Strona 26 z 29

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 19 kwie 2017, 8:50
autor: Cimek
miodek89 pisze:Panowie, z tyłu jak samochodem bujam na boki to coś skrzypi delikatnie. Taki raczej gumowy odgłos.

Co to może być? Jakieś sugestie, co sprawdzić? Dziękuję

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Gumowy odgłos ... No jakiś element gumowy mi przychodzi na myśl :oczko: zobacz w miejscu osadzenia sprężyny, do diagnosty niech szarpie całą budą, też właź do kanału, patrz i nasłuch*j(autokorekta mnie czasem dobija). Chyba że masz kanał, to myk do niego, a ktoś niech buja.
U mnie czasami ręczny tak skrzypi (tarcze i klocki niedługo do wymiany)

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 19 kwie 2017, 15:10
autor: miodek89
Na piątek umówiłem się u mechanika, więc wtedy postaram się znaleźć miejsce "zgrzytania"

Tutaj filmik nagrałem mojego problemu:
https://youtu.be/gPd8q1g1i_o

Jest możliwe, że odbój tak skrzypi i np można go potraktować białym smarem w sprayu?
Czy to np wadliwy amorek?

Dodano po 4 godzinach 47 minutach 58 sekundach:
Wyczytałem na innym forum, że ktoś miał taki dźwięk przez odboje. Użył smaru białego w spray i pomogło. Jest to możliwe, że odbój taki dźwięk by wydawał?

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 20 kwie 2017, 6:36
autor: Cimek
miodek89 pisze:Na piątek umówiłem się u mechanika, więc wtedy postaram się znaleźć miejsce "zgrzytania"

Tutaj filmik nagrałem mojego problemu:
https://youtu.be/gPd8q1g1i_o

Jest możliwe, że odbój tak skrzypi i np można go potraktować białym smarem w sprayu?
Czy to np wadliwy amorek?

Dodano po 4 godzinach 47 minutach 58 sekundach:
Wyczytałem na innym forum, że ktoś miał taki dźwięk przez odboje. Użył smaru białego w spray i pomogło. Jest to możliwe, że odbój taki dźwięk by wydawał?
Masz tak z jednej strony czy z obu? Jak z obu to polecam sprawdzić gumy stabilizatora. Spróbuj też psiknąć jak czytałeś.

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 20 kwie 2017, 7:08
autor: miodek89
Niestety tylko z jednej strony :/ Lewy tył.

Dzisiaj już kupiłem biały smar w sprayu i psikne pod odboje i te miejsca, gdzie były w artykule. Mam nadzieję, że pomoże.

Jeśli nie to czeka wymiana amortyzatora pewnie?

Dodano po 9 godzinach 45 minutach 20 sekundach:
Witam ponownie :)

problem ROZWIĄZANY!

Pomógł biały smar w spray. Okazało się, że odbój wydawał taki dźwięk. Po użyciu smaru w sprayu wszystko jest ok :) Dzięki za pomoc.

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 8:17
autor: kupszczelisty
Jak odbój? Ten odbój który jest na tłoczysku amortyzatora?

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 8:37
autor: miodek89
Dokładnie ten. Od góry ten odboj tak skrzypial. Po zastosowaniu smaru jak rękę odjal :-)

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 8:45
autor: Cimek
Ciekawe jak długo pomaga ten smar. Czy nie lepiej wymienić? Na alle widziałem zestawy odbój+osłona za 50zł.

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 9:02
autor: kupszczelisty
Mówimy o poliuretanowym bałwanku? Przecież auto nie stoi na odbojach. On ma ratować amortyzator przed uderzeniem tłoka amortyzatora o dno obudowy. Czyli zawieszenie pracujące normalnie dopiero pod wpływem dużego ugięcia sprężyn ma dobić do odbojnika. Na zwykłym zawieszeniu jest tam kilka centymetrów luzu.

Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Z tego co pamiętam, to do sportowego zawieszenia są krótsze odbojniki ale z twardszego materiału.

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 9:41
autor: miodek89
Najważniejsze, że znalazłem przyczynę @Cimek :-) pojezdze, zobaczę. Jak coś to wymienię na nowe, lecz te obecne wymieniłem jakoś 3 miesiące temu.

@kupszczelisty, mowa o tym bałwanku :-) masz rację, ale u mnie tył jest obniżony ok - 80/-90 mm, więc nawet krótsze odbojniki na górze są włożone w górne mocowanie amorka.

Najważniejsze, że ma ta chwile jest cisza :-)

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 9:59
autor: kupszczelisty
No to dlatego skrzypi bo auto stoi na tym bałwanku, jeżeli masz zamiar tam pryskać, to może lepszy się okaże silikon w sprayu, bo do niego nie klei się tak brud i jest bardziej płynny niż miały smar który jest półstały.

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 21 kwie 2017, 12:19
autor: miodek89
Ok, następnym razem jak wróci skrzypienie (oby nie) spróbuję silikon w sprayu :-)

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 05 maja 2017, 20:23
autor: miodek89
Pytanie :)

Dzisiaj przy ruszaniu na boki delikatnie kierownicą słychać z przodu skrzypienie. Tak jakby na górze przedniego zawieszenia.

Łożyska były wymieniane bodajże w styczniu. Możliwe że już do wymiany? Czy jest np jakiś sposób? Np olej czy smar?

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 06 maja 2017, 9:24
autor: arfyc
Koledzy mam skromne pytanie jak widać na załączonym obrazu mój karawan stoi dość wysoko i nie ukrywam chciałbym go lekko obniżyć ...jestem z lekka w tym zielony wiec prosze o pomoc
czy i jakie zawieszenie odpowiednie powinno byc do kombiaka _ mozecie polecic jakąs dobrą firme
czy tylko sprężyny czy amory tez ?? - amory mam miesiac temu wymienione na nowe i przód i tył
czy po wymianie takiego zawieszenia komfort jazdy spadnie ??
Obrazek

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 06 maja 2017, 9:52
autor: miodek89
Jak amorki nowe to proponuję same sprężyny firmy Eibach Sportline :) Przód obniża około -50mm a tył -30mm. Komfort jazdy jest przyjemny. Samochód się "pewniej" prowadzi. Jak chcesz wyślę Ci zdjęcie jak mój Golf wyglądał na takim zawieszeniu

Re: Wszystko o zawieszeniu, gwintowane, standardowe itp...

: 06 maja 2017, 9:57
autor: arfyc
super wysli ale pytanie czy takie sprężyny pasuja od 3/5 Drzwi a kombi??
masz gdzieś namiar na takie sprężyny do kombi ?