Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By bionikl -  03 sty 2018, 21:14
 śląskie
#260681
Hymmm... tak, tak ... można też kupić w aptece strzykawkę 200ml ( za jakieś 80 gr, no w porywach może 2,50 PLN) podłączyć ją do odpowietrznika zacisku gumowym (lub innym szczelnym) wężykiem , następnie naciągamy tłoczek strzykawki podpierając go wcześniej przygotowanymi drewienkami ( coś koło 7 cm- mocniej naciągnąć będzie raczej trudno ;) ). W strzykawce wytworzyła się próżnia o jakiejś chorej wartości. Gdzieś na tarczy sobie kładziemy nasze "urządzenie" albo niech sobie wisi na wężyku- bez znaczenia. Następnie kluczykiem 11 luzujemy o mniej więcej jeden obrót odpowietrznik. Próżnia będzie powoli i nieubłaganie wysysać płyn z układu, płyn będzie wrzał (nawet na mrozie) na skutek ogromnego podciśnienia . Z założonymi rękami i na luzie czekamy aż strzykawka napełni się prawie cała. Zakręcamy odpowietrznik i operację powtarzamy. Jedyne co nas interesuje to dolewanie płynu do zbiorniczka . Sprawdzone i przetestowane -na tylnych zaciskach działa znakomicie.
By lukas1994 -  05 kwie 2018, 19:31
 lubelskie
#263674
Witam po raz kolejny, poniewaz tarcze z tyłu byly na wokonczeniu zamowilem nowe z klockami pod czas wymiany mechanik stwierdzil ze zacisk jest Do regeneracji i tam był problem tłoczek za cholery nie chcial wcisnac sie w zacisk kilka uszczelek zostało zniszczonych na szczescie w koncu sie "udało" na drugi dzien pojechalem kilkaset kilometrow juz od wymiany czulem słabe hamulce na szczeście na parkingu a nie na trasie doszło Do wycieku płynu została plama pod samochodem. W krakowie w zakładzie znowu zregenerowali zacisk i jest spokój ale hamulce są nadal bardzo słabe trzeba mocno dusić lepsze hamulce są po kilkakrotnym wcisnieciu pedała czytalem o odpowietrzeniu samorobionym sprzetem z opryskiwacza recznego ale sam nie złoze tego Do kupy moze ktoś by mógł pomoc z okolic
Awatar użytkownika
By Cimek -  06 kwie 2018, 19:05
 opolskie
#263714
Postaw auto, niech chwile postoi. Najlepiej na kanale/podjeździe. Załóż dłuższe rurki i odkręć z obydwu tylnych na raz. Ja tak zostawiłem na 30min, potem normalne odpowietrzenie.
By lukas1994 -  20 kwie 2018, 13:15
 lubelskie
#264150
Podjechalem dzisiaj Do mechanika z racji tego że nie mial za dużo czasu odpowietrzył ciśnieniowo tylko jedno koło to w, którym regenerowany był zacisk ale bez zadnego rezultatu. Na poniedzialek umowilem sie na odpowietrzenie pozostalych kół, może ktoś robił to w zakładzie może macie jakieś rady
By kupszczelisty -  25 kwie 2018, 7:26
 wielkopolskie
#264294
Na czym polegała regeneracja zacisków z tyłu? U mnie auto przechodziło bez problemu badanie techniczne, hamulce brały równo bo na stacji porównuje się siłę hamowania lewej i prawej strony. Ręczny działał, ale miałem porównanie z takim samym autem tylko z przebiegiem o 100 000 kilometrów mniejszym. Wymieniłem zaciski z tyłu na nowe TRW, do tego klocki i tarcze. To rozwiązało problem słabych hamulców. Te aluminiowe zaciski żeby dobrze zregenerować trzeba rozebrać do ostatniego elementu, a mało kto tak robi, bo trzeba mieć specjalne długie szczypce. Zdejmij te zaciski i wyślij do profesjonalnej regeneracji lub kup nowe lub wyślij do regeneracji do Boscha. W moich dwóch autach te same zaciski zaczęły szwankować przy przebiegu około 230 000 kilometrów.