Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By zenit -  05 mar 2016, 13:17
 dolnośląskie
#218509
Dzięki Szyna087 za odpowiedź :) Gumy odpadają - kiedyś wstawiłem takie do Lanosa i nie byłem z nich zadowolony - chciałbym przy podwyższeniu zawieszenia zastosować trwalszy sposób.

EDIT: Cisza w temacie, dlatego ponowię pytanie. Nikt z Was, albo znajomych nie montował sprężyn od kombi do hatchbacka?
Co do firm produkujących sprężyny, zastanawiam się jeszcze nad Sachs, wiem, że amortyzatory są polecane, ale o sprężynach nie ma za wiele - czy ktoś z Was wymieniał oryginalne sprężyny na Sachs. Prośba o opinie :)
By votus -  11 kwie 2016, 18:27
 świętokrzyskie
#224092
Ma ktoś jakieś zawieszenie gwintowane do sprzedania? :)
#224162
Prawda jest taka że sprężyny przez lata eksploatacji się zużywają i auto jest niższe w stosunku do tego samego nowego zawieszenia. Mam w domu trzy golfy plus i każdy siedzi inaczej. Najstarszy z największym przebiegiem siedział najniżej, porównywałem przód z autem które ma to samo oznaczenie sprężyn (kolorowe kropki). Jedna ze sprężyn mi pękła, a nie chciałem żeby auto drastycznie zmieniło wysokość gdy kupię nowe sprężyny sportowe czy zamienniki. Udało mi się znaleźć sprężyny o tym samym oznaczeniu po małym przebiegu, gdy wymieniłem sprężyny wraz z amortyzatorami Sachs okazało się że auto poszło do góry około 30 mm i siedzi troszeczkę wyżej od auta do którego porównywałem wysokość wcześniej.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 kwie 2016, 20:38
 pomorskie
Awatar użytkownika
By Bekuś -  15 kwie 2016, 18:47
 pomorskie
#224589
jak oceniacie gwint AP ?
Wcześniej miałem SuperSport w mk1 cabrio - nie narzekałem, kupiłem nowy i po 9 latach trzymał dalej i komfort dla mnie też OK pomimo szerokiej 14". Teraz mam FK - też był nowy - w B6, ale... łączniki padły po roku i ogólnie niby komfortowy, ale jakiś taki bezjajeczny i słąbo wybiera dziury.
Nie mam w sumie żadnej alternatywy bo KW już nie ta półka cenowa.
By Casper -  19 kwie 2016, 14:48
 małopolskie
#225110
Witam.
Potrzebuje się poradzić w temacie zawieszenia gwintowanego...

Zakupiłem takie zawieszenie:

http://allegro.pl/vw-golf-v-zawieszenie ... 01241.html

W sobotę zostało wrzucone na samochód i dumnie pojechałem do domu... Od razu poczułem, że coś jest nie tak bo samochód zaczął zachowywać się jak kangur :wacko: Każda nierówność na drodze skutkowała obcieraniem opony o nadkole z przodu jak i z tyłu... Wydawało mi sie, że na zawieszeniu gwintowanym powinno być twardo a samochód mało co powinien się uginać - to się zdziwiłem. Po powrocie do domu i przeczytaniu całych internetów stwierdziłem, że ( wstyd jak pieron) :oops: Sprężyny z tyłu zostały założone odwrotnie (mechanik też nie ogarnął). Wczoraj szybka poprawka, sprężyny założone tak jak powinny być i od razu lepiej tył już nie zachowuje się jak kangur ale dalej to nie jest to czego bym się spodziewał. Mam wrażenie, że przód dalej zachowuje się kangurek :( na jakiś "większych" uskokach przednie koła ocierają o nadkola... Tutaj raczej ciężko było coś spieprzyć przy montażu bo tak jak widać na aukcji z linku zawias był już złożony. Dla mnie to trochę dziwny temat bo nie jestem pierwszym który ma założony gwint do tego bolida a nie słyszałem, żeby ktoś miał takie objawy. Ba nawet znajomi którzy mają zglebione Golfy od razu zauważyli, że u mnie jest coś nie tak i to z daleka nie siedząc w środku. Jakieś pomysły ?

Zdjęcie na wszelki wypadek:

Obrazek
By Casper -  20 kwie 2016, 9:23
 małopolskie
#225238
Dystanse są 2,5.
Ociera... Pewnie, że ociera jak zamiast być twardo, to tak "sprężynuje", że dramat.
Coś z tym zawieszeniem chyba jest nie tak. Myślałem, że tył po ogarnięciu błędnego montażu będzie już dobrze jednak też mi ociera na jakiś nierównościach, nawet typu bardziej zapadnięta studzienka. Nie chce nawet myśleć co by było gdybym miał z tyłu nawet jedną osobę.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29