Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By KriSSo -  02 lut 2009, 0:43
 zachodniopomorskie
#14507
Ok Panowie,

To radziæ, co zamówiæ, bo czas goni :). Do wyboru mam takie komplety:

1. Koni Sport 1130 KIT czyli 35/35 z regulacj± si³y t³umienia
2. Eibach ProSystem 30/30
3. Eibach Sport-System 45/30
4. Bilstein B12 35/30
5. H&R Cup Kit 55/40.

Gwint nie wchodzi raczej w grê, bo nie ma takiej potrzeby, dlatego chcê kupiæ po prostu - porz±dny komplet. W zasadzie to my¶la³em intensywnie nad Bilsteinem B12, ale nie upieram siê przy nim.
By KriSSo -  15 sie 2009, 21:49
 zachodniopomorskie
#16867
KriSSo pisze:Ok Panowie,

To radzi?, co zamówi?, bo czas goni :). Do wyboru mam takie komplety:

3. Eibach Sport-System 45/30
No to zamowilem a w piatek przyszlo. W poniedzialek montaz :D

Obrazek
Obrazek
By jurgeen -  18 sie 2009, 18:36
 pomorskie
#16872
No to pochwal się teraz jak wyszło.
By KriSSo -  18 sie 2009, 19:09
 zachodniopomorskie
#16873
Muszę teraz wyjść z domku, ale poźniej wieczorkiem zdam relację i parę fotek :)
By KriSSo -  18 sie 2009, 23:51
 zachodniopomorskie
#16877
Ok, zestawik to Eibach Sport-System obniżający w zależności od wersji silnikowej 45-50/30-35 (przód/tył). W komplecie amortyzatory Eibach Pro-Damper firmy Sachs oraz sprężyny Sportline a także krótsze nowe odboje przednie.

Wyglada następująco:
Obrazek

Tutaj porównanie sprężyn przednich: seria vs Eibach:
Obrazek

Tu z kolei tylne:
Obrazek

A tak wygląda to na aucie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Samochód doskonale się prowadzi, nie nurkuje przy hamowaniu, nie robi się wodolot przy ostrych startach, a zakręty zdecydowanie się wyprosotwały. Zestaw pracuje zdecydowanie sztywniej od serii, ale nie jest szczególnie twardo. Dla porównania - kit KW czy Weitec są twardsze i mniej komfortowe. Wybieranie mniejszych nierówności bardzo dobre, przy większych już gorzej ale nie ma tragedii. Zresztą seria też idealnie nie wybiera dziur głębokich na 10 cm, zatem nie ma się co czepiać. Czyli ogółem zgodnie z dewizą Eibacha - sportowo, lecz komfortowo. Natomiast jeśli ktoś chciałby mieć możliwie najlepszy komfort, to polecam Pro-System (30/30). Dla osób, które wolą nieco niżej i twardziej Sport-System będzie idealny.
By jurgeen -  19 sie 2009, 0:23
 pomorskie
#16878
Wyszło bardzo fajnie. : )
Wiem, że Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale jaka cena za taki zestawik? I gdzie zamawiałeś?
Pzdr
By Hulaj -  10 kwie 2010, 13:23
 mazowieckie
#23760
krz_p pisze:masz fotkę z boku najlepiej na przednie i tylne koło, tak aby widać było ile jest miejsca pomiędzy błotnikiem o kołem?
jakie jest obniżenie na tych sprężynach?
podaj jeszcze nr sprężyn, abym mógł sprawdzić czy faktycznie pasują do GTI
Taka rada o której nie dowiesz się od producenta, Sportline'y są z tańszej linii, (bardzo) twardych sprężyn. Pamiętaj że ustawienie zbieżności w GTI po zmianie sprężyn jest bardzo trudne i przygotuj się że kierownica może nie leżeć idealnie "na środku" (było na forum o tym). Obniżenie 30-50mm. Z tego co pamiętam to śmigasz na 18'', na pewno z takim obniżeniem miażdżyłby wyglądem, tylko nie wiadomo jak zniesie to amortyzator. Ale jak się decydujesz na sprężyny to trzeba to wkalkulować. Ja czekam aż się posypią i kupię dopasowane do sprężyn (zaskakująco dobrze to znoszą).
By Hulaj -  10 kwie 2010, 14:28
 mazowieckie
#23764
http://performance-suspension.eibach.de ... ance_guide pewnie już widziałeś, eibach najmniejsze obniżenie ma na Pro-kit 25-40mm. Nie wiem od czego to zależy czy obniży się o 25mm czy o 40mm :? , ale tak podaje producent.

Jak przeglądałem oferty to nie pamiętam takich żeby było max -20mm. Raczej się zaczynały od takiego obniżenia.


KriSSo ładnie siedzi na glebie na tych fotkach, czemu się pozbywasz?
By Mandi -  10 kwie 2010, 18:57
 dolnośląskie
#23771
panowie jak piszą tak się auto obniżą z linijką w reku .
ja mam eibacha w swoim i mam obniżenie -30mm i co do milimetra auto siadło i co ważne 3 sezon i nie siada niżej.
By Hulaj -  10 kwie 2010, 21:06
 mazowieckie
#23774
krz_p pisze:niestety wg katalogu eibacha do GTI nie ma pro-kitów, tylko sportline
W katalogu jest coś porąbane. Piszą że wchodzą w skład pro-system a oddzielnie ich nie ma do GTI.
Ja mam takie u siebie, nr katalogowy: 10-85-014-06-22 wrzuć sobie do googla wyskoczą sklepy. W PL są za ok 800zł.
By KriSSo -  11 kwie 2010, 1:24
 zachodniopomorskie
#23781
Panowie, wkradło się tu sporo nieścisłości i pomówień :)
Sprostujmy co nieco.

1. Sportline'y NIE SĄ z żadnej tańszej linii - CENA JEST IDENTYCZNA. To jest TAKI SAM TOPOWY produkt, co pro-kit, różniący się jedynie zakresem obniżenia i trakcją.

2. Nie są bardzo twarde, bo gwarantują komfort jeden z najlepszych na rynku, co wykazały niejednokrotnie testy i są do 10% twardsze od PRO KIT !!. Jest to oczywiste, bo zakres obniżenia nieco większy, więc i twardość musi być nieco większa. Proponuję prześledzić dokładnie chociażby kopalnię wiedzy jaką jest http://www.golfmkv.com/forums/index.php. Poza tym, miałem sportline, obecnie mam pro kit i mam idealne porównanie. Trakcja praktycznie identyczna (troszkę twardziej, ale i lepiej w zakrętach zarazem, ale to są naprawdę niewielkie różnice).

3. Problemu z ustawieniem geometrii nie miałem absolutnie żadnego, kierownica jest idealnie prosto, wartości zbieżności i kątowe ok. Zawieszenie w GTI nie różni się konstrukcyjnie niczym, prócz grubszych stabilizatorów i średnicy dolnego mocowania amortyzatora (u mnie 50 mm, w GTI 55 mm), NIE SĄDZĘ zatem, by miał wystąpić problem z geometrią, bo i na jakiej podstawie?

4. TO, czy obniżenie wyniesie na pro-kitach 25 czy 40 mm jest zależne od typu pojazdu, modelu, wyposażenia i wersji silnikowej. Pro kit np w BMW obniża 25 mm, w Golfie mk5 30 mm, a w innym samochodzie 40 mm.

5. Do GTI nie ma pro-kitów z oczywistych i logicznych powodów. GTI jest fabrycznie utwardzone i obniżone w granicach 15-20 mm. Bez sensem byłoby wrzucać do oferty sprężyny, które obniżą GTI o kolejne 8-10 mm, ponieważ nie miałoby to ani optycznego, ani trakcyjnego uzasadnienia. W USA, gdzie GTI przed 2007 rokiem miały prześwit taki sam, jak mój trendline fabrycznie, pro kity miały uzasadnienie, w wersjach EURO nie.

6. W katalogu nic nie jest porąbane, bo w zestawie PRO-SYSTEM są sprężyny PRO-KIT (30/30). Skoro nie ma zestawu sprężyn PRO-KIT do GTI (patrz punkt 5), to nie ma również zestawu PRO-SYSTEM DO GTI i jest to zupełnie oczywiste.

7. Sprężyny Sportline występują w zestawie SPORT-SYSTEM i te sprężyny jak i ten kompletny zawias są do GTI dedykowane i oferowane (patrz katalog Eibach).

8. Obniżenie sprężyn Sportline w przypadku Golfa mk5 wynosi 45-50 mm dla wersji Trendline, Comfortline oraz około 20-25 mm dla wersji Sportline i GTI a nawet TDI BlueMotion, ponieważ te trzy ostatnie są fabrycznie obniżone.

Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości zostały już rozwiane :)

AMEN.


Na pytanie, dlaczego się pozbywam, odpowiedź jest następująca.
W planach miałem od razu zakupić zestaw pro-system, czyli 30/30, bo .... mam przeszło 30 lat, mam żonę i dziecię i auto miało być maksymalnie praktyczne i komfortowe. Dałem się podpuścić młodzieży z forum i vwgolf.pl i kupiłem sport-system. Gdybym był solo i nie udostępniał auta czasem żonie, niczego bym nie zmieniał. Bo i optyka i trakcja była według mnie (i pasażerów, których czasem wiozłem płci męskiej) świetna. Dałem się raz przejechać żonie i mało nie urwała mi przedniej dokładki. Więc postanowiłem coś z tym zrobić. Na serii jazda kompletnie mi nie odpowiada, pozostało więc po prostu auto te 1,5 cm podnieść. Na pro kitach mam teraz mniej więcej tak, jak seryjne GTI, może o te pół cm niżej.
Awatar użytkownika
By Tyson -  11 kwie 2010, 14:18
 mazowieckie
#23799
mimo, ze nie nigdy nie bylem zainteresowany obnizaniem fury (moja wiedza na ten temat = 0), to po przeczytanie KriSSo Twojego postu wiem wszystko na ten temat :D pozdr.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29