Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By LeszekR -  23 cze 2014, 14:13
 wielkopolskie
#135609
Od pewnego czasu słysze w swoim golie w przednim zawieszeniu jakiś pojedyńczy stuk, jakby coś przeskoczyło, puściło po naprężeniu. Co ciekawe trudno jest powtórzyć występowania tej usterki. Na przykład cofam z garażu na ulicę koła skrecone na maxa, po drodze mały zjazd z krawężnika i stuk. Albo odwrotnie wjazd na posesję poprzedzone małym wzniesieniem z chodnika. Wydaje mi się że wystęuje to zawsze kiedy koła sa napędzane. Dżwiek też dało się raz usłyszeć na rondzie kiedy auto się przechylało i przyspieszało. Proby szybkiech skretów z dodaniem i odejmowaniem gazu na płaskim parkingu nieczego nie pokazują, jest cicho. Macie mozę jakiś pomysły?Teoretycznie podczas przegladu zawieszenie bez luzów:/
Awatar użytkownika
By Krzycho -  23 cze 2014, 14:47
 małopolskie
#135612
mam to samo w obu autach szlak mnie trafia z tym... na trzepakach nic nie wykazało... najbardziej u mnie jest to powtarzalne na rondach, raz jest na wjechaniu na rado raz innym razem na wyjechaniu z niego... kiedys udało mi się to "zjawisko zaobserwowac na parkingu... ręczny zaciągniety koła skrecone raz w jedna raz w drugą stronę i tal raz do przodu raz do tyłu kilka razy postrzelało i kufa przestało...
Awatar użytkownika
By Krzycho -  23 cze 2014, 15:19
 małopolskie
#135616
to jest pojedynczy stuk i to chyba jest wina przekręcającej się sprężyna a nie przegubu... jak przeguby potrafią stukać toja bardzo dobrze wiem :tooth: nie jeden w życiu ukręciłem... nawet te wewnętrzne...
By Piotrekb_s3 -  23 cze 2014, 21:34
 łódzkie
#135655
Panowie a nie bylo jakiejs akcji ze srubami przednich sanek? Bo cos kojarze ze byly powodem takich wlasnie pojedynczych stukow przy gwaltownych naprężeniach na zawieszeniu.
Awatar użytkownika
By glodek -  23 cze 2014, 21:49
 wielkopolskie
#135656
Dokładnie jak znajdę manual to wrzuce chyba 4 śruby do wymiany !!
Miałem to robić u siebie ale jak miałem ściągane sanki to po ponownym skręceniu cisza i olałem temat !!
By trzeci5 -  23 cze 2014, 22:48
 śląskie
#135668
gdyby to była sprężyna amortyzatora to by to było słyszalne na postoju,u siebie tak właśnie mam,spróbuj dokręcić śruby sanek,jakiś miesiąc temu borykałem si z podobnymi stukami tyle że występowały podczas energicznego naciśnięcia na hamulec albo przy próbie energicznego ruszenia z miejsca,powodem była przednia tuleja wahacza,pozdro
Awatar użytkownika
By pgmaster -  24 cze 2014, 10:48
 mazowieckie
#135688
Piotrekb_s3 pisze:Panowie a nie bylo jakiejs akcji ze srubami przednich sanek? Bo cos kojarze ze byly powodem takich wlasnie pojedynczych stukow przy gwaltownych naprężeniach na zawieszeniu.

Tez na to stawiam. U mnie po wymianie na 40tys km moze ze dwa razy strzelilo...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 cze 2014, 21:20
 pomorskie
#135736
miałem to też w Mk5 i mam w 8P choć mniej słyszalne może ze względu na większe wyciszenie kabiny, słyszałem taką teorię że jeden pojedynczy stuk przy ruszaniu i skręcie ma związek z jakąś tam aktywacją ASR i ASR/ESP, ile w tym prawdy nie wiem ale intuicja mi podpowiada że coś w tym jest :D
By Piotrekb_s3 -  24 cze 2014, 23:15
 łódzkie
#135761
ESP/ABS jak testuje to jest to odczuwalne po odpaleniu auta i przejechaniu paru metrów. Wtedy rzeczywiście słychać tak jakby zapracowała przez chwilkę pompa abs. Tutaj ewidentnie chodzi o dźwięk przeskakującego/naprężonego elementu zawieszenia.
By LeszekR -  26 cze 2014, 8:13
 wielkopolskie
#135898
mettenos pisze:śruby i sanki sprawdzałem i wszystko było w porządku, więc to nie było to bynajmniej u mnie więc wasz stuk to co innego
Jeszcze 10 tyś km temu tego nie miałem :no: narazie wystęuje sporadycznie i gównie przy dużych naprężeniach kiedy nadwozie np przodem jest wyzej niż tyłem do tego jeden bok na innym poziome niż drugi, słowem mówiąc w najbardziej niekorzystnym dla karoseri poziomie.Wyjątkiem było rondo, ale w pozostałych przypadkach wystęuje zaraz przy lub po ruszeniu z miejsca.