Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By kapselo2 -  08 mar 2017, 17:27
 kujawsko-pomorskie
#248559
Padlo pytanie o biegi, jaki dokladnie ma to zwiazek?

Pękl mi przewód i uciekł cały plyn, mechanik naprawil, odpowietrzal lecz pedal miekki, powedzial, ze powinno sie ulozyc a jesli nie to mam przyjechać. Dzis po raz drugi odpowietrzyl, lecz nadal bez zmian, a do tego biegi ciezko wchodza.
By kapselo2 -  09 mar 2017, 11:43
 kujawsko-pomorskie
#248597
Biegi dzis wchodza prawidłowo, układ ponownie sprawdzony,brak powietrza. Komputerem odpowietrza sie pompe abs czy pompe hamulcowa?

Pedał trzeba wdusić duzo mocniej i niżej aby hamowal jak przed awarią.

Czy mogła uszkodzić sie pompa hamulcowa bądź abs przez jazdę bez płynu? Jak można zdiagnozować awarię jednej bądź drugiej pompy?
By kupszczelisty -  18 lip 2017, 21:08
 wielkopolskie
#254749
Dla potomnych napiszę taką ciekawostkę. Dzisiaj w jednych ze swoich aut zmieniłem tylne zaciski na nowe TRW i jest zdecydowana poprawa w hamowaniu auta oraz ręczny chodzi lżej. Hamulce hamowały, na badaniu technicznym dopytywałem i gość mówił że hamują równo, że nie ma uwag. Niby było wszystko ok, pedał twardy, klocki nie zapieczone (wyjąłem je ręką) ale skuteczność była słaba w porównaniu z innymi golfami które mam. Dodam jeszcze że pisałem pół roku temu że w innym aucie wymieniłem również zaciski z tyłu i pedał hamulca pracuje inaczej, skok pedału jest dłuższy. W przypadku który robiłem dzisiaj sytuacja się powtarza - zmieniła się charakterystyka pedału hamulca.

Zaciski TRW są po fabrycznej regeneracji, piszą 3 lata gwarancji lub 100 000 kilometrów. Są fabrycznie zalane płynem hamulcowym. Można je kupić w internecie bez kaucji. Można też kupić fabrycznie regenerowane przez Boscha, ale kaucja za zacisk wynosi 200zł.

Pozdrawiam
By Tomyyy -  24 lut 2019, 18:48
 podlaskie
#272038
Witajcie, mam pytania.
Miałem zapieczony tłoczek z tyłu, nagrzewał felgę i finalnie założyłem zacisk (używka z allegro, rozebrałem, przeczyściłem i złożyłem - praktycznie poza kurzem stan idealny) wraz z nowym przewodem giętkim. Z przewodu stalowego wyleciało kilkanaście kropel płynu zanim wkręciłem nowy przewód z zaciskiem. Problem jest taki, że 3x odpowietrzałem tył (oba koła, łącznie ok 400ml) i pedał dziwnie działa. W pierwszej fazie po delikatnym naciśnięciu pedału hamuje - potem wpada w dół bez zmiany siły hamowania i mniej więcej jak jest na równo z pedałem gazu zaczyna dalej brać już idealnie. W podłogę nie wpada.

Od czego to może być ?

Ręczny działa ok, koło się nie nagrzewa, mam stare tarcze z tyłu (być może nigdy jeszcze nie były zmieniane) i jakieś 50% klocków, na tarczy na której tłok się zapiekł jest nalot rdzy, może jeszcze się nie dotarły ? ew. stary płyn w układzie do przetoczenia - ostatnio z 2 lata temu był zmieniany ?
By Tomyyy -  24 lut 2019, 20:13
 podlaskie
#272052
ciaplo1 pisze:
24 lut 2019, 20:05
Tylny zacisk hamulcowy który masz na stole i go regenerujesz czy bądź co z nim robisz powinieneś zalać płynem hamulcowym, dopiero później montujesz go w samochodzie i odpowietrzasz.
ok dzięki, na przyszłość będę pamiętał. przetoczę jeszcze świeży płyn ate sl6 w cały układ i zobaczę czy będzie poprawa, bo płyn brązowy był, możne też przez wilgoć.

hamować hamuje, tylko że niżej niż wcześniej, ale tragedii nie ma.
By ciaplo1 -  25 lut 2019, 8:40
 małopolskie
#272076
Odkręc zacisk, naciśnij hamulec ze trzy razy żeby wyszedł tłoczek, ale żeby nie wyskoczył. Następnie popsuć odpowietrznik i wkręć tloczek z powrotem i zakręć odpowietrznik. Gdzieś w tłuczku masz pęcherzyk powietrza. Później załóż zacisk do samochodu i odpowietrz hamulec. Powinno pomoc :oczko:
By Tomyyy -  25 lut 2019, 14:05
 podlaskie
#272083
ciaplo1 pisze:
25 lut 2019, 8:40
Odkręc zacisk, naciśnij hamulec ze trzy razy żeby wyszedł tłoczek, ale żeby nie wyskoczył. Następnie popsuć odpowietrznik i wkręć tloczek z powrotem i zakręć odpowietrznik. Gdzieś w tłuczku masz pęcherzyk powietrza. Później załóż zacisk do samochodu i odpowietrz hamulec. Powinno pomoc :oczko:
ok dzięki, na pewno tak zrobię

edit: strał w 10tke, zdjęty zacisk i skierowany spodem tłoczku w góre i od razu poszło kilka bąbli. pedał już jest zdecydowanie wyżej - za jakiś czas jeszcze raz powtórzę operacje i będzie na 100% bez powietrza.
By arianm -  16 mar 2020, 18:19
 mazowieckie
#280470
Tomyyy pisze: > przetoczę jeszcze świeży płyn ate sl6 <
Mam pytanie
Czy do aut "naszej " klasy ( Golf v , plus ) podany płyn jest akceptowalny - ten z cytatu jest najlepszy.
i taki chciałem nabyć - nie było .
Sprzedawca polecał ten , że może być - brać ? potrzebny na dość dużą dolewkę ( przydarły się klocki)
ATE 03.9901-5802.2 PŁYN HAMULCOWY DOT 4 SL 1L :wall: