Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By gop_8 -  04 lis 2014, 22:41
 zachodniopomorskie
#149441
Witam!

Okazało się, że mam do wymiany tuleje z tyłu. Mam problem z doborem tych części. Kolega mechanik powiedział, że sam dam radę je sam powymieniać, po oględzinach na szarpaku.
Potrzebuję wymienić tuleje wahaczy tylnych górnych oraz górną tuleję wahacza dolnego i tuleję wraz ze śrubą, dzięki której ustawia się zbieżność (mi się zapiekła).

W necie znalazłem:

wahacze tylne górne występują w całości w ASO 1K0501529F/1K0501530C (rozróżnia się strony?) tuleje do nich, czy to są takie: 1K0 505 553 ?? czy są w nich tuleja wewnętrzna i zewnętrzna?

wahacz tylny dolny tuleja górna: 1K0501541C ??

i tuleja wraz z mocowaniem do zbieżności od zwrotnicy?

Zupełnie się w tym pogubiłem...
Chcę wymienić obie strony razem.

Dzięki
Pozdrawiam
By emiter -  05 lis 2014, 13:00
 łódzkie
#149484
Kolego dopytaj, które z górnych wahaczy poprzecznych, ponieważ można powiedzieć że są po 2 na stronę: krótki prosty nazywany też drążkiem kierowniczym (tak na pewno jest taki w tylnym zawieszeniu) oraz drugi wygięty.

Elementy zawieszenie tył:

Wahacz górny poprzeczny(drążek kierowniczy):
1K0 501 530 C - prawy LEMFOERDER LMI35464

1K0 501 529 F - lewy LEMFOERDER LMI35465 - 113 PLN

N 102 112 02 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x90 2szt
N 101 064 02 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M12x1,5 2szt

N 910 475 02 - Śruba z łbem 6-kątnym(kombi) M14x1,5x95 2szt
1K0 505 193 - podkładka 2szt
N 104 018 01 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M14x1,5 2szt

Element gumowo-metalowy wachacza wzdłużnego tył:

1K0 505 541 D - Lemforder 2992001 - 2 szt
N 101 708 04 - Śruba z łbem 6-kątnym M12x1,5x80 2szt
WHT 003 468 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x25 - 4szt


Łącznik stabilizatora tył:

1K0 505 465 K -> 1K0 505 465 AA 2szt

WHT 000 226 - śruba z gniazdem wielozębnym M10x55 2szt

N 102 861 10 - nakrętka M10 kołnierzowa 2 szt

Wahacz poprzeczny dolny tył:

1K0 505 311 AB - wahacz - Lemforder 36758 01 - 2szt

lub Tulejka do wprasowania: Lemforder 29917 01 - 2 szt

WHT 000 228 - śruba mimośrodowa M12x97,5 - 2 szt

WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt

N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt


Element gumowo-metalowy wahacza poprzecznego dolnego tył(w zwrotnicy):

1K0 505 553 A - 45,17 pln/szt ASO (x2) - Lemforder 27306 01 - 2 szt

N 106 286 01 śruba z łbem 6-kątnym M12x1,50x75 2szt
N 101 064 02 Nakrętka z samozabezpieczenien M12x1,5 2szt

Wahacz poprzeczny górny tył:

1K0 505 323 N -> 5Q0 505 323 c - 2szt

Tulejki do wprasowania:

Lemforder 2991801 i 2991901 - komplet na jeden wachacz

N910 475 02 - śruba z łbem 6-kątnym M14x1,5x95 - 2 szt

1K0 505 193 - podkładka - 2 szt

N 104 018 01 - nakrętka 6-kątna M14x1,5 2 szt

WHT 000 227 - śruba mimośrodowa M12x82,5 - 2 szt

WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt

N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt

Prawdopodobnie będziesz miał do wymiany wahacze górne proste(drązki kierownicze) - tak było u mnie, niestety śruby od geometrii też były zapieczone. Części które potrzebujesz do weryfikacji z mechanikiem. Przy naprawach zawieszenia producent przewiduje wymianę wszystkich odkręcanych śrub. Ja tak robiłem u siebie, chociaż to dodatkowy koszt i to nie mały...

Powodzenia :D



gop_8 pisze:Witam!

Okazało się, że mam do wymiany tuleje z tyłu. Mam problem z doborem tych części. Kolega mechanik powiedział, że sam dam radę je sam powymieniać, po oględzinach na szarpaku.
Potrzebuję wymienić tuleje wahaczy tylnych górnych oraz górną tuleję wahacza dolnego i tuleję wraz ze śrubą, dzięki której ustawia się zbieżność (mi się zapiekła).

W necie znalazłem:

wahacze tylne górne występują w całości w ASO 1K0501529F/1K0501530C (rozróżnia się strony?) tuleje do nich, czy to są takie: 1K0 505 553 ?? czy są w nich tuleja wewnętrzna i zewnętrzna?

wahacz tylny dolny tuleja górna: 1K0501541C ??

i tuleja wraz z mocowaniem do zbieżności od zwrotnicy?

Zupełnie się w tym pogubiłem...
Chcę wymienić obie strony razem.

Dzięki
Pozdrawiam
By gop_8 -  06 lis 2014, 22:24
 zachodniopomorskie
#149660
Dziękuję ślicznie. Świetna robota!!

Dla ułatwienia wstawię link: http://skoda.afora.ru/CZ/Superb/SUP/201 ... 05-505005/
ułatwi to komunikację - numery części.

Właśnie tak mam do wymiany wahacze górne poprzeczne. Przeszukałem sieć nie ma tulei samych. Jedyne co mi wpadło w oko to, że od 2008r jest obustronnie wahacz jeden typ: 1K0 501 529 C
Mechanik zaproponował również wymianę tulei górnej wahacza poprzecznego dolnego (8), czyli można włożyć 29917 01 w to miejsce, tak?

Która śruba jest od zbieżności? N91 047 502 ? (18)

Rzeczywiście sporo kosztują same śruby... ale jak robić to raz a porządnie!:-)
Dopytuję się, ponieważ chcę zamówić raz wszystkie - u mnie w mieście nie ma VW.

Co sądzie o poliuretanowych tulejach?
Dziękuję
By emiter -  07 lis 2014, 10:16
 łódzkie
#149681
Specjalnie się nie namęczyłem ze spisem bo miałem to już przygotowane wcześniej jak wymieniałem u siebie 8)
U mnie był problem z wewnętrznymi śrubami mimośrodowymi dolnego wahacza poprzecznego - od ustawienia zbieżności - nr WHT 000 228 - 2 szt. Ogólnie do ustawienia geometrii powinna być możliwość ruszyć wszystkie śruby mimośrodowe, bo nie wiadomo czy nie będzie potrzebna korekta. Drugi komplet jest przy wahaczu poprzecznym górnym "tym wygiętym" - śruby nr WHT 000 227 - 2szt.

P.S Link który podałeś jest od SUPERB'a, tam nr śrub i elementów zawieszenia mogą się różnić.
gop_8 pisze:Która śruba jest od zbieżności? N91 047 502 ? (18)
Awatar użytkownika
By Rumak -  14 lis 2014, 16:46
 pomorskie
#150559
Jeśli chcesz zrobić raz a konkretnie jak piszesz wyżej to proponuje poliuretanowe tuleje . Płacisz wiecej ale robisz raz i spokój . Do tej pory mialem poli w dwóch autach w całym zawieszeniu . Do tego wsadzony mialem gwint po 3 latach wszystko bylo ok z tulejami. Kolejny plus to łatwy montaż przy posiadaniu kanału można zrobić to samemu. Teraz wkładać bede do mk5 caly przód w poliuretanie . Auto po wsadzeniu poli zyskuje na sprężystości i w przeciwieństwie do tulei gumowych zawieszenie nie robi się z czasem miękkie" flakowate ".
By Czester -  14 lis 2014, 21:17
 lubelskie
#150598
Ja ostatnio u siebie wymieniałem komplet 4 tulei w wahaczach tylnych dolnych, i górnych, prościej...te tuleje w których są śruby regulacji zbieżności.
U mnie na 4 śruby zapieczone były 3. Nie jest to do końca takie proste, w przypadku kiedy są one zapieczone. Śruba się obraca razem z tuleją, i jedyne wyjście, to cięcie. Z dolnymi problemu nie ma, łatwy dostęp, ale górne ruszyć tak prosto nie jest. I trzeba trochę rozbebrać zawieszenie...Sam tego nie robiłem, fakt, ale osoba, która to robiła miała trochę zabawy.
Cena tulei jest przystępna. Z kolei śruby podkładki i nakrętki, to jakaś paranoja...W znanym sklepie z częściami na N....krzyknęli za sztukę śruby ponad 50 zł...Ja za komplet oryginalnych 4 śrub z podkładkami i nakrętkami z przesyłką zapłaciłem niecałe 120 zł :pepsi: Także kolego gop_8 jakbyś chciał, to mogę Tobie rzucić na pewu informacją odnośnie śrub. Jak się daje to po co przepłacać 8)
By Mariuszy77 -  12 lip 2017, 12:16
 wielkopolskie
#254506
Trochę odgrzeję temacik i skorzystam z istniejącego wątku zamiast zakładać nowy. Muszę wymienić cztery tuleje w tylnym zawieszeniu- te w które wchodzą śruby regulacyjne zawieszenia. Dwie po lewej stronie auta i dwie po prawej. Pytanko odnośnie samych tulei czy występowały jakieś utwardzone/ sztywniejsze np. od S3 tak jak w przypadku tulei tylnej przedniego wahacza czy w tylnym zawieszeniu nie były stosowane inne niż w zwykłym mk5?
Tylna tuleja wahacza przedniego o numerach 8z0 407 183 pochodzi z audi S3?
Pozdrawiam.
By gop_8 -  15 lip 2017, 21:52
 zachodniopomorskie
#254643
Jeżeli chodzi o przedni wahacz tylne to można "nabić" utwardzane od bodajże Audi. Natomiast jeżeli chodzi o tył nic mi nie wiadomo o innych tulejach. Te o które Ci chodzi są pewnie do regulacji geometrii? Tam lubią się ukręcać śruby, więc warto takowe mieć. Do tych jest trudny dostęp. Ja w końcu kupiłem całe zawieszenie tylne i wymieniłem. Udało mi się znaleźć od gości spod Słupska w stronę na Ustkę. Wziąłem chyba w końcu od Turana.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  09 sty 2018, 7:47
 śląskie
#260821
Tak jak piszą koledzy z dolnymi na wahaczach nie ma problemu. Jeśli chodzi o górne to już są schody. Ja je sobie odpuściłem bo nie było potrzeby wymieniać. Dolne ciąłem kątówką.
Awatar użytkownika
By mmx166 -  08 maja 2018, 11:21
 małopolskie
#264656
Witam nie bede zakladac nowego tematu, Mam do wymiany tuleje wachaczy dolnych na przednim zawieszeniu , jakiej firmy czesci polecacie Lemforder czy febi? i czy brac razem z srubami?
I pytanie mam takie silnik przy ruszaniu podnosi sie za bardzo do gory, czy to wina poduszek?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 maja 2018, 12:06
 śląskie
#264657
Jeśli chodzi o tuleje przedniego wahacza tylne to ja kupiłem ori całe. nie są drogie, są do nich same wkłady ale pitolenia z tym. A tam sam na kanale sobie to wymienisz w kilkanaście minut.
Co do silnika to zapewne poduszki okrągłe uszkodzone w sankach, są tam dwie jedna na drugiej co wchodzi mocowanie od skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
By mmx166 -  08 maja 2018, 12:48
 małopolskie
#264659
No wlasnie znasz moze model tych poduszek pod silnikiem? Bo mysle ze to one, jak wrzucam jedynke to czasem jest takie pukniecie delikatne i szarpniecie jakby silnikiem takie wrazenie., . Oryginalne? 289zl kosztuje jedna tzn calosc z aluminiowym mocowaniem, chyba ze mowisz o samym srodku do wprasowania, ale w ASO gosc powiedzial ze lepiej calosc wymieniac.
W sensie ze ten aluminiiowy element zostawiles oryginalny, i wprasowal Ci mechanik same tuleje? Mowili tez ze za tym elementem co trzyma tuleje jeszcze jest jakis simering i pasuje go wymienic.

Mowiac o sankach :https://www.youtube.com/watch?v=NOK_hOQ_xKA to tak jak na tym filmie?
czy tym : https://www.youtube.com/watch?v=IVhSOPtfgIU
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 maja 2018, 13:45
 śląskie
#264662
Chodziło mi o te tuleje w sankach https://www.youtube.com/watch?v=NOK_hOQ_xKA
Ale sprawdź co u ciebie.

tuleje kupiłem na all same środki i leżały mi dwa lata w garażu bo nie miałem natchnienia na ich wprasowanie.
W tamtym roku kupiłem na all w całości ori nowe za ok 120zł za szt. Tuleje gumowe środki sprzedałem po zakupie tych całych.
nr tulei w sankach górna 1K0199868Q, dolna 1K0199867Q.

Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
niby ori http://allegro.pl/silentblock-tuleja-wa ... 23737.html
nr, 1K0199231J i 1K0199232J, jesli chcesz z aso to podjedź do skody , są tańsze te same elementy co w VW.
Awatar użytkownika
By mmx166 -  08 maja 2018, 13:54
 małopolskie
#264663
Czyli te poduszki w sankach sa tylko dwie jedna na drugiej jak widze na filmach, a ten drugi film co zapodalem to poduszka / Lapa silnika / skrzyni biegow? Dzwoniac do Aso gosc od czesci sam sie dziwil ze dziwnie to rozwiazanie jest w VW.

Btw jak jade np na 4 biegu puszcze gaz to silnik tak mocno rwie, czyli moga to byc te poduszki co wyslales?

I co sadzisz o uzywkach np z golfa plusa ? albo sciagniete z Anglika? ja wiem ze to ryzyko kupowac bo moze pierdnac po 3 tys km;)

nr tulei w sankach górna 1K0199868Q, dolna 1K0199867Q. to jest takze do diesla 1,9 ?