Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By lemonka -  28 maja 2015, 19:11
 warmińsko-mazurskie
#180165
Alf pisze:Witam,
Mam podobny problem, około 4-5 miesięcy temu zapaliła mi się kontrolka ABS i ESP w VAGu kod błędów to:
00287-ABS Wheel speed Sensor-rear right (G44)
003-Mechanical Failure-Intermittent

00287-ABS Wheel speed Sensor-rear right (G44)
008-Implausable Signal-intermittent
Jednak z kolegą prysnęliśmy czujnik preparatem "Kontakt60" i było OK przez te 4-5 miesięcy. Jednak tydzień temu znów mi zaczęła się zapalać kontrolka ABS i ESP. Mechanik wymienił mi czujnik ABSu tak jak jest napisane w prawym tylnym kole. Jednak kontrolka ABS i ESP dalej się zapala. Czy ktoś ma pojęcie co może być przyczyną ?
Moze by trzeba by zrobić kodowanie adaptacje absu
By Alf -  28 maja 2015, 19:56
 pomorskie
#180167
lemonka pisze:Moze by trzeba by zrobić kodowanie adaptacje absu
A jak to zrobić ?
maverick pisze:Do wymiany zapewne pierścień magnetyczny na łożysko,albo cale łożysko z pierścieniem.
Powszechna usterka.
Ok, a czy można kupić gdzieś sam pierścień magnetyczny bez piasty ? Chodzi mi o Polskie źródła.
By Alf -  17 gru 2015, 22:49
 pomorskie
#205684
sidewinder3 pisze:Jedyne lekarstwo to wymiana piasty. Sam to przerabiałem niedawno... http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8 ... 40#p180183
Ok, sprawa załatwiona około 3 miesięcy temu wymieniłem piastę na nową i wszystko działa, dzięki wszystkim za pomoc.



PS. Sorry za off. Dodam jeszcze, że przed wymianą piasty miałem auto na podnośniku w celu sprawdzania zawieszenia. Po opuszczeniu auta pojawił się problem z kontrolką wspomagania (pomarańczowa kierownica) i ESP, podpięcie do kompa i wyskoczył błąd
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
Okazało się, iż wystarczyła kalibracja, jednak nie da się jej przeprowadzić bez sprawnego ESP (jak wiadomo wadliwa piasta rozłączała ABS i ESP). Po wymianie piasty wystarczyło kierownice przekręcić na maksa w prawo i po chwili w lewo. Wszystko wróciło do normy.

Dzięki i pozdrawiam.
#205688
Alf pisze:
sidewinder3 pisze:Jedyne lekarstwo to wymiana piasty. Sam to przerabiałem niedawno... http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8 ... 40#p180183
Ok, sprawa załatwiona około 3 miesięcy temu wymieniłem piastę na nową i wszystko działa, dzięki wszystkim za pomoc.



PS. Sorry za off. Dodam jeszcze, że przed wymianą piasty miałem auto na podnośniku w celu sprawdzania zawieszenia. Po opuszczeniu auta pojawił się problem z kontrolką wspomagania (pomarańczowa kierownica) i ESP, podpięcie do kompa i wyskoczył błąd
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
Okazało się, iż wystarczyła kalibracja, jednak nie da się jej przeprowadzić bez sprawnego ESP (jak wiadomo wadliwa piasta rozłączała ABS i ESP). Po wymianie piasty wystarczyło kierownice przekręcić na maksa w prawo i po chwili w lewo. Wszystko wróciło do normy.

Dzięki i pozdrawiam.
:ok:
#206646
Witam

Podepne sie pod temat jesli mozna

Mam problem z ESP a konkretnie chodzi ze po zapaleniu zapolonu za pierwszym razem wyskakuje mi kontrolka ESP. Nie idze jej wylaczyc a podczas jazdy wiem ze wtedy jest rozlaaczone 4x4 oraz niedziala ASR ESP ABS. Dopiero gdy wezme zaplon na 2 razy wtedy kontrolka znika i abs i reszta oraz naped 4x4 dziala normnalnie. Ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczna.
Logi z bledami z VCDS wygladaja tak:

Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
Part No: 1K0 907 379 E
Component: ESP ALLRAD MK60 0104
Coding: 0021122
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 346318E32CFB

1 Fault Found:
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
013 - Check DTC Memory

Address 22: AWD Labels: 1K0-907-554.lbl
Part No: 1K0 907 554 A
Component: HALDEX 4Motion 0105
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2B51039FF1C5

2 Faults Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373)
014 - Defectiv


ps. Czytam o tym "Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373)" ale za cholere nie rozumiem co piszą na Ross-Tech i jesli ktos by mogl mi przetlumaczyc o co chodzi lub co powiedziec w razie czego mechanikowi bede bardzo wdzieczny

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świat dla wszystkich użytkowników forum oraz dla Załogi.
#212274
Witam mam problem z tylnym prawym czujnikiem ABS,na desce pali się kontrolka ESP i ABS,komp wskazuje błąd 00278,po wymianie czujnika i piasty dalej to samo,czujnik nie wskazuje żadnej prędkości podczas jazdy,pozostałe czujniki OK,w blokach pomiarowych ABS w grupie 003 w drugim okienku na przemian wyświetlane jest ON/OFF w pozostałych dwóch jest ON,może ktoś wie o co chodzi,jak sprawdzić wiązkę od prawego czujnika?pozdrawiam
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  27 sty 2016, 9:00
 warmińsko-mazurskie
#212317
Rozumiem że wymieniłeś całą piastę z łożyskiem, bo na tej piaśacie na zewnętrznej stronie jest ten pierścień magnetyczny co daje impuls do czujnika, może coś z tym pierścieniem nie tak, albo z czujnikiem, no chyba że coś z wiązką, a może coś z wtyczką-połączeniem :unsure: Może na chwilę odłączyć akumulator, coś się zresetuje i poźniej załapie :unsure: choć mi się wydaje że powinno być OK po wymianie tego wszystkiego :) aczkolwiek różne cuda się zdarzają :oczko: Mam nadzieję że się uda :ok:
#212356
Wymieniłem całą piastę i czujnik połączenie też OK,ale nadal wywala błąd czujnika,może wie ktoś w jaki sposób przemierzyć wiązkę od prawego tylnego czujnika,które przewody w wtyku od pompy ABS są od tylnego prawego koła,za wszelkie sugestie będę wdzięczny,pozdrawiam
#212357
trzeci5 pisze:Wymieniłem całą piastę i czujnik połączenie też OK,ale nadal wywala błąd czujnika,może wie ktoś w jaki sposób przemierzyć wiązkę od prawego tylnego czujnika,które przewody w wtyku od pompy ABS są od tylnego prawego koła,za wszelkie sugestie będę wdzięczny,pozdrawiam
masz asr czy esp