Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#131375
Pierscien to jest calosc z piastá.Nie da sie oddzielnie.
Ale nie jest wykluczone,ze pomimo zdartego tego brazowego plastiku na pierscieniu,ABS ciagle bedzie dzialal.
Ja kiedys niechcacy zarysowalem dosc mocno ten pasek,a wszystko bylo dobrze.Ja zmienilbym najpierw czujnik.Jesli bedzie zle,wtedy dokupisz lozysko.
#134801
dzisiaj zająłem się ABS, wyciągnąłem czujnik i okazało się, jest nierówno starty od strony pierścienia. Po spiłowaniu plastiku "na równo" i podłożeniu podkładki kontrolka ABS do 70km/h się nie zapalała ale za każdym dłuższym hamowaniem ABS się włączał. Zamówiłem nowy czujnik ale mam obawy czy jak go założę to może znowu mi go zetrzeć.

Założyłem nowy czujnik i nadal to samo.
Ściągnąłem koło i od góry zobaczyłem piastę. Najprawdopodobniej odpadł całkowicie pasek magnetyczny, tam gdzie nowe piasty mają pasek ja tam mam srebrny metal i jest wgłębienie były tam też resztki jakiejś czarnej gumy.
https://www.dropbox.com/s/8swjnky26p8js ... .25.51.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli czeka mnie wymiana całej piasty?
#158761
Problem korodujacego pierscienia ABS na tylnej piascie jest powszechnie znany.
Jako,ze srednio oplacalo mi sie kupowac nowe lozysko,na tutejszym EBAY-u niechcácy znalazlem cos takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-MAGNETIC ... 2ed8586f51" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem,czy to jest dostepne w serwisie VW albo na Allegro,ale cos takiego naprawde istnieje.
Wymiana jest banalnie prosta i co najwazniejsze,to dziala,bo sam to dzisiaj zalozylem.
#159067
Lozysko trzeba wyjác.
Pierscien jest osadzony na zewnetrznej stronie lozyska.
Zbijamy stary pierscien,oczyszczamy lozysko z rdzy i delikatnie nabijamy nowy.Zadna wielka filozofia.
I tak dla mnie w tym wszystkim najgorsze bylo odkrecenie zacisku hamulcowego.
Zresztá,ile by tej roboty nie bylo,to finansowo bardzo sie oplaca,wiec chyba warto.
By Alf -  28 maja 2015, 18:45
 pomorskie
#180160
Witam,
Mam podobny problem, około 4-5 miesięcy temu zapaliła mi się kontrolka ABS i ESP w VAGu kod błędów to:
00287-ABS Wheel speed Sensor-rear right (G44)
003-Mechanical Failure-Intermittent

00287-ABS Wheel speed Sensor-rear right (G44)
008-Implausable Signal-intermittent
Jednak z kolegą prysnęliśmy czujnik preparatem "Kontakt60" i było OK przez te 4-5 miesięcy. Jednak tydzień temu znów mi zaczęła się zapalać kontrolka ABS i ESP. Mechanik wymienił mi czujnik ABSu tak jak jest napisane w prawym tylnym kole. Jednak kontrolka ABS i ESP dalej się zapala. Czy ktoś ma pojęcie co może być przyczyną ?