Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  06 mar 2016, 10:49
 śląskie
#218653
Przy lewej piaście koła jest urwany czujnik - chyba? (1J0906106 oraz 1J0973702-oznaczenia na przewodzie). Kabelek (dwa przewody w środku) odchodzi od trójnika z czujnika ABS i leci w kierunku przodu koła (nie wiem jak wyglada, bo został tylko przewód) ale najgorsze jest to, że nie żadnego gniazda w tej części piasty, gdzie mógłby być zamontowany. W prawym kole nie ma tego trójnika i jest tylko jeden przewód ABS. Jaki to czujnik?, - wbijam oznaczenie jw. w google i nic nie znajduje :( .
Na tablicy świeci się kontrolka trakcji.
By Pablo -  06 mar 2016, 11:19
 małopolskie
#218673
To wykoduj VCDSem czujnik klocków (jeśli masz wogóle zakodowany) i zobacz czy dalej się coś swieci.
Ten kabel to na 99% od czujnika zużycia klocków.
#218684
Jeżeli to kabelek od klocków to powinien mieć na końcu tylko wsuwkę?.
Pablo pisze:To wykoduj VCDSem czujnik klocków (jeśli masz wogóle zakodowany) i zobacz czy dalej się coś swieci.
T
Mam VCDS od niedawna ale nie za duzo praktyki, mogę poprosić o jakąs podpowiedź jak to zrobić, - z góry dzięki bardzo ;) .
Czy mogł ktoś zamienić kontrolkę klocków z trakcją tzn. zmienić ustawienia w komputerze?.
#218687
unseen pisze:Skoro masz vcds to dlaczego nie odczytasz błędów ?
Precyzyjniej to będę miał go dzisiaj po południu, pożyczyłem koledze ...

Mam już logi ale niestety w formacie *txt, nie wiem dlaczego nie mam opcji zapisu *csv (VCDS Beta 11.6.0)
i nie mogę wrzucić do działu "ocena logów".
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=66&t=16617
#234366
Hej,
Od 4 miesiące temu podczas dłuższej jazdy ok 120km/h auto zaczęło dziwnie skakać. Zdecydowanie bardziej było to odczuwalne przy dodawaniu gazu. Padło na przegub zewnętrzny. Został wymieniony na przegub firmy Lobro. Pojeździłem 4tys km i przy próbie wjechania do garażu auto już nie ruszyło. Auto na lawetę i okazało się, że ten nowy przegub pękł na wieloklinie... Jako, że w żadnej hurtowni nie było już Lobro został on wymieniony na SKF... Od czasu wymiany zaczęły się dziać dziwne rzeczy z ABS. Auto przy hamowaniu na skręconych kołach włączało ABS a po jakimś czasie kontrolna ABS i ESP cały czas świeciły. Wyciągnąłem czujnik ABS, który okazał się być lekko starty z boku(aż do białego paska wewnątrz). Wymieniłem czujnik na inny też z golfa V. Kontrolki podczas jazdy same zgasły. Pojeździłem 2 tygodnie i dzisiaj podczas jazdy słyszałem dziwne "terkotanie" zza prędkościomierza. Wskazówka prędkości zaczęła delikatnie skakać w górę i dół. Po pewnym czasie zapaliła się kontrolka ABS i ESP i terkotanie ustało. Postawiłem samochód na parkingu. wróciłem i odpaliłem. Kontrolka ABS zgasła i teraz po przekroczeniu 50km/h słychać terkotanie(gdy jadę wolniej to nie ma tego dźwięku). Po przekroczeniu 60km/h znowu kontrolki się zapaliły.

Co może być tego powodem? Spotkał się ktoś z takim problemem?
Zainwestować w nowy czujnik?
Gdzie jest pasek magnetyczny?
Po wyciągnięciu czujnika piasta została przedmuchana powietrzem z kompresora.
#237555
Miał ktoś przypadek że po deszczu , zapala się na zegarach kontrolka ABS, ASR nie zależnie czy auto jeździło czy stało . A jak sucho to nic się nie dzieje. VCDS pokazuje uszkodzony czujnik lewy tylne koło . Wtyczkę przeczsicilem i do kolejnego deszczu OK, a teraz znów to samo .Czy to może być czujnik czy raczej wiązka padnięta .
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  23 sie 2016, 8:30
 warmińsko-mazurskie
#237558
Może jednak coś z czujnikiem się dziać, najlepiej to trzeba by go wymontować i obejrzeć, bo sam widzisz jak jest mokro to coś się dzieje, czyli jakaś zwora :bad: no chyba że coś z wiązką, :( ale wątpię :unsure: a czasem wiadomo jak to jest :oczko: jak się nie zobaczy czegoś i nie sprawdzi to wtedy możemy coś stwierdzić :) tyle że, zawsze trzeba coś rozebrać i popatrzeć :yes2: mam nadzieję, że wyjaśni się coś z usterką, bo podejrzewam że w oczy kole ta ikonka ABS na liczniku :tooth: