Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By robbson -  15 wrz 2012, 17:38
 małopolskie
#82148
Mam problem z wyciągnięciem tylnego czujnika abs. Chcę go wyczyścić - przy większej prędkości wyskakują błędy absu. Odkręciłem śrubę mocująca ale sam czujnik ani drgnie. Wygląda na dobrze zapieczony.

Są jakieś sposoby na wyciągnięcie takiego czujnika i nie zniszczenie go? Próbowałem podważać śrubokrętem ale ani drgnie...
By Kamel -  15 wrz 2012, 19:53
 mazowieckie
#82151
robbson ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował.
Swego czasu miałem okazję wymieniać czujnik ABS - finał był taki, że zepsuty czujnik wydłubywałem dobrych kilka minut. W Z zewnątrz wygląda niepozornie, ale w środku mieści się kilka metrów drutu miedzianego :lol:
Jak chcesz wyczyścić czujnik to spróbuj delikatnie pędzelkiem oczyścić część od strony "liczącej" obroty.
Posprawdzaj też przewody, bo czasem potrafią się gdzieś przetrzeć.
By robbson -  06 paź 2012, 12:40
 małopolskie
#84087
Jakiś czas temu przeczyściłem czujnik i obręcz abs ale to nic nie dało - dalej wyskakiwał błąd.

Dziś wymieniłem czujnik na nowy i dalej mam błąd na desce. Oczywiście żeby wymienić czujnik należy go zniszczyć i wydłubać...

Teraz głównym podejrzanym jest jest obręcz abs. Z tego co zauważyłem to jest ona zintegrowana z piastą i łożyskiem. Są jakieś sposoby regeneracji obręczy abs bez wymiany piasty? Piasta i łożysko jest w dobrym stanie...
By robbson -  06 paź 2012, 15:33
 małopolskie
#84097
To są moje błędy:

00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
008 - Implausible Signal - Intermittent

Błąd pojawiał się przy większych prędkościach. Po samym czyszczeniu wyskakiwał nawet przy mniejszych i tak jest teraz. Dodam, że stary czujnik miał trochę przytartą końcówkę (nalot się zwiększał na obręczy abs). Myślę, że to spowodowało uszkodzenie samej obręczy abs...
By robbson -  06 paź 2012, 17:52
 małopolskie
#84103
Kable sprawdziłem. Na pierścieniu abs są pęknięcia...

EDIT: Sprawdziłem w bloku pomiarowym prędkości wyświetlane przez abs. Przy 30 km/h trzy czujniki pokazują równo 30 natomiast ten wadliwy (prawy tył) wyświetla 30 po czym przeskakuje na chwile na 65/73 i znowu 30 i tak w kółko. Zamówiłem piastę + klucz xzn M18 (do piasty). Dam znać czy po wymianie coś się zmieniło.
#84230
Ja mialem podobnie.Pod obrecza abs-u pojawila sie jakas korozja i wypchnela troche ta obrecz do gory.Obrecz zaczela delikatnie ocierac o czujnik i dlatego on byl przytarty.A jak te dwie czesci sie stykaja,to wtedy wywala blad.Ja odsunalem troche czujnik podkladajac mala podkladke.U mnie pomoglo.
#86353
Witam mam podobny problem po przejechaniu 200 metrów wywala mi błąd ABS ASR 2 lata temu pomogło czyszczenie piasty tarczy hamulcowej od środka i wszystkiego z rdzy teraz znów ten sam problem byłem dziśna czyszczeniu ale pan nie wyczyścił tego umiejętnie i nic nie pomogło powiedzcie gdzie tą nakrętke podłożyć i jak to zorkręcić tak dla laika
z góry dzieki
By leoncjo -  07 lis 2012, 21:28
 małopolskie
#86415
kurcze ja tez mam teraz znowu ten sam problem. Rok temu oberwało mi koronkę na tylnej prawej piaście a teraz mam błąd z lewej strony . Są jakieś metody regeneracji tego pierścienia? licho on wygląda, chyba znowu muszę wydać 200 na wymianę piasty z dobrym łożyskiem...
damian -odkręć koło i z tyłu możesz wsadzić palec ze szmatką i przeczyścić ten pierścień plastikowy do Abs-u.Jeśli jest ułamany (co niestety jest częste ) to piasta do wymiany...bo pierścienia nie można kupić
By robbson -  16 lis 2012, 21:00
 małopolskie
#87099
powiedzcie gdzie tą nakrętke podłożyć
Podkładkę należy podłożyć pod czujnik abs. Aby to zrobić należy wykręcić czujnik (dostęp od wew. strony piasty). W starszych autach może to się nie udać - u mnie czujnik był zapieczony.

Tak jak pisał maverick chodzi o zwiększenie odstępu między czujnikiem, a obręczą abs.