Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By bazylek -  11 lis 2015, 14:02
 mazowieckie
#199973
Nie będe zakładał nowego tematu ale może tu dostane odpowiedź.
Chłopaki o co chodzi, przy gwałtownym hamowaniu wciskając pedał hamulca, odczuwam takie stukanie w niego tak jakby tarcza była pokrzywiona czy coś w tym stylu, co to może byc?
Awatar użytkownika
By bazylek -  11 lis 2015, 14:37
 mazowieckie
#199977
A-R-T-U-R pisze:
bazylek pisze:Nie będe zakładał nowego tematu ale może tu dostane odpowiedź.
Chłopaki o co chodzi, przy gwałtownym hamowaniu wciskając pedał hamulca, odczuwam takie stukanie w niego tak jakby tarcza była pokrzywiona czy coś w tym stylu, co to może byc?
ABS??
nie sądzę ponieważ żadna kontrolka się nie pali :/
tarcze mam nowe , a to bicie odczuwane jest tylko przy mocnym hamowaniu czyli pewnie będzie chodziło o tylne tarcze, może się zwichrowały, teraz taka pogoda.. troche mnie to zaniepokoiło
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 lis 2015, 14:43
 pomorskie
#199979
bazylek pisze:Nie będe zakładał nowego tematu ale może tu dostane odpowiedź.
Chłopaki o co chodzi, przy gwałtownym hamowaniu wciskając pedał hamulca, odczuwam takie stukanie w niego tak jakby tarcza była pokrzywiona czy coś w tym stylu, co to może byc?
może też być opona
Awatar użytkownika
By bazylek -  11 lis 2015, 15:11
 mazowieckie
#199982
Mettenoos pisze:
bazylek pisze:Nie będe zakładał nowego tematu ale może tu dostane odpowiedź.
Chłopaki o co chodzi, przy gwałtownym hamowaniu wciskając pedał hamulca, odczuwam takie stukanie w niego tak jakby tarcza była pokrzywiona czy coś w tym stylu, co to może byc?
może też być opona
jest jakiś patent jak to najlepiej samemu zdiagnozowac?
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  23 lut 2017, 18:36
 wielkopolskie
#248026
Koledzy mam do Was pytanie. Jestem po wymianie klocków, tarcz i tłoczków tył. Odkąd miałem auto hamulec brał dosłownie ostro od samej góry (przyczyną były właśnie pozapiekane tłoczki). Teraz mam dość miękki pedał który bierze powiedzmy od połowy, wiadomo czym mocniej docisne bardziej hamuje. Mam przejechane po wymianie w/w elementów 30km. To ma tak być? Bo nie mam rozeznania jak wygląda to w golfach.
By kupszczelisty -  26 lut 2017, 18:08
 wielkopolskie
#248108
Miałem podobny problem. Przez kilka lat miałem problem z zaciskami z tyłu, czyściłem je regularnie i składałem. Diagnosta mówił że ręczny nie bierze równo, ale hamulce brały równo i hamowały ładnie. Ostatnio jednak znowu mi lekko chwycił zacisk aż śmierdział mi klocek hamulcowy. Zamówiłem nowe zaciski, po wymianie pedał brał bardzo nisko. Wymieniłem klocki z tyłu na nowe i pedał się podniósł do połowy. Jednak nie dało mi to spokoju i zmierzyłem przednie tarcze hamulcowe, okazało że zostało 0,4 mm do grubości minimalnej :eek: . Wydaje mi się że przyczyną były tłoczki w tylnych zaciskach które działały z dużym oporem, co powodowało że większość płynu hamulcowego szła na przednie zaciski. Teraz gdy tył chodzi lekko, to ciśnienie płynu rozchodzi się bardziej równomiernie na wszystkie zaciski. Tak więc gdy wymienię tarcze i klocki z przodu powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  26 lut 2017, 19:58
 wielkopolskie
#248118
@kupszczelisty

Dokładnie to samo powiedział mi wczoraj mechanik. Tylne tłoczki miałem tak zapieczone, że praktycznie klocki opierały się o tarczę (dlatego się zjechały), co powodowało że wystarczyła mniejsza ilość płynu i nacisku pedały do zareagowania. Teraz płyn wszędzie się wypełnia stąd ten efekt. Po trzech dniach wydaje mi się, że hamulec zaczyna brać już wyżej. Nie miałem przyjemności jechać innym golfem, więc nie mam rozeznania. Ale jechałem służbowym Caddy po wymianie tarcz i klocków tylko z jednej strony i hamulec brał podobnie.
By kupszczelisty -  27 lut 2017, 22:04
 wielkopolskie
#248163
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Dodatkowo odpowietrzyłem każdy zacisk dwa razy. Efekty są takie że auto hamuje ładnie ale pedał nie jest żyleta w pierwszej fazie naciskania pedału. W pozostałych golfach pedał hamulca jest bardziej czuły, lekko dotkniesz i od razu żyleta. Taki też hamulec miałem w tym aucie przed wymianą zacisków.
By kupszczelisty -  01 mar 2017, 12:06
 wielkopolskie
#248225
Też myślałem o zmianie siły hamowania. Poczekam z tym tematem kilka miesięcy aż się wszystko ułoży. Co ciekawe mam w domu jeszcze dwa golfy z przebiegami 230 000 i 115 000 kilometrów i w nich pedał jest żyleta po lekkim dotknięciu. Pomyślałem sobie że może nowe zaciski które zamontowałem były składane na dużej ilości smaru do tłoczków i może dlatego to wszystko chodzi lżej.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 mar 2017, 13:35
 pomorskie
#248230
kupszczelisty pisze: co powodowało że większość płynu hamulcowego szła na przednie zaciski.
to jest błędna teoria :no: miałem prawie zupełnie zapieczone tylne zaciski w golfie 4 a pedał chodził tak samo przed czy po naprawie, to że tył zapieczony lub np. to że korektor siły hamowania działa nie tak jak trzeba nie oznacza że na przednie zaciski idzie więcej płynu, pompa i tak da takie samo ciśnienie, przy systemach ABS i EBV jakie występują seryjnie w Mk5 auto nie ma prawa mocniej hamować na przód @morfeusz747 30 km to mało na ułożenie się nowych tarcz i klocków

ps. w Mk5 jest układ wzmocnienia siły hamowania zależny od prędkości z jaką naciska się pedał hamulca, powoli naciskasz auto powoli hamuje, naciskasz bardzo energicznie auto staje dęba