Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By malinex2 -  30 gru 2014, 15:00
 łódzkie
#157113
Witajcie . Dzisiaj w szale zakupowym zaparkowalem sobie auto pod Lidlem wysiadlem , zapomnialem wrzucic biegu wiec auto delikatnie mi zaczelo zjezdzac . Szybko pociagnalem za reczny . Po powrocie ze sklepu chcialem spuscic reczny ,ale niestety jest bardzo luzny . praktycznie nie czuc zazebiania . Ruszylem ,ale niestety czuc bylo , ze tylnie hamulce trzymaja mi auto . Ciezko przyspieszal i wgl ... Dojechalem tak do domu , bo mam naszczescie nie daleko i niestety z prawego tylniego kola unosil sie dym . Przypalilo mi klocki . Lewe kolo bez problemu , tarcza delikaatnie ciepla od hamowania , lewe kolo tarcza strasznie goraca , nie mozna sie jej dotknac . Dzis w Łodzi mamy prawie 10 stopni mrozu ... czyzby linka zamarzla od recznego ? Czemu nie chce spowrotem wrocic do swojego polozenia ? da rade odblokowac jakas recznie ten reczny ? nie bd go uzywal poprostu narazie ,ale auto jest mi potrzebne codziennie . Nie mam teraz jak wrzucic auta na warsztat , bo wiadomo sylwester i wgl . Moze mi ktos powiedziec jak i co moge w tym przypadku zrobic ,aby dalej sie poruszac bez problemu ?
Awatar użytkownika
By sidewinder3 -  30 gru 2014, 15:19
 pomorskie
#157116
Całkiem możliwe że linka przymarzła. Spróbuj postawić auto w jakimś miejscu z dodatnią temperaturą. Jak puści po kilku godzinach - masz diagnozę. Linkę można wymienić ale niekoniecznie. Niektórym udaje się wydmuchać wodę i napsikać np. oleju. Ale jak raz dostała się woda, to może pojawić się i rdza, a to niestety prowadzi do konieczności wymiany...
Awatar użytkownika
By soil -  30 gru 2014, 15:20
 śląskie
#157117
Pewnie linka się zatarła/zamarzła lub ramie przy tarczy jest zabrudzone i nie odbija. Ściągnij koło i przesuń dźwignie ręcznie..
Możesz wyczyścić te okolice i przy dobrych wiatrach problem zniknie, jak nie to linka do wymiany.
By kuba94 -  30 gru 2014, 16:18
 pomorskie
#157128
A moż klocki na wykończeniu były i tłoczek sie nie cofnął , a jest na śrubie ,, rzymskiej" to się już cofnie . Kijedyś tak sobie zrobiłem w audiku przy kręceniu bączków na ręcznym. Objawy bardzo podobne miałem
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 gru 2014, 16:42
 pomorskie
#157135
zamarzło ale jechać na ręcznym :hmmm: kamikadze normalnie

Ja generalnie w każdym aucie zawsze lato czy zima staram się jak najczęściej zaciągać ręczny i nigdy nie miałem problemów, wjeżdżam do domu do ocieplonego garażu - ręczny, wszędzie ręczny,
By malinex2 -  30 gru 2014, 17:29
 łódzkie
#157160
Rozebralem i wyczyscilem wszystko . Wyglada na to , ze linka jest przerdzewiala . Podeszlem do auta po jakiejs godzinie i reczny juz odbity byl . Odczepilem linke z tego ramienia i samo chodzi idealnie . Odbija i piasta kreci sie dosc spobodnie . Wyczyscilem wszystko psiknalem wd40 i zobaczymy . Narazie recznego uzywal nie bd , po swietach wymienie wszystko na nowe zeby miec pewnosc , bo z tym recznym juz mialem od dosc dawna problem . Za slabo naciagniety i wgl , takze nie byla to tak zwana kosa , ze kolo stalo a ja jechalem . Przy okazji linka wpadnie nowa to juz bd komplet . Od sklepu mam doslownie pare set metrow , wiec az do czerwonosci nie zdarzylo sie nagrzac :P Rdze zauwazylem od razu jak sciagnalem taka gumke harmonijkowa . Pociagnalem za linke wiekszymi cangami i cofnela sie do tylu . Teraz juz wiem co zrobic jak mi sie znowu zatnie . Poprostu nie znalem budowy tego aparatu z tylu na tarczach . Nigdy mi sie takie cos nie trafilo ,ale teraz wiem juz co robic :) klocki byly nie dawno zmieniane . Dzieki za wczucie sie w temat panowie , bo teraz przed sylwestrem to ciezko o jakas porade ... Apropos naciaganie recznego odbywa sie tylko i wylacznie pod podlokietnikiem?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 gru 2014, 17:32
 pomorskie
#157162
malinex2 pisze: Apropos naciaganie recznego odbywa sie tylko i wylacznie pod podlokietnikiem?
a gdzie jeszcze byś chciał? :D Nie ma elektrycznego postojowego przecież ani stopki na lewą nogę jak w Mercach :D


edit: OK, nie skumałem że chodzi ci o naciąganie linki a nie zaciąganie ręcznego :fluff:

Wd40 podziała na krótką metę, przechodziłem to w Mk5
By malinex2 -  30 gru 2014, 18:01
 łódzkie
#157175
dobra przyznaje sie ,ze troszke tawociku tam tez nalozylem :P to bylo silniejsze ode mnie ;p , musze ponaciagac sobie ten reczny bo odkad kupilem golfa to tam nie dlubalem . Zakladalem podlokietnik ostatnio do niego i wlasnie zwrocilem uwage na te regulacje . Pytam , bo roznie to bywa , czasem przy zaciskach jest gwincik do naciagania tez , wiec chcialem wykluczyc ponowne zdejmowanie kola :P mam gwint i auto lezy bardzo nisko wiec nie ma opcji zebym doszedl tam reka . Musowo musze sciagac kolo . Problem jest juz przy podkladaniu lewarka pod prog a co dopiero zeby sie polozyc pod auto. Zobaczymy co sie bedzie dzialo . Narazie nie bd uzywal recznego wcale . Do dzis wszystko dzialalo , zdaje mi sie , ze pociagnalem go na tyle mocno , ze linka przeszla przez pewien zardzewnialy prog ktory przed tem nie byl zdobyty i zablokowalo ja .

Maly edit . Wczoraj jechalem i nagle wyskoczyl mi blad . Z tego co zdarzylem wyczytac to okladziny . Mogly sie klocki przyjarac , ze wywala mi ten blad ? po zgaszeniu auta zniklo i wszystko jest ok . ESP dziala ABS tez . Dzisiaj podlaczylem VCDS-a bo akurat zakladalem sobie tempomat i przy okazji wszedlem w ABS i hamulce . Blad czujnika predkosci kola prawy tyl . Przerwa w obwodzie itp . Wyglada na to , ze cos poprostu na moment nie laczylo . Byc moze jak sciagalem lineczke od tego recznego niechcacy owadzilem delikatnie ten przewodzik i moze obruszalem go w ten sposob. Blad skasowalem przejechalem sie , podlaczylem ponownie vcdsa i juz wszystko jest ok . Musze zajac sie tymi linkami od recznego , bo wszystkiemu sa one winne