Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By gsm1234566 -  17 kwie 2014, 0:33
 warmińsko-mazurskie
#128310
Witam wszyskich forumowiczów. Od kilku dni walcze z hamulcami. Od początku- Przy wymianie kól na letnie zauwazyłem ze prawe tylne klocki są zupełnie zjechane i zapieczone. Kupiłem nowe wyczysciłem, posmarowałem powadnice i złożyłem do kupy. Niestety koło się ciągle grzało widac że klocki trzymały bo lewe było ok. Przejechałem jakies 300-400km z myslę że się dotrą ale nie. rozebrałem wszsytko jeszcze raz odczepiłem przewód posmarowałem cały mechanizm od ręcznego wcisnęłem tłoczek na maksa złożyłem do kupy i teraz pedał jest miekki i wpada praktycznie w podłogę. Z przewodu nie usło duzo płynu moze z kieliszek więc sprobowałem odpowietrzyć ale nicuszło troszke powietrza i nic to nie dało. Co dziwne przepompowałem jakąs szklanke a ze zbiorniczka nie ubyło płynu! ciągle było pełno! układ szczelny płynu nigdy nie ubywało. Oddałem do mechanika aby to wszystko sprawdził twierdzi ze wyczyscił tłoczek i odpowietrzał wszystkie koła przez układ przepuscił 2 butelki płynu. Odebrałem auto i okazuje się ze teraz grzeją się obydwa tylne koła gdzie wczesniej lewe było ok. Pedał po szybkim wcisnięciu jest twardy tak jak przed naprawami a jak naciskam powoli to schodzi niżej niż wczesniej ale nie w samą podłogę, przed podłogą sie zatrzymuje i koła staja w miejscu. Czy ktoś miał może podobny przypadek. Mechanik mówi że to pompa się rozszczelniła ale aż wierzyć mi się nie chce żeby od braku kieliszka płynu uległa uszkodzeniu. Zaznaczam że podczas próby odpowietrzania zbiorniczek był ciągle pełen. Przed naprawą hamulce bardzo dobre a teraz pedał wpada prawie w podłogę. Jak trzymam mocno to powoli schodzi ale nie w samą podłogę przy podłodz sie zatrzymuje. Sorki za tak długi opis ale chciałem zeby wszystko było jasne. Pozdrawiam
By trzeci5 -  18 kwie 2014, 9:40
 śląskie
#128452
jeśli pedał wpada w podłogę to świadczy to o powietrzu w układzie lub o uszkodzeniu pompy w co wątpię,może to też wskazywać na wilgoć w płynie ale w twoim przypadku to wykluczone bo masz niby cały płyn zmieniony,zacznij odpowietrzać układ od najdłuższego przewodu jeśli nie będziesz miał nikogo do pomocy przy pompowaniu pedałem to po prostu odkręć odpowietrznik i czekaj aż płyn zacznie lecieć samoczynnie tym sposobem możesz odpowietrzać dwa koła na raz np.tył,jak płyn zacznie wylatywać bez powietrza będzie płynnie wylatywał z odpowietrznika to zakręcasz odpowietrzniki i kilkakrotnie naciskasz pedał hamulca do oporu powinno być OK,wiadomo lepiej odpowietrzać po kolei każdy przewód przy pomocy drugiej osoby lub zaopatrzyć się w odpowiedni przyrząd do odpowietrzania,
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  07 lis 2015, 11:16
 dolnośląskie
#199403
3Worldfighter pisze:Witam
U mnie to samo, po wymianie klockow u mechanika. Jak powoli naciskam to pedal jest miekki i schodzi nisko, jak wroci na gore i nacisne szybko to jest twardy i lapie od razu. Jak udalo Ci sie rozwiazac ten problem?
Trzeba odpowietrzyć hamulce. Twój mechanik widocznie źle to wykonał albo tego nie wykonał
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lis 2015, 11:43
 pomorskie
#199405
3Worldfighter pisze:Witam
U mnie to samo, po wymianie klockow u mechanika. Jak powoli naciskam to pedal jest miekki i schodzi nisko, jak wroci na gore i nacisne szybko to jest twardy i lapie od razu. Jak udalo Ci sie rozwiazac ten problem?
zaraz po wymianie klocków gdy zostawiamy stare tarcze ma prawo się tak dziać przez krótki okres, ale dość szybko powinny się ułożyć,

przy wymianie klocków nigdy nic nie robię z płynem więc nigdy nie miałem potrzeby odpowietrzania, jedyne co to trzeba kontrolować płyn w zbiorniczku aby nie było go za dużo
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  07 lis 2015, 12:45
 dolnośląskie
#199409
Wlasnie aby tak sie nie dzialo bo tak sie dziac NIE MOZE powinno sie przeprowadzic pelne sprawdzenie plynu i odpowietrzenie hamulcy. Jak dojdzie do naglego hamowania i zaparkujesz komus w najlepszym wypadku w tyłku bo pedał wpadnie w podłogę to co powiesz że właśnie wymieniłem klocki i jeszcze system się nie dotarł?
chyba nie...
By 3Worldfighter -  07 lis 2015, 12:46
 podkarpackie
#199410
U mnie byl wymieniany jeszcze przewod hamulcowy bo byl uszkodzony z zewnatrz ale nie ciekl. Tak samo mi gosc powiedzial ze musza sie klocki ulozyc i ma byc dobrze. Uklad byl odpowietrzony z tego co mowil. Zastanawia mnie czy jak sie klocki uloza to czy pedal wroci do normy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lis 2015, 14:28
 pomorskie
#199412
A-R-T-U-R pisze:Wlasnie aby tak sie nie dzialo bo tak sie dziac NIE MOZE powinno sie przeprowadzic pelne sprawdzenie plynu i odpowietrzenie hamulcy.
a co ci da odpowietrzenie jeśli układ nie jest zapowietrzony? Przy wymianie klocków układ nie ma prawa się zapowietrzyć chyba że przy okazji coś pójdzie nie tak.

Klocki, tarcze, bębny, szczęki po wymianie muszą się ułożyć, czasami trwa to nawet kilkadziesiąt kilometrów. Ja nigdy nie mam i nie miałem problemów po wymianie klocków a jeśli kolega wyżej ma to musi krok po kroku wszystko sprawdzić łącznie - tak jak słusznie zauważyłeś - z odpowietrzeniem, tym bardziej że ciekł mu płyn hamulcowy, natomiast zaraz po wymianie pedał ma prawo być miękki ale to tylko przez kilka, kilkanaście hamowań

wymieniałem mnóstwo klocków i szczęk w bębnach i nigdy nie odpowietrzałem natomiast przy wymianie cylinderków czy przewodów to już jest inna bajka oczywiście
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  07 lis 2015, 15:34
 dolnośląskie
#199413
Mettenoos pisze:
A-R-T-U-R pisze:Wlasnie aby tak sie nie dzialo bo tak sie dziac NIE MOZE powinno sie przeprowadzic pelne sprawdzenie plynu i odpowietrzenie hamulcy.
natomiast zaraz po wymianie pedał ma prawo być miękki ale to tylko przez kilka, kilkanaście hamowań
skoro kolega pyta to oznacza iz hamowal juz kilka/kilkanascie razy i tak sie dziac nie powinno. Ja rowniez mialem ta przyjemnosc wymieniac klocki i nigdy przenigdy po wymianie pedal nie wpadal w podloge.


A wracajac do tematu...
Nie masz problemu z prawidlowym zapinaniem biegow?

Dodano po 5 minutach 28 sekundach:
A tak wogole jak Cie psy drapna to powiedza ze masz pojazd niesprawny. Pedal nie moze wpadac w podloge
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  07 lis 2015, 17:16
 dolnośląskie
#199419
3Worldfighter pisze:Jeszcze tak dobrze tego nie przetestowalem bo zrobilem dopiero jakies 10km po wymianie klockow. Biegi wchodza dobrze w moim przypadku. A tak z ciekawosci to co maja biegi do hamulcow?
Wyjedz na jakis bezpieczny kawalek drogi aby nikomu nie zrobic krzywdy i przyhamuj kilkakrotnie tak z werwą. Jak nie ustapi to jedz do mechanika aby szukal przyczyny wpadania pedalu hamulca w podloge