodajże od Mazdy) i śmigają już 4 lata i nie ma najmniejszych poprawek oraz wyglądają jak nowe. Oczywiście jak to to z przegubami, co jakiś czas sprawdzam wszystkie cztery osłony, tak dla bezpieczeństwa swojego portfelu i przegubów.
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  04 kwie 2014, 9:31
 warmińsko-mazurskie
#126702
leszek158 pisze:Dwa razy udało mi się w porę przypilnować, poprawić; jednak za trzecim razem w porę nie przyuważyłem, osłona się zsunęła, wszedł syf i przegub straciłem. Przy montażu nowego przegubu mechanik oddał zakupione osłony plastikowe, polecił dobre, grube, mięsiste gumowe (dobrał bodajże od Mazdy) i śmigają już 4 lata i nie ma najmniejszych poprawek oraz wyglądają jak nowe.
Dobra podpowiedź LESZEK 158 może i tak by trzeba było zrobić, dzięki :) A nie wiesz jakie te od Mazdy, o jakie jakby co pytać :?:
Awatar użytkownika
By leszek158 -  04 kwie 2014, 18:07
 lubelskie
#126773
Jak znajdę kartoniki po nich to podam numery, mam zwyczaj trzymać jakiś czas opakowania po różnych detalach, które wymieniam. Aha, zapomniałem dodać (ale to wynika z profilu, ja mam Plusa).
Awatar użytkownika
By leszek158 -  04 kwie 2014, 19:28
 lubelskie
#126776
Kartoniki odnalazłem - napisane na nich: SPARE PARTS HART 400 945 Mazda 626 i 402 753 Seat Toledo, niech Twój mechanik rozezna sprawę i podpowie najlepsze rozwiązanie. Jak wcześniej opisałem jeżdżę na nich już cztery lata i jest miód.