Panowie, wkradło się tu sporo nieścisłości i pomówień
Sprostujmy co nieco.
1. Sportline'y NIE SĄ z żadnej tańszej linii - CENA JEST IDENTYCZNA. To jest TAKI SAM TOPOWY produkt, co pro-kit, różniący się jedynie zakresem obniżenia i trakcją.
2. Nie są bardzo twarde, bo gwarantują komfort jeden z najlepszych na rynku, co wykazały niejednokrotnie testy i są do 10% twardsze od PRO KIT !!. Jest to oczywiste, bo zakres obniżenia nieco większy, więc i twardość musi być nieco większa. Proponuję prześledzić dokładnie chociażby kopalnię wiedzy jaką jest
http://www.golfmkv.com/forums/index.php. Poza tym, miałem sportline, obecnie mam pro kit i mam idealne porównanie. Trakcja praktycznie identyczna (troszkę twardziej, ale i lepiej w zakrętach zarazem, ale to są naprawdę niewielkie różnice).
3. Problemu z ustawieniem geometrii nie miałem absolutnie żadnego, kierownica jest idealnie prosto, wartości zbieżności i kątowe ok. Zawieszenie w GTI nie różni się konstrukcyjnie niczym, prócz grubszych stabilizatorów i średnicy dolnego mocowania amortyzatora (u mnie 50 mm, w GTI 55 mm), NIE SĄDZĘ zatem, by miał wystąpić problem z geometrią, bo i na jakiej podstawie?
4. TO, czy obniżenie wyniesie na pro-kitach 25 czy 40 mm jest zależne od typu pojazdu, modelu, wyposażenia i wersji silnikowej. Pro kit np w BMW obniża 25 mm, w Golfie mk5 30 mm, a w innym samochodzie 40 mm.
5. Do GTI nie ma pro-kitów z oczywistych i logicznych powodów. GTI jest fabrycznie utwardzone i obniżone w granicach 15-20 mm. Bez sensem byłoby wrzucać do oferty sprężyny, które obniżą GTI o kolejne 8-10 mm, ponieważ nie miałoby to ani optycznego, ani trakcyjnego uzasadnienia. W USA, gdzie GTI przed 2007 rokiem miały prześwit taki sam, jak mój trendline fabrycznie, pro kity miały uzasadnienie, w wersjach EURO nie.
6. W katalogu nic nie jest porąbane, bo w zestawie PRO-SYSTEM są sprężyny PRO-KIT (30/30). Skoro nie ma zestawu sprężyn PRO-KIT do GTI (patrz punkt 5), to nie ma również zestawu PRO-SYSTEM DO GTI i jest to zupełnie oczywiste.
7. Sprężyny Sportline występują w zestawie SPORT-SYSTEM i te sprężyny jak i ten kompletny zawias są do GTI dedykowane i oferowane (patrz katalog Eibach).
8. Obniżenie sprężyn Sportline w przypadku Golfa mk5 wynosi 45-50 mm dla wersji Trendline, Comfortline oraz około 20-25 mm dla wersji Sportline i GTI a nawet TDI BlueMotion, ponieważ te trzy ostatnie są fabrycznie obniżone.
Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości zostały już rozwiane
AMEN.
Na pytanie, dlaczego się pozbywam, odpowiedź jest następująca.
W planach miałem od razu zakupić zestaw pro-system, czyli 30/30, bo .... mam przeszło 30 lat, mam żonę i dziecię i auto miało być maksymalnie praktyczne i komfortowe. Dałem się podpuścić młodzieży z forum i vwgolf.pl i kupiłem sport-system. Gdybym był solo i nie udostępniał auta czasem żonie, niczego bym nie zmieniał. Bo i optyka i trakcja była według mnie (i pasażerów, których czasem wiozłem płci męskiej) świetna. Dałem się raz przejechać żonie i mało nie urwała mi przedniej dokładki. Więc postanowiłem coś z tym zrobić. Na serii jazda kompletnie mi nie odpowiada, pozostało więc po prostu auto te 1,5 cm podnieść. Na pro kitach mam teraz mniej więcej tak, jak seryjne GTI, może o te pół cm niżej.
Był: GOLF V 1.9 TDI BXE
+ Trendline.
Jest: Cross Touran 2.0 TDI DSG