Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By grotof -  27 lut 2015, 8:52
#168109
Tylne zaciski blokowały więc zostały wyczyszczone, cylinderki i tłoczki wypolerowane, całość wymyta i złożona na nowych uszczelkach i tu pojawia się problem. Dodam, że po odłączeniu zacisków wężyki cały czas były zaczopowane i z rurek płynu wyleciało kilka kropelek, tyle co przy wyjęciu wężyka z zacisku.
Nie pierwszy raz odpowietrzam hamulce, ale z takim przypadkiem spotkałem się po raz pierwszy.
Podczas odpowietrzania płyn w zbiorniczku sukcesywnie był uzupełniany i nie spadł poniżej minimum.
Metoda odpowietrzania – dwuosobowa – pompowanie aby wypełnić cylinderek płynem, następnie klasycznie: naciśnij, zakręć odpowietrznik (wężyk zanurzony w pojemniku z płynem), puść itd. Potem drugie koło i NIC! Pedał jak z gąbki. Druga metoda (kosztowniejsza wychodzi dużo płynu) - wężyk na odpowietrznik, druga końcówka do pojemnika z płynem, odpowietrznik "zluzowany" i przepompowanie kolejno wszystkich kół trzy razy dookoła. Łącznie przeleciało grubo ponad jeden litr płynu. VCD-sem wymusiłem jeszcze test pompy ABS – wynik zaliczony. Po tej operacji poprawa była zauważalna, jednak jeszcze to nie to. Jechać można ale pedał reaguje tak jakby jeszcze było powietrze w układzie. Po gwałtownym naciśnięciu pedału wyczuwalny jest wyraźny opór, ABS włącza się, auto zatrzymuje się, po czym pedał "gąbczasto" daje się wcisnąć jeszcze kawałek. Nie zauważyłem aby płynu ubywało. Nie jest to szczególnie dokuczliwe ale dosyć kłopotliwe jest modulowanie siły nacisku na pedał.
Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?
By trzeci5 -  27 lut 2015, 14:37
 śląskie
#168161
powiem szczerze że te metody co opisałeś są trochę dziwne,nie spotkałem się jeszcze z taki odpowietrzaniem układu,sprubuj tak że na każdy odpowietrznik zakładasz wężyk i odkręcasz wszystkie odpowietrzniki i czekasz aż płyn samoczynnie zacznie wylatywać z wężyków,po czym zakręcając od najdalszego koła,albo robisz tak że jedna osoba pompuje kilka razy i naciska pedał a druga odkręca odpowietrznik i wypuszcza płyn z powietrzem,zabieg powtarza się tak długo aż z odpowietrznika poleci czysty płyn bez powietrza,też zaczynamy od najdalej położonego koła czyli tylne prawe,pozdro
By grotof -  27 lut 2015, 14:57
#168164
Tak właśnie robiłem. Być może zbyt skrótowo to opisałem jako "metoda dwuosobowa" i w konsekwencji dotyczyło to wszystkich czterech kół. O kolejności nie napisałem gdyż to akurat dla mnie było oczywiste. Ten sposób okazał się niestety nieskuteczny.
By trzeci5 -  27 lut 2015, 16:20
 śląskie
#168185
grotof pisze: pompowanie aby wypełnić cylinderek płynem, następnie klasycznie: naciśnij, zakręć odpowietrznik (wężyk zanurzony w pojemniku z płynem), puść itd. Potem drugie koło i NIC!
nie rozumiem tego co wkleiłeś powyżej,powinno to wyglądać tak , odpowietrznik zakręcony,pompujemy kilka razy,naciskamy pedał po czy odkręcasz odpowietrznik i wypuszczasz płyn z pęcherzykami powietrza o ile takie w układzie są,jak pedał zejdzie do podłogi zakręcasz odpowietrznik i czynność powtarzasz kilka razy na każde koło
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015, 23:48 przez trzeci5, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By sidewinder3 -  28 lut 2015, 22:56
 pomorskie
#168336
Nie jest to wprawdzie żadna fachowa metoda, ale sprawdziłem ją na przykładzie moich hamulców. Też nie dało się odpowietrzyć, coś tam pedał uciekał, więc po konsultacji z doświadczonym mechanikiem odkryłem co następuje:
- tylny zacisk trzeba zdjąć z jarzma i cały czas trzymać w ręce odpowietrznikiem ku górze, cofnąć tłoczek w maksymalne tylne położenie (tzn. wkręcić) i włożyć w zacisk np. główkę młotka, a następnie wcisnąć pedał (druga osoba) hamulca (ważne, żeby tłoczek wysunął się jak najmniej);
-trzymając zacisk odpowierznikiem ku górze, powoli go odkręcać (powinny pojawić się bąbelki), a jak pedał zejdzie w podłogę - zakręcić;
- odpowietrzyć w ten sposób klika razy aż zejdą bąbelki, cofnąć tłoczek, założyć klocki i zamontować zacisk
By trzeci5 -  01 mar 2015, 12:39
 śląskie
#168392
ja u siebie jak regenerowałem zacisk tylni to przed zdemontowaniem zacisku zacisnąłem przewód gumowy jak najbliżej zacisku,po naprawie zamontowałem zacisk na swoim miejscu wszystko podłączyłem i odblokowałem zacisk na przewodzie gumowym,oczywiście odpowietrznik popuszczony,gdy płyn zaczą wypływać z odpowietrznika i wyraźnie było widać że pęcherzyki powietrza przestały sie wydobywać z odpowietrznika to go zakręciłem i kilka razy wcisnąłem pedał do oporu i to cała operacja,w moim przypadku skuteczna,poniżej jest napisana procedura odpowietrzenia tylnego układu hamulcowego z systemem ABS według pewnego poradnika

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół tylnych

1. Wyłączamy zapłon i naciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
3. Włączamy zapłon, zakładamy przewód i odkręcamy zawór odpowietrzający. Zamykamy zawór dopiero wtedy, gdy w przewodzie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
4. Wyłączamy zapłon i przygotowujemy drugi hamulec do odpowietrzenia.
5. Odpowietrzamy drugie koło, powtarzając czynności 1-5.
6. Włączamy zapłon i czekamy, aż pompa ABS sama się wyłączy.
7. Uzupełniamy płyn hamulcowy do maksymalnej wskazanej wartości.
By grotof -  03 mar 2015, 7:44
#168629
Przygotowałem "urządzenie" do odpowietrzania wg podpowiedzi-linka od Dextera (dzięki za pomysł). Zbiornik w Castoramie 26,-, pokrywka zbiorniczka płynu 10,- plus złączki, przejściówki i własna praca, razem ok 60,- zł. W weekend podejdę jeszcze raz do odpowietrzenia.
W desperacji szukam różnych rozwiązań problemu, nawet trochę "dziwnych". Jeden znajomy mechanik doradził mi odpowietrzanie (oczywiście pod ciśnieniem) od strony zacisków, czyli wtłaczanie płynu przez odpowietrzniki. Technicznie jak najbardziej jest to wykonalne i na pierwszy rzut oka wydaje się logiczne. Bowiem zacisk jest najniżej, w takim razie powietrze powinno przepychać się do góry, czyli zbiorniczka.
Ktoś widzi w tej metodzie jakiś błąd w rozumowaniu?
By grotof -  08 mar 2015, 21:06
#169347
Tak, pomysł przedni. Jedyny problemik to uszczelnienie na styku nakrętka/korek na zbiorniczku - musiałem dorobić grubszą (ok 3 mm) uszczelkę. O ile w przypadku przednich zacisków wystarczyło 1,5 atm, to dla tylnych musiałem nabić > 2,5 żeby wymusić przepływ płynu.
Jeszcze raz dzięki, jak będziesz przypadkiem w Wałbrzychu to zapraszam do garażu :burp: