Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Hulaj -  11 kwie 2010, 20:46
 mazowieckie
#23827
KriSSo Dobra historyjka ;) ale daj sobie spokój z katalogiem bo zamiast rozjaśnić zaciemniłeś.Napiszę tylko że jeżdżę na Eibach pro-kit pasujące tylko do GTI ze względu na wspomniane 55mm. Poszukaj sobie pro-kit do GTI w googlu, w sklepach tuningowych itp. to zobaczysz ile mają się te punkty do rzeczywistości, bo to że nie ma ich w katalogu to nie znaczy że nie ma czy kiedyś nie było.

Jeszcze raz napiszę, Eibach Pro-kit do GTI 2.0 TFSI, GTI 2.0 TFSI DSG - Eibach Part No. E10-85-014-06-22 (różnie piszą); gleba 10-15mm (chyba jednak jest sens ptk.5), są to pro-kit. Takie mam założone u siebie (wygląda identycznie jak zdjęcie które zamieściłeś w ofercie, nie więcej jak miałoby to być wg. Twojej teorii z punktu 5), i to jest wiedza praktyczna a nie z katalogu, nie ufałbym tak ślepo wszystkiemu co piszą w katalogu. Jeszcze pamiętam że koleś dopytywał czy na pewno do GTI ze względu na wspomniane 55 mm w GTI .

Sportline'y były tańsze i twardsze więc tu też się nie minąłem z prawdą, nie pisałem że jest to linia mniej topowa, lekko przekrzywionej kiery też nikt nie potrafi ustawić. Więc proszę nie rób ze mnie wariata bo skoro mam zamontowane i są w sklepach to chyba jednak istnieją.

Amen
By KriSSo -  12 kwie 2010, 2:21
 zachodniopomorskie
#23838
Spokojnie, nie mam zamiaru robić z Ciebie wariata, tylko nieco się zapędziłeś w pewnych stwierdzeniach, zresztą ja troszkę też, lecz mój błąd jest mniejszy hehe.

OK,

Eibach pro kit nie ma nic do wspomnianych 55 mm, bo dotyczy to mocowania dolnego amortyzatora przedniego i ze sprężyną nie ma kompletnie nic wspólnego.

Muszę się zgodzić z tym, że w kilku sklepach znalazłem pro kit i pro-system do GTI. To dokładnie ten sam zestaw, który jest przeznaczony dla TDI. Biję się w pierś, jakkolwiek z jakiegoś powodu, który wydawał mi się logiczny, Eibach go w aktualnej ofercie nie umieścił, ciekawe dlaczego :shock: . Może nie schodził, nie było zainteresowania itd. Oczywiście nie znaczy to, że NIE MOŻNA ich do GTI założyć. Jeśli 1cm w dół ma dla kogoś sens to przeszkód nie ma.

Faktycznie, w sklep.tuning.pl widzę różnicę w cenie sprężyn sportline i pro-kit rzędu 50 pln (739 pln vs 789 pln). U dostawcy w Niemczech, była identyczna. Więc jest to kwestia sklepu, a nie tańszej linii. Poza tym, jak zdefiniować tańszą linię (a takie stwierdzenie padło). Dla mnie tańsza linia to zestaw o półkę niżej, a nie jest to absolutnie prawdą w przypadku tych sprężyn. Podobnie nie mogę się zgodzić, że są bardzo twarde. Są twardsze, ale nieznacznie. Więc jeśli nie mamy skali porównań, to lepiej zachować większą powściągliwość. Bardzo twarde to są KW, albo H&R. Kompletne zawieszenia pro-system i sport-system dla odmiany są w tej samej cenie również w Polsce (sklep.tuning.pl). Można tę kwestię pominąć.

To, że nikt Ci nie potrafi ustawić porządnie geometrii i kierownicy nie stanowi o tym, że w GTI są z tym problemy hehe. A tak odebrałem właśnie Twoją wypowiedź, dlatego ją wypunktowałem.

Odnośnie obniżenia, to masz furkę wyżej, podobnie jak obecnie mam ja i taki był mój cel, stąd ta zmiana. Auto poszło mi w górę jakieś 15 mm. To niewiele, ale łatwiej teraz zaparkować, szczególnie gdy podjeżdżam gdzieś przodem (mam te dokładki individual).

P.S.
Zerknij na tabliczkę przy drzwiach kierowcy i podaj, jaki masz dopuszczalny nacisk na oś przednią.
By KriSSo -  13 kwie 2010, 0:02
 zachodniopomorskie
#23872
Oho, już widzę o co chodzi. Racja, damy sobie spokój, bo w tym temacie nic już sobie nie wyjaśnimy.
Awatar użytkownika
By krz_p -  15 kwie 2010, 21:51
 wielkopolskie
#24037
napiszcie ile płaciliście za montaż sprężyn w normalnym warsztacie, nie w ASO
no i czy nie było problemów z ustawieniem geometrii przez obniżenie auta?
w ASO gdzie zawsze ustawiałem geometrię mają taki sprzęt zakładany na każde koło i nie wiem czy te dyngsy nie muszą widzieć się pod autem, a przednia dokładka może stanowić przeszkodę
By Hulaj -  16 kwie 2010, 9:06
 mazowieckie
#24064
200 zł zapłaciłem za wymianę. Ja miałem problem z położeniem kierownicy, ale nie pisałbym że jest z tym problem gdyby ktoś jeszcze nie miał takowego, nie pamiętam z kim ale rozmawiałem z jakimś userem który też miał podobnie. Mi pomogło dopiero ręczne ustawienie starym sprzętem, na laserach bajerach zawsze pokazywało że jest OK, coś z tyło było do wyregulowania.
By KriSSo -  17 kwie 2010, 9:23
 zachodniopomorskie
#24113
Płaciłem za wymianę 200 pln, ale do tego dochodzi jeszcze geometria około 200 pln. Nie ma żadnego problemu z ustawieniem geometrii i kierownicy, lecz nie ustawiaj na laserach. Stara aparatura jest do tego idealna. Mam dokładki individual i nie było żadnego problemu, by krańcowe czujki "się widziały".
Awatar użytkownika
By krz_p -  17 kwie 2010, 10:51
 wielkopolskie
#24115
pomyślę, jeszcze nad tymi sprężynami
obecnie na całym obwodzie koła są w równej odległości od błotnika, jeśli obniżę auto to nie będzie to dobrze wyglądało
no i szkoda mi dokładki z przodu

bardziej mnie kusi aby zmienić hamulce na te z R32, a raczej Cupry
głównie chciałbym poprawić hamowanie z większych prędkości, po programie auto lepiej się rozpędza i często na liczniku jest więcej niż się wydaje
tym bardziej, że mogę dostać dobrą cenę na nowe części, całość myślę, że zamknęłaby się w 2,5k PLN
By Hulaj -  17 kwie 2010, 11:35
 mazowieckie
#24118
krz_p pisze:pomyślę, jeszcze nad tymi sprężynami
obecnie na całym obwodzie koła są w równej odległości od błotnika, jeśli obniżę auto to nie będzie to dobrze wyglądało
no i szkoda mi dokładki z przodu

bardziej mnie kusi aby zmienić hamulce na te z R32, a raczej Cupry
głównie chciałbym poprawić hamowanie z większych prędkości, po programie auto lepiej się rozpędza i często na liczniku jest więcej niż się wydaje
tym bardziej, że mogę dostać dobrą cenę na nowe części, całość myślę, że zamknęłaby się w 2,5k PLN
Z r32 już się wyleczyłem, interesują mnie zaciski z nowej Ibizy Cupry, opcja jest w 4tłoczkach. Jeszcze jakby się okazało że jarzma są takie jak w golfie to mamy fajny zestaw. Ale tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić. Nie piszą nawet jaki rozmiar tarcz, min 17'. Piszą tylko, sportowy układ hamulcowy. Jak masz u siebie salon Seata to jakbyś mógł to podpytaj o ten zestaw, może to coś dla nas, bo ładować się w wielką pizze z jednym tłoczkiem to chyba półśrodek.
Awatar użytkownika
By team-am -  10 cze 2010, 21:49
 łódzkie
#26288
Witam
Orientuje sie ktos czy zawias z Passata B6 lub CC bedzie pasowac do V'ki?? Jezeli pod wzgledem tech pasuje moga być jakies negatywne konsekwencje róznicy mas pojazdów :?:

Moglby ktos sprawdzić w ETCE czy zwrotnice sa takie same :?:

Z gory dzieki za pomoc

Pozdr
By 1 6 D -  10 cze 2010, 22:10
 zachodniopomorskie
#26293
B6 i CC mają amorki te same prawie, zasadniczo różnią się ostatnią literką czyli twardości i tłumienie przypuszczam

Golf V według śladów części nie miał nigdy fabrycznie amorków z Passków zakładanych.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 29