Kolego dopytaj, które z górnych wahaczy poprzecznych, ponieważ można powiedzieć że są po 2 na stronę: krótki prosty nazywany też drążkiem kierowniczym (tak na pewno jest taki w tylnym zawieszeniu) oraz drugi wygięty.
Elementy zawieszenie tył:
Wahacz górny poprzeczny(drążek kierowniczy):
1K0 501 530 C - prawy LEMFOERDER LMI35464
1K0 501 529 F - lewy LEMFOERDER LMI35465 - 113 PLN
N 102 112 02 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x90 2szt
N 101 064 02 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M12x1,5 2szt
N 910 475 02 - Śruba z łbem 6-kątnym(kombi) M14x1,5x95 2szt
1K0 505 193 - podkładka 2szt
N 104 018 01 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M14x1,5 2szt
Element gumowo-metalowy wachacza wzdłużnego tył:
1K0 505 541 D - Lemforder 2992001 - 2 szt
N 101 708 04 - Śruba z łbem 6-kątnym M12x1,5x80 2szt
WHT 003 468 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x25 - 4szt
Łącznik stabilizatora tył:
1K0 505 465 K -> 1K0 505 465 AA 2szt
WHT 000 226 - śruba z gniazdem wielozębnym M10x55 2szt
N 102 861 10 - nakrętka M10 kołnierzowa 2 szt
Wahacz poprzeczny dolny tył:
1K0 505 311 AB - wahacz - Lemforder 36758 01 - 2szt
lub Tulejka do wprasowania: Lemforder 29917 01 - 2 szt
WHT 000 228 - śruba mimośrodowa M12x97,5 - 2 szt
WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt
N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt
Element gumowo-metalowy wahacza poprzecznego dolnego tył(w zwrotnicy):
1K0 505 553 A - 45,17 pln/szt ASO (x2) - Lemforder 27306 01 - 2 szt
N 106 286 01 śruba z łbem 6-kątnym M12x1,50x75 2szt
N 101 064 02 Nakrętka z samozabezpieczenien M12x1,5 2szt
Wahacz poprzeczny górny tył:
1K0 505 323 N -> 5Q0 505 323 c - 2szt
Tulejki do wprasowania:
Lemforder 2991801 i 2991901 - komplet na jeden wachacz
N910 475 02 - śruba z łbem 6-kątnym M14x1,5x95 - 2 szt
1K0 505 193 - podkładka - 2 szt
N 104 018 01 - nakrętka 6-kątna M14x1,5 2 szt
WHT 000 227 - śruba mimośrodowa M12x82,5 - 2 szt
WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt
N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt
Prawdopodobnie będziesz miał do wymiany wahacze górne proste(drązki kierownicze) - tak było u mnie, niestety śruby od geometrii też były zapieczone. Części które potrzebujesz do weryfikacji z mechanikiem. Przy naprawach zawieszenia producent przewiduje wymianę wszystkich odkręcanych śrub. Ja tak robiłem u siebie, chociaż to dodatkowy koszt i to nie mały...
Powodzenia
gop_8 pisze:Witam!
Okazało się, że mam do wymiany tuleje z tyłu. Mam problem z doborem tych części. Kolega mechanik powiedział, że sam dam radę je sam powymieniać, po oględzinach na szarpaku.
Potrzebuję wymienić tuleje wahaczy tylnych górnych oraz górną tuleję wahacza dolnego i tuleję wraz ze śrubą, dzięki której ustawia się zbieżność (mi się zapiekła).
W necie znalazłem:
wahacze tylne górne występują w całości w ASO 1K0501529F/1K0501530C (rozróżnia się strony?) tuleje do nich, czy to są takie: 1K0 505 553 ?? czy są w nich tuleja wewnętrzna i zewnętrzna?
wahacz tylny dolny tuleja górna: 1K0501541C ??
i tuleja wraz z mocowaniem do zbieżności od zwrotnicy?
Zupełnie się w tym pogubiłem...
Chcę wymienić obie strony razem.
Dzięki
Pozdrawiam